etebarkala snappay
etebarkala snappay

آیا آیفون ۱۲ ارزش خرید در سال ۲۰۲۲ را دارد؟

4.3
(16)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
آیا آیفون ۱۲ ارزش خرید در سال ۲۰۲۲ را دارد؟

همانطور که می‌دانید، آیفون یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های موجود در دنیا است. آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس جدیدترین مدل‌های آیفون بوده که وارد بازار شده‌اند. از طرف دیگر، آیفون ۱۲ نیز در کنار آیفون ۱۳ قابل خرید بوده که از قیمت ارزان‌تری نسبت به آیفون ۱۳ برخوردار است. اما آیا آیفون ۱۲ همچنان ارزش خرید در سال ۲۰۲۲ را دارد؟

آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۲ نیز خرید و فروش می‌شود و باید دید بر چه اساسی این گوشی در سال ۲۰۲۲ همچنان ارزش خرید دارد؛ به‌ویژه زمانی که قرار است آن را با آیفون ۱۳ مقایسه کنید تا ببینید بهتر است آیفون ۱۳ خریداری کنید یا آیفون ۱۲. درواقع قرار است بینیم آیفون ۱۲ در کنار آیفون ۱۳ همچنان ارزش خرید دارد یا خیر.

حدود یک سال و نیم از معرفی آیفون ۱۲ می‌گذرد. این گوشی که در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ وارد بازار شد، دارای قابلیت اتصال 5G بوده و به یک پردازنده بهبود یافته Apple A14 Bionic با فناوری ۵ نانومتری مجهز شده است. این پردازنده سرعت پردازش بسیار بالایی داشته و بنابراین می‌توانید بدون تاخیر، چندین برنامه را همزمان اجرا کنید.

نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ از وضوح تصویر بسیار بالای ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ برخوردار بوده که آن را به یک نمایشگر عالی برای این گوشی هوشمند آیفون تبدیل کرده است.

ارزش خرید آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ در سال ۲۰۲۲

اپل گوشی آیفون ۱۲ خود را در چهار مدل معرفی کرد که شامل، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ نرمال، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرومکس که سه دوربین سه گانه دارد. آیفون ۱۲ نرمال، ظاهری شبیه به آیفون ۱۱ دارد اما نکته قابل توجه این است که از نظر طراحی، آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ کمی متفاوت است.

آیفون ۱۲ جانشین سری آیفون ۱۱ است، اما اپل به جای حفظ سه مدل، این بار مدل چهارم را تحت عناون آیفون ۱۲ مینی معرفی کرد. هر یک از چهار مدل موجود در سری آیفون ۱۲ دارای بسیاری از ویژگی‌های مشترک هستند، مانند صفحه نمایش Super Retina XDR، اتصال 5G و پردازنده A14 Bionic اپل.

تفاوت آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ به طراحی قاب‌های صاف آن برمی‌گردد که مشابه آیفون ۵ است. این قاب دارای لبه‌های صاف و تخت بوده و هیچ انحنایی به داخل ندارد. این شکل طراحی مورد استقبال برخی و انتقاد برخی دیگر از کاربران آیفون قرار گرفت که در هر صورت، طراحی آیفون ۱۲ کاملا مشابه آیفون ۵ است. اپل با استفاده از متریال آلومینیومی سعی کرده است که بین آیفون ۱۲ و آیفون ۵ نیز تفاوت ایجاد کند که تا حد زیادی موفق بوده و آن را به یک گوشی جذاب تبدیل کرده است.

ارزش خرید آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۲

نکته دیگری که در مورد آیفون ۱۲ باید به آن اشاره کنیم این است که از عمر باتری مناسبی برخوردار است. البته اگر بخواهید عمر باتری آیفون ۱۲ را با آیفون ۱۳ مقایسه کنید، قطعا آیفون ۱۳ باتری قدرتمندتری دارد. بر اساس آزمایشات صورت گرفته، آیفون ۱۲ از ۱۷ ساعت عمر باتری و آیفون ۱۳ از ۱۹ ساعت عمر باتری برخوردار بوده که به معنای ۲ ساعت عمر بیشتر باتری است. اما این ۲ ساعت در مجموع اختلاف چندان زیادی نیست.

تفاوت دیگری که بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ وجود دارد، دوربین‌های دو گوشی است که باید دید بر اساس این تفاوت‌ها آیا خرید آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۲ همچنان عاقلانه است یا خیر. همانطور که می‌دانیم اپل همواره توجه ویژه‌ای بر روی دوربین‌های خود داشته است. دوربین آیفون همواره از تغییرات و بهبودهای چمگیری در هر مدل جدید برخوردار بوده است. ویژگی‌های عکاسی در آیفون ۱۳ بسیار پیشرفته تر از آیفون ۱۲ است. از سویی دیگر ویژگی سینمایی موجود در آیفون ۱۳ این امکان را می‌دهد تا مقداری فکوس عمق کم را به صورت خودکار اجرا کنید.

بنابراین شاید بتوان گفت اصلی ترین تفاوت میان آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳، برخی از ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ بوده که آیفون ۱۲ فاقد آن است. اما بجز دوربین، پردازنده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ نیز با هم توفیر دارد. درواقع اپل سری‌های جدید آیفون خود را با پردازنده جدید معرفی می‌کند که بیانگر بهبود کیفیت و سرعت آن است.

آیفون ۱۲ مجهز به پردازنده A14 bionic که شامل یک CPU 6 هسته‌ای، GPU 4 هسته‌ای و موتور هوش مصنوعی ۱۶ هسته‌ای بوده و آیفون ۱۳ نیز به پردازنده A15 bionic مجهز است. اگر یک کاربر معمولی هستید و استفاده چندان حرفه‌ای از گوشی خود ندارید، بنابراین فرقی ندارد که گوشی مجهز به پردازنده A15 bionic را خریداری کنید و یا گوشی مجهز به پردازنده A14 bionic. از سویی دیگر در تست‌های بنچمارک مشخص شده که پردازنده A15 bionic تنها کمی سریع‌تر از پردازنده A14 bionic است و نمی‌تواند تفاوت چندان زیادی ایجاد کند.

پشتیبانی آیفون ۱۲ از سیستم عامل 15 iOS

تا اینجا می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آیفون ۱۲ همچنان ارزش خرید بالایی در سال ۲۰۲۲ دارد البته در نظر داشته باشید که تنها یک سال و نیم از زمان معرفی آن گذشته و از سویی دیگر سیستم‌عامل iOS 14 آن نیز به سیستم عامل iOS 15 ارتقاع پیدا کرده است که درنتیجه آن را به یک گوشی مناسب و عالی تبدیل کرده است. آیفون ۱۲ یک گوشی قدرتمند بوده که چه بخواهید بازی‌های سنگین آنلاین انجام دهید و یا به وب‌گردی و حضور در شبکه‌های اجتماعی بپردازید؛ می‌تواند به خوبی از پس تمامی دستورات و کارها بر بیاید. در واقع آیفون ۱۲ می‌تواند از کارهای سبک گرفته تا کارهای گرافیکی و سنگین را به خوبی و بدون تاخیر یا هر مشکلی اجرا کند.

آیفون ۱۲ پس از یک سال و نیم همچنان توسط کمپانی اپل به فروش می‌رسد و خط تولید آن متوقف نشده است؛ بنابراین هنوز ارزش خرید بالایی دارد و از جایی که این گوشی مجهز به سخت‌افزار قدرتمندی بوده و از سویی سیستم عامل آن قابل ارتقا است، دارندگان این گوشی به طور حتم تا چند سال آینده نیازی به تعویض گوشی خود نخواهند داشت مگر آنکه به‌روز بودن تلفن هوشمند برایشان اهمیت زیادی داشته باشد.

تفاوت‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ در طول عمر باتری و بهبود عملکرد آنقدر جزئی بوده که چندان به چشم نمی‌آید بنابراین شاید بتوان گفت به همان میزان که آیفون ۱۳ ارزش خرید دارد، آیفون ۱۲ نیز ارزش خرید دارد.

سخن پایانی

در حال حاضر آیفون ۱۲ از قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون ۱۳ برخوردار است و با توجه به اینکه در حقیقت تفاوت چندان زیادی بین این دو مدل گوشی آیفون نیست، لذا خرید آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۲ نه تنها ارزش دارد، بلکه یک خرید منطقی و عاقلانه است. همچنین تنها یک وسال و نیم از تاریخ معرفی این گوشی می‌گذرد و با توجه به به‌روزرسانی سیستم‌عاملی که دریافت کرده است، همجنان یک گوشی پرچمدار به حساب می‌آید. بنابراین خرید این گوشی در سال ۲۰۲۲ را توصیه می‌کنیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 16

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :