etebarkala snappay
etebarkala snappay

پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری ۵.۳ درصد رشد کند

0
(0)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری ۵.۳ درصد رشد کند

آخرین پیش‌بینی ارائه شده توسط International Data Corporation یا IDC برای گزارش سه ماهه نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته با وجود مشکلات تامین تراشه، رشد مناسب ۵.۳ درصدی برای سال ۲۰۲۱ خواهد داشت. گزارش فصلی IDC نشان می‌دهد که تعداد گوشی‌ها به ۱.۳۵ میلیارد دستگاه خواهد رسید که رشد ۵.۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین این گزارش نشان می‌ٔهد که فروش سه ماهه سوم کمتر از حد انتظار بوده که دلیل آن کمبود قطعات است. بعید است که این چالش‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ بهبود چندانی پیدا کند؛ بنابراین پیش‌بینی‌ها از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲، به ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. براساس گزارش IDC، چشم‌انداز فروس سال ۲۰۲۱ نیز از ۷.۴ درصد، به ۵.۳ درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری ۵.۳ درصد رشد کند-1

IDC گفته که چالش‌های کمبود لجستیک و قطعات به آرامی کاهش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود که نرخ رشد پنج ساله، ۵.۳ درصد باشد. دلیل این امر هم افزایش تقاضا، انتقال از گوشی‌های ساده به گوشی‌های هوشمند و همچنین کاهش میانگین قیمت فروش گوشی‌ها خواهد بود. این سازمان گفته که مشکل کمبود قطعات به طور جدی روی مدل‌های 4G تاثیر گذاشته و این امر روی فروشندگانی که مدل‌های 4G بیشتری نسبت به نمونه‌های 5G دارند، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. از نظر IDC، این مسئله دلیل اصلی پیش‌بینی فروش نیمه سوم سال ۲۰۲۱ بوده است.

این مطلب را هم بخوانید: رشد درآمد ۶۴ درصدی شیائومی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

در سه ماهه چهارم شاهد کاهش تک‌رقمی خواهیم بود؛ البته این امر ممکن است در آسیا و اقیانوسیه (به استثنای ژاپن و چین)، بیشتر احساس شود. با این حال، به دلیل اعداد قابل توجه نیم ساله در سراسر مناطق، تنها چین شاهد یک نتیجه ثابت نسبت به سال گذشته خواهد بود؛ در حالی که باقی مناطق رشد مثبت خواهند داشت. میانگین قیمتی در دستگاه‌های اندرویدی به ۲۶۵ دلار و گوشی‌های iOS به ۹۵۰ دلار خواهد رسید. همچنین این اعداد نشان می‌دهد که اپل حدود ۴۳ درصد از کل درآمد گوشی‌های هوشمند و ۱۷.۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gizmochina.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :