etebarkala snappay
etebarkala snappay

رشد درآمد ۶۴ درصدی شیائومی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

0
(0)
حسین رجب چالی
3 سال پیش
شیائومی Mi 11T Pro گواهینامه NBTC مخابرات تایلند را دریافت کرد

درآمد شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که با خرید یک استارتاپ رانندگی خودران، در حال آماده شدن برای افزایش بازار خود است.

فروش این شرکت در سه ماهه دوم امسال به ۸۷.۸ میلیارد یوآن (۱۳.۵۶ میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به سال گذشته ۵۳.۵۴ میلیارد دلار یوآن (۸.۲۶ میلیارد دلار) افزایش داشته است. گفتنی است که پیش‌بینی تحلیگران از فروش شیائومی ۸۴.۵۳ میلیارد یوآن بوده است.

درآمد خالص شیائومی در این مدت به ۶.۳۲ میلیارد یوآن (۹۷۵ میلیون دلار) رسیده است که نسبت به سال قبل ۸۷.۴ درصد افزایش داشته است.

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، رقیب شیائومی باعث شده تا بخش گوشی موبایل هواوی فلج شود و همین اتفاق این فرصت را به شیائومی تا به همراه دیگر شازندگان چینی مانند ویوو و اوپو، سهم خود را در بازار افزایش دهند.

طبق گفته موسسه تحقیقاتی Canalys، سهم شیائومی از بازار جهانی گوشی هوشمند در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن (خرداد)، ۸۳ درصد افزایش داشته است. این شرکت ۵۲.۸ میلیون گوشی فروخته و پس از سامسونگ، برای اولین در تاریخ خود، به عنوان برند پرفروش گوشی در جهان تبدیل شد. با این حال، آن‌ها در داخل چین هنوز هم پشت سر اوپو و ویوو قرار دارند.

همچنین این شرکت اعلام کرده که شرکت فعال در زمینه خودروهای خودران را به مبلغ ۷۷.۳۷ میلیون خریدارای می‌کند تا تلاش‌های خود برای تحقیق و توسعه در این حوزه را افزایش دهد.

شرکت China Evergrande Group

هفته گذشته رویترز گزارش داده بود که شرکت China Evergrande Group در حال مذاکره برای فروش واحد EV خود به شیائومی است. شیائومی اعلام کرده که با خودروسازان مختلفی در تماس بوده است اما هنوز تصمیم نگرفته که با کدام‌یک از آن‌ها کار کند.

شیائومی بیشتر درآمد خود را از راه فروش گوشی موبایل به دست می‌آورد؛ اما با فروش تبلیغات آنلاین و سایر خدمات سخت‌افزاری مصرفی نیز درآمد کسب می‌کند. رشد واحد خدمات اینترنتی شیائومی که از طریق قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن‌های مختلف درآمدزایی می‌کند، نسبت به سال گذشته ۱۹.۱ درصد افزایش داشته است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.reuters.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :