etebarkala snappay
etebarkala snappay

هواوی P50 ماه آینده با نسخه به روز شده HarmonyOS معرفی می‌شود

0
(0)
رضا کریمی
3 سال پیش
هواوی P50 ماه آینده با نسخه به روز شده HarmonyOS معرفی می‌شود

آمریکا محدودیت‌هایی برای هواوی وضع کرده که مانع دسترسی این شرکت به زنجیره تامین ایالات متحده و دستیابی به پردازنده‌های 5G Kirin ۹۰۰۰ نیمه‌هادی های‌سیلیکون (HiSilicon) شده است. این مسئله باعث شده برنامه‌های هواوی تغییر کند.

گوشی‌های پرچمدار سری P متمرکز بر دوربین معمولاً در اوایل سال منتشر می‌شدند. امسال در عوض، هواوی P50 Pro اوایل این ماه با پردازنده ۵ نانومتری 9000 Kirin (برای دستگاه‌های 5G) و ۵ نانومتری ‌اسنپ‌دراگون ۸۸۸ (برای انواع 4G) با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 داخلی هواوی، معرفی شد.

طبق گزارش huaweicentral انتظار می‌رود مدل P50 ماه آینده با نسخه به‌روز شده‌ سیستم عامل HarmonyOS 2.1 معرفی شود. همه ویژگی‌های این گوشی جدید فاش نشده اما نسخه جدید سیستم عامل آن با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کار می‌کند. انتظار می‌رود دستگاه‌های هواوی پس از این با استفاده از یک شناسه (ID) مشابه، ارتباطات یکپارچه‌ای داشته باشند.

فرض کنید شما با گوشی P50 بازی می‌کنید و می‌خواهید با تبلت MetaPad به بازی خود ادامه دهید. با این سیستم عامل می‌توانید بازی را بدون نیاز به دانلود فایل‌های بازی‌ در تبلت، از همان جایی که در گوشی متوقف کرده‌اید ادامه بدهید.

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه برند هواوی

هواوی حتی وقتی نتوانست تبدیل به بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان شود هم به نواوری‌های خود ادامه داد و به همین دلیل شایسته تقدیر است. این شرکت امسال بعد از آنر (HONOR) تبدیل به هفتمین تولیدکننده بزرگ گوشی شد. یکی از نوآوری‌های هواوی، ویژگی جدیدی به نام شاتل (Shuttle) است که به مصرف کننده این امکان را می‌دهد که چندین دستگاه مجهز به HarmonyOS را دسته‌بندی‌ کرده و به جای همه‌ی دستگاه‌ها، فقط در یکی از آن‌ها به‌روز‌رسانی را انجام دهند.

هواوی P50 دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و ابعاد ۱۲۲۴ در ۲۷۰۰ است. این دستگاه پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ با فناوری 4G دارد و به ۸ گیگابایت حافظه و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه مجهز خواهد بود. پشت گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه یک لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز جلوی دوربین وجود دارد و داخل گوشی یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد.

هواوی P50 ماه آینده با نسخه به روز شده HarmonyOS معرفی می‌شود

هواوی ضررهای زیادی متحمل شده است اما می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن تولید گوشی‌های هوشمند خود ندارد. شیائومی هم از فرصت استفاده کرده است و به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر علیه هواوی، به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شده است.

هواوی در گذشته سری میت (Mate) خود را تقریباً در پایان هر سال معرفی می‌کرد. این سری معمولاً پیشرفته‌ترین گوشی های هواوی بودند. در ماه ژوئن، شایعاتی مبنی بر لغو معرفی سری میت 50 وجود داشت. با این حال، آخرین شایعه مربوط به سری میت 50 نشان می‌دهد که این سری به‌ زودی رونمایی و سپس در سال 2022 عرضه می‌شود.

چگونه هواوی پردازنده‌های خود را از کوالکام تهیه می‌کند

هنگامی که آنر سری Magic 3 را معرفی کرد، اجازه استفاده از برنامه ها و اکوسیستم گوگل را داشت. جالب اینجاست که ژائو مینگ (Zhao Ming)، مدیرعامل شرکت آنر مجبور شد در رویداد معرفی Magic 3 به شایعه‌ای مبنی بر اینکه خط تولید Magic 3 از گوشی‌های جدید هواوی میت ۵۰ تشکیل شده، پاسخ بدهد.

ژائو این شایعه را تکذیب کرد و گفت: «از ۱۷ نوامبر، ما دو شرکت مستقل هستیم. این دو شرکت‌، توسعه برند و تحقیق و سایر کارهای مرتبط را در کنار استراتژی‌های توسعه برند خود انجام داده‌اند. ما روابط خوب خود را حفظ می‌کنیم».

شاید این سوال ایجاد شود که چگونه هواوی قادر است پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ را که توسط تامین کننده پردازنده آمریکایی کوالکام طراحی شده است تهیه کند. پاسخ این است که نسخه 4G پردازنده‌ای که این شرکت از آن استفاده می‌کند به اندازه پردازنده 5G پیشرفته نیست.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.phonearena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :