etebarkala snappay
etebarkala snappay

هواوی EMUI 12 را با ویژگی‌های جدید معرفی کرد

3.7
(9)
رضا کریمی
2 سال پیش
هواوی EMUI 12 را با ویژگی‌های جدیدی رسما معرفی کرد

هواوی در سکوت خبری نسخه جدیدی از رابط‌کاربری EMUI خود را برای کاربران سراسر جهان معرفی کرده است. رابط‌کاربری EMUI 12 جذاب‌تر شده و چندین ویژگی جدید نسبت به EMUI 11 دارد. ظاهر جدیدترین پوسته اندروید هواوی از Harmony OS 2.0 الهام گرفته شده است. انتظار می‌رفت هواوی این سیستم عامل جدید را در گوشی‌های جدید خود استفاده کند، اما به نظر می‌رسد که این شرکت آمادگی این کار را ندارد.

تغییرات طراحی EMUI 12 و رابط کاربری

رابط کاربری EMUI 12  بازطراحی شده است و هواوی از گوشه‌ها و شیب‌های گرد بیشتری در مدل‌های مشکی و آبی و سفید استفاده کرده است. انیمیشن‌های جدید هم رابط کاربری را متحرک‌تر نشان می‌دهند. هواوی می‌گوید از نحوه حرکت اجرام آسمانی در طراحی این رابط‌کاربری الهام گرفته است. همچنین EMUI 12 به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از اسلایدر (Slider) اندازه فونت را در گوشی‌های خود تغییر دهند.

حالا کاربران با پایین کشیدن صفحه‌ می‌توانند از هر صفحه‌ای کنترل پنل را باز کنند. آن‌ها در این صفحه ‌می‌توانند به سرعت به پخش صدا، تنظیمات Wi-Fi‌، بلوتوث‌، کلیدهای میانبر و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. همچنین کاربران در بخش جدید Device Plus می‌توانند روی آیکون MatePad/MateBook بزنند تا گوشی‌ را به تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های Huawei خود وصل کنند. آن‌ها با این قابلیت می‌توانند تماس بگیرند‌، پیام ارسال کنند، عکس‌های خود را بررسی کنند و فایل‌های گوشی خود را روی نمایشگر تبلت یا لپ‌تاپ ویرایش کنند.

نوتیفیکیشن سنتر (Notification Center) نیز از پنل دسترسی سریع جدا شده است. حالا این صفحه با کشیدن انگشت از پایین به گوشه بالا سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه‌ برند هواوی از دیروز تا امروز

سیستم فایل توزیع شده

رابط‌کاربری EMUI 12 یک سیستم فایل توزیع شده جدید دارد. این سیستم دسترسی فوری به عکس‌ها و اسناد گوشی را در لپ‌تاپ شما فراهم می‌کند. هواوی می‌گوید این فناوری شبیه دسترسی به درایو لپ‌تاپ، بدون نیاز به هیچگونه کابلی است. با این حال، این عملکرد محدود به برخی از گوشی‌های هواوی و لپ‌تاپ‌های MateBooks است که از PC Manager 11.1 یا بالاتر استفاده می‌کنند.

تماس‌های ویدئویی یکپارچه

رابط‌کاربری EMUI 12 یک ترفند کارآمد و سریع ارائه کرده که ویژگی تماس‌های ویدیویی MeeTime موجود را بهتر می‌کند. این رابط‌کاربری از اتصال بین دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌های ویدئویی خود را به طور یکپارچه از گوشی خود به تلویزیون‌های Huawei Vision متصل کنند. البته، این تلویزیون‌ها در تعداد محدودی از کشورها عرضه شده‌اند؛ بنابراین این ویژگی چیزی نیست که اکثر کاربران هواوی از آن استفاده کنند.

در دسترس بودن EMUI 12 و دستگاه های واجد شرایط

متأسفانه هواوی نقشه راه خود را برای EMUI 12 اعلام نکرده است و هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌ها این رابط‌کاربری جدید را دریافت خواهند کرد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود به‌روزرسانی پایدار Harmony OS 2.0 برای ۶۵ دستگاه در دسترس است. با این حال، تا آنجا که ما می‌دانیم، این لیست هنوز محدود به دستگاه‌هایی است که در چین معرفی شده‌اند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.androidauthority.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :

پیمان گفت:

تلفن من هوآوی y9 prime 2019 هست و تازه آپدیت emui 12 براش اومده
میخاستم بدون بعد از آپدیت سرور های گوگل براش قط میشه؟؟

خلیل جمشیدی گفت:

گوشی هواوی P30 قیمتش کنده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی هواوی P30 در حال حاضر نه در فروشگاه اعتبارکالا و نه در بازار موجود نیست