etebarkala snappay
etebarkala snappay

نحوه استفاده از فیس تایم در اندروید

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نحوه استفاده از فیس تایم در اندروید

فیس تایم یک برنامه تماس تصویری اپل بوده و مانند اکثر برنامه‌های دیگر این شرکت، به صورت انحصاری برای دستگاه‌های iOS طراحی شده است. این برنامه یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها در بین کاربران آیفون است زیرا چت تصویری را بسیار آسان می‌کند.

خبر خوب این است که امکان استفاده از FaceTime در اندروید نیز وجود دارد. با این حال، شما فقط می‌توانید از طریق پیوندهای دعوت ایجاد شده توسط کاربران اپل در تماس‌های فیس تایم شرکت کنید. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید شروع کننده یک تماس در فیس تایم باشید و یا از FaceTime بدون پیوند دعوت در Android استفاده کنید. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا نحوه استفاده از فیس تایم در اندروید را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید با دوستانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند یک چت تصویری برقرار کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه عملکرد فیس تایم در اندروید

همانطور که قبلا گفته شد، نمی‌توانید برنامه FaceTime را در دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید، اما می‌توانید با دوستان خود که دارای iPhone، iPad یا Mac هستند، از طریق پیوندهای دعوت، یک چت تصویری در فیس تایم داشته باشید.

اگر می‌خواهید از طریق FaceTime چت تصویری داشته باشید، باید از دوست خود بخواهید که با دستگاه iOS یک پیوند دعوت ایجاد کرده و برای شما ارسال کند. همچنین، از آنجایی که این ویژگی در اندروید از طریق وب کار می‌کند، باید یک مرورگر پشتیبانی شده مانند Chrome را نیز نصب کنید که معمولا در اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض نصب شده است.

فیس تایم ویژگی‌هایی مانند SharePlay و کنترل‌های متعددی مانند مخفی کردن/نمایش ویدیو، قطع صدا، جابه‌جایی بین دوربین‌ها و طرح‌بندی شبکه‌ای را ارائه می‌دهد. با این حال، برخی از این گزینه‌ها برای کاربران اندرویدی قابل دسترسی نیستند. محدودیت‌ها نباید شما را آزار دهند زیرا ویژگی‌های موجود برای کمک به شما در ارتباط با دوستان دارای iOS و داشتن یک تجربه چت خوب کافی است. از آنجایی که فیس تایم برای اندروید در یک مرورگر وب اجرا می‌شود، می‌توانید از آن در رایانه شخصی ویندوزی نیز استفاده کنید.

نحوه پیوستن به تماس فیس تایم در اندروید

برای پیوستن به تماس فیس تایم در دستگاه اندرویدی خود، باید یک پیوند دعوت از طرف دوست خود با استفاده از دستگاه‌های iOS داشته باشید. آن‌ها می‌توانند پیوند را از طریق یک برنامه پیام رسانی ترجیحی ارسال کنند تا زمانی که در منوی اشتراک گذاری آن‌ها ظاهر شود.

شما فقط می‌توانید FaceTime را در مرورگر کروم باز کنید، بنابراین اگر قبلا آن را در گوشی خود نصب نکرده‌اید، آن را دانلود و اجرا کنید. پس از دریافت لینک، مراحل ساده زیر را برای پیوستن به تماس دنبال کنید.

  • با ضربه زدن روی پیوندی که برایتان ارسال شده است، شروع کنید. این پیوند شما را به مرورگر پیش فرض که باید کروم باشد منتقل می‌کند. اگر با کلیک روی لینک به فیس تایم منتقل نشدید، می‌توانید پیوند را به صورت دستی در یک برگه جدید در کروم کپی و جای‌گذاری کنید تا باز شود.
  • هنگامی که پیوند باز می‌شود، یک فضای خالی ظاهر شده که در آن یک اعلان برای وارد کردن نام شما ظاهر می‌شود. نام خود را در کادر تایپ کنید و روی continue ضربه بزنید.
  • سپس صفحه‌ای با دکمه سبز رنگ Join ظاهر می‌شود. گزینه Join را انتخاب کنید تا از آن طرف کاربر اپل نیز یک درخواست پیوستن دریافت کند. برای ورود موفقیت آمیز به تماس، آن‌ها باید درخواست Join را از سوی شما بپذیرند.
  • با این کار، شما با موفقیت به تماس ملحق شدید. یک نوار ابزار با چندین گزینه کنترل، از جمله دکمه تمام صفحه، دکمه بی صدا، دکمه نمایش/پنهان کردن ویدیو، دکمه تلنگر به دوربین جلو/عقب، دکمه سمت چپ و موارد دیگر را خواهید دید.
  • کاربر با iPhone، iPad یا Mac گزینه‌ها و ویژگی‌های کنترل بیشتری نسبت به شما خواهد داشت، اما آنچه شما دارید برای یک تماس جامع FaceTime کافی است.
  • وقتی تماس شما تمام شد، روی صفحه ضربه بزنید تا نوار ابزار دوباره ظاهر شود. برای پایان دادن به تماس، گزینه Leave را انتخاب کنید.
  • دسترسی به FaceTime از طریق مرورگر را نمی توان با سهولت استفاده از برنامه مقایسه کرد. با این حال، کیفیت همچنان در سطح بالایی قرار دارد و این یک راه حل مناسب برای اتصال کاربران اندروید و اپل از طریق FaceTime است.

نحوه ایجاد لینک فیس تایم در آیفون

ایجاد پیوند دعوت فیس تایم در دستگاه‌های iOS یک فرآیند ساده است. این پیوند دعوت تنها کلید دسترسی به FaceTime در دستگاه اندرویدی شما است. بنابراین، از قبل از دوستی که مالک دستگاه iOS است بخواهید لینک را برای یک جلسه FaceTime ایجاد و با شما به اشتراک بگذارند. یک کاربر اپل می‌تواند به کمک مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم، پیوند دعوت را در برنامه FaceTime ایجاد کنید.

در آیفون خود، برنامه FaceTime را از صفحه اصلی پیدا کنید و آن را راه اندازی کنید. اگر برای اولین بار است که از فیس تایم استفاده می‌کنید، یک Apple ID جدید ایجاد کنید و اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، برای عضویت وارد شوید.

پس از باز شدن برنامه، روی دکمه create link  ضربه بزنید تا پیوند دعوت در مرورگر مکالمه ایجاد شود. در صورت تمایل می‌توانید لینک را نام ببرید، اما لازم نیست.

  • اکنون یک پیوند دعوت ایجاد کرده‌اید که می‌توانید آن را در بخش Upcoming برنامه پیدا کنید.
  • پس از یافتن مکان لینک تولید شده، دکمه کنار لینک را بزنید تا گزینه‌هایی از جمله FaceTime، Share Link و Delete Link برای شما نمایش داده شود.
  • برای اشتراک گذاری لینک با یکی از دوستان اندرویدی، روی دکمه Share Link لینک کلیک کنید. فردی را که می‌خواهید پیوند را با او به اشتراک بگذارید از ردیف بالا انتخاب کنید، یا می‌توانید پیوند را از طریق برنامه‌های پیام‌رسانی مانند پیام‌ها، توییتر، ایمیل، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر یا هر برنامه پیام‌رسانی پشتیبانی‌شده دیگری ارسال کنید.
  • شخصی که لینک را ایجاد می‌کند می تواند آن را حذف کند و در این صورت پس از ضربه زدن روی آن توسط کاربر اندرویدی باز نمی‌شود.

سخن پایانی

اگر تا کنون نمی‌دانستید چگونه با دوستانی که دستگاه‌های اپل دارند چت تصویری در فیس تایم داشته باشید، اکنون می‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید. اکنون می‌توانید از طریق تلفن یا تبلت اندرویدی خود وارد FaceTime شوید و با پیوند دعوت FaceTime و Chrome به عنوان مرورگر پشتیبانی، به راحتی به FaceTime دسترسی داشته باشید. خبر خوب این است که ایجاد پیوند در همه دستگاه‌های iOS ساده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمود کبیری گفت:

با عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگوار بنده هرکاری میکنم نمیتونم سنسور گوشیم رو فعالش کنم جهت قبله نما لازم دارم ممنون میشم کمکم کنید بتونم فعالش کنم گوشیم سامسونگ جی ۷هستش

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر گوشی هوشمند به صورت پیش فرض برنامه قطب نما را ندارد ما به شما اپلیکشن Smart Compass را پیشنهاد می کنیم .این اپلیکیشن می تواند به کمک سنسور مغناطیس سنج گوشی ، یک قطب نمای دیجیتالی را به شما نمایش دهد. پس از نصب این برنامه، آن را باز کرده تا به صورت خودکار جهت قبله را به شما نشان دهد.