etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه پیام‌های پاک شده واتساپ را بازیابی کنیم

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه پیام‌های پاک شده واتساپ را بازیابی کنیم

در چند سال گذشته، واتساپ خود را به عنوان پلتفرم رسانه‌های اجتماعی معرفی کرده است و به افراد کمک می‌کند تا با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند. یکی از ویژگی‌های این برنامه این است که کاربران می‌توانند پیام‌هایی را ارسال یا دریافت کنند که به‌طور خودکار حذف نمی‌شوند، همانطور که در برخی دیگر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.

با این حال، WhatsApp به شما اجازه می‌دهد پیام‌هایی را که نمی‌خواهید نگه دارید حذف کنید. این گزینه به این معنی است که امکان حذف تصادفی پیام نیز وجود دارد. همچنین ممکن است به طور ناخواسته پیام‌های خود را از دست بدهید، مثلا هنگام جابه‌جایی به دستگاه جدید یا حتی هنگام تنظیم مجدد دستگاه.

اما آیا این بدان معناست که شما پیام‌های حذف شده را برای همیشه از دست می‌دهید؟ پاسخ منفی است. اگر به طور تصادفی پیام‌هایی را از حساب واتساپ خود حذف کرده‌اید، هنوز فرصتی برای بازیابی آن‌ها وجود دارد. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید چت‌های حذف شده واتساپ را مجدد بازیابی کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید

چگونه پیام های پاک شده واتساپ را در اندروید بازیابی کنیم

اگر از کاربران مشتاق WhatsApp هستید، به احتمال زیاد تجربه ناخوشایند از دست دادن برخی از پیام‌های خود را داشته‌اید که می‌تواند یک متن خنده دار از یک دوست، اطلاعات تماس با شما به اشتراک گذاشته شده توسط یک همکار یا حتی تبادلی باشد که می‌توانید به عنوان مدرک در دادگاه ارائه دهید.

اگرچه واتساپ یک ابزار داخلی مستقیم برای کمک به بازیابی پیام‌های حذف شده ارائه نمی‌کند، اما همچنان می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی بازیابی کنید. با این حال، روش های بازیابی به طور کلی به نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. برای مثال، روشی که برای دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند ممکن است برای آیفون‌ها کار نکند.

دستگاه‌های اندرویدی اغلب به دلیل مقرون به صرفه بودن، نمایشگر بزرگ، برنامه‌های منبع باز که آن‌ها را بسیار قابل تنظیم می‌کند و انتخاب برنامه‌های متنوع در فروشگاه Google Play مورد تحسین قرار می‌گیرند. جای تعجب نیست که اکثر دستگاه‌های اندرویدی امروزی به طور کامل با واتساپ سازگار هستند.

اما مانند سایر دستگاه‌ها، می‌توانید داده‌های واتساپ خود را در عرض چند ثانیه از دست بدهید. اگر به طور تصادفی دکمه delete را فشار دهید یا از دستگاه جدیدی استفاده کنید، داده‌های خود را از دست خواهید داد. خوشبختانه، واتساپ مجهز به یک راه‌حل پشتیبان‌گیری مبتنی بر ابر است که می‌تواند در صورت حذف شدن پیام‌های خود آن‌ها را مجدد بازیابی کنید. اما دقیقا چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

وقتی پشتیبان‌گیری را در بخش تنظیمات حساب واتساپ خود فعال کردید، برنامه شروع به ذخیره کپی‌های همه پیام‌های شما در سرورهای واتساپ در فواصل زمانی منظم می‌کند. هنگامی که فرآیند پشتیبان گیری شروع می‌شود، برنامه پیام‌های تکراری را در سرور خود بررسی می‌کند. اگر یکی را پیدا نکرد، بلافاصله یک کپی ایجاد می‌شود. این برنامه همچنین هر عکس یا فیلم جدید را به صورت خودکار ذخیره می‌کند. بنابراین، هنگام حذف تصادفی یک پیام، نسخه پشتیبان شما باید اولین جایی باشد که به سراغ آن می‌روید.

نکته: برای اینکه ببینید آیا پیام‌های شما پشتیبان‌گیری می‌شوند یا خیر، به Settings>Chats>Chat Backup بروید. سپس، بررسی کنید که ایمیل فهرست شده ایمیلی است که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه نحوه بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ در دستگاه اندرویدی هنگامی که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، شرح خواهیم داد.

  • ابتدا برنامه واتساپ را از دستگاه خود حذف کنید.
  • یک نسخه جدید از واتساپ را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
  • پس از نصب، واتساپ را باز کنید و مشخصات خود از جمله نام و شماره را وارد کنید.
  • در حین نصب، پیامی بر روی نمایشگر گوشی شما ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می خواهید چت‌های خود را از Google Drive خود بازیابی کنید. برای شروع فرآیند بازیابی، روی Restore ضربه بزنید.
  • پس از بازیابی اطلاعات خود، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا نصب کامل شود.
  • همه پیام‌ها و رسانه‌های قدیمی شما اکنون باید در چت‌های شما در دسترس باشند.

چگونه پیام های پاک شده واتساپ را در آیفون بازیابی کنیم

مانند اندروید، اپلیکیشن واتساپ برای آیفون‌ها از پشتیبان‌گیری در فضای ابری در فواصل زمانی معین پشتیبانی می‌کند. تا زمانی که پشتیبان‌گیری شما فعال باشد، واتساپ کپی‌هایی از تمام پیام‌های شما را در iCloud Drive ذخیره می‌کند. حتی با باز کردن قسمت تنظیمات حساب کاربری خود می‌توانید ببینید آخرین نسخه پشتیبان چه زمانی انجام شده است. برای بازیابی پیام‌های حذف شده در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با انتخاب Delete App، برنامه WhatsApp را از دستگاه خود حذف کنید.
  • به اپ استور مراجعه کنید و نسخه جدیدی از واتساپ را دانلود کنید.
  • پس از دانلود موفقیت آمیز برنامه، آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید.
  • دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا همه پیام‌های حذف شده را بازیابی کنید.
  • اکنون، واتساپ تمام پیام‌های حذف شده شما را در صفحه چت شما نمایش می‌دهد.

قبل از شروع فرآیند بازیابی، اطمینان از کافی بودن میزان فضای ذخیره سازی داخلی گوشی بسیار مهم است. به عنوان یک قاعده کلی، فضای ذخیره سازی موجود باید دو برابر اندازه نسخه پشتیبان شما باشد. به عنوان مثال، اگر نسخه پشتیبان شما ۱ گیگابایت است، باید حداقل ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دستگاه شما وجود داشته باشد.

چگونه پیام‌های پاک شده واتساپ را بدون نسخه پشتیبان در اندروید بازیابی کنیم

اگرچه بازیابی اطلاعات از نسخه پشتیبان واتساپ شما سریع و راحت است، اما ممکن است فراموش کرده باشید که هنگام تنظیم حساب خود آن را فعال کنید. خبر خوب این است که شما همچنان می‌توانید پیام‌ها و رسانه‌های از دست رفته را به لطف پشتیبان گیری محلی دستگاه یا نرم افزار شخص ثالث بازیابی کنید.

به غیر از پشتیبان‌گیری مبتنی بر ابر، همه دستگاه‌های اندرویدی با پشتیبان‌گیری محلی اندروید ارائه می‌شوند که یک سرویس پیش‌فرض پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای بسیاری از دستگاه‌های اندروید است. این برنامه معمولا در هر گوشی هوشمند اندرویدی جدید با خدمات تلفن همراه Google گنجانده می‌شود.

اگر پشتیبان‌گیری ابری را در حساب واتساپ خود فعال نکرده‌اید، همچنان می‌توانید داده‌های ذخیره‌شده در پشتیبان‌گیری محلی دستگاهتان را بازیابی کنید. برای بازیابی پیام‌های حذف شده بدون نسخه پشتیبان در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا File Manager دستگاه خود را باز کنید و روی WhatsApp ضربه بزنید.
  • پوشه Database را انتخاب کنید.
  • به دنبال فایلی با نام msgstore.db.crypt12 بگردید و نام آن را بدون نقل قول به msgstore_BACKUP.db.crypt12 تغییر دهید.
  • پس از آن به دنبال فایلی با نام msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 بگردید و نام آن را بدون نقل قول به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید.
  • اکنون واتساپ را از دستگاه خود حذف کنید، یک نسخه جدید را از فروشگاه Google Play دانلود کرده و آن را نصب کنید.
  • از آنجایی که هیچ فایلی در فضای ابری پشتیبان‌گیری ندارید، از شما خواسته می‌شود چت‌های خود را از پشتیبان تلفن محلی بازیابی کنید. برای شروع فرآیند بازیابی، روی Restore ضربه بزنید.
  • اکنون، می‌توانید بیشتر پیام‌های حذف شده را در چت‌های خود مشاهده کنید.

نقطه ضعف این روش پشتیبان گیری محلی این است که شما فقط می‌توانید جدیدترین پیام‌ها را بازیابی کنید و به این دلیل است که مقدار فضای پشتیبان موجود برای هر برنامه محدود است.

چگونه پیام‌های پاک شده واتساپ را بدون نسخه پشتیبان در آیفون بازیابی کنیم

اگر واتساپ را در iOS اجرا می‌کنید و پشتیبان‌گیری ابری فعال نیست، فقط می‌توانید پیام‌های حذف شده را از طریق ابزار شخص ثالث بازیابی کنید.

اگرچه چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد، MiniTool Mobile Recovery برای iOS متمایز است زیرا نیازی به حذف واتساپ ندارد. در ادامه مراحل بازیابی پیام‌های حذف شده واتساپ بدون نسخه پشتیبان در آیفون را شرح خواهیم داد.

  • برنامه MiniTool Mobile Recovery را برای iOS بر روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  • گوشی آیفون خود را از طریق کابل USB مناسب به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  • برنامه MiniTool Mobile Recovery برای iOS را روی رایانه شخصی خود راه اندازی کنید.
  • بر روی Scan کلیک کنید تا یک جستجوی کامل از طریق تمام رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارتباطی نصب شده در آیفون شما آغاز شود.
  • در این مرحله، واتساپ را از منوی نمایش داده شده در سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید. همه پیام‌ها، از جمله پیام‌هایی که حذف شده‌اند، باید ظاهر شوند.
  • پیام‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و سپس دکمه Recover را در گوشه سمت راست پایین فشار دهید.

سخن پایانی

پیام رسان واتساپ یک راه عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. صرف نظر از این، ممکن است لحظاتی پیش بیاید که به طور تصادفی پیام‌ها را حذف کنید یا هنگام تعویض دستگاه، آن‌ها را گم کنید. اگر این اتفاق برای شما افتاد، نترسید. اکنون راه‌های متعددی برای بازیابی پیام‌های حذف شده را در اختیار دارید، خواه پشتیبان گیری را در واتساپ فعال کرده باشید یا خیر.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :