etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه از داغ شدن گوشی هوشمند جلوگیری کنیم؟

4.1
(9)
شکیبا گیلانی
11 ماه پیش
چگونه از داغ شدن گوشی هوشمند جلوگیری کنیم؟

ممکن است شما نیز با گرم شدن بیش از حد گوشی مواجه شده باشید اما آیا این به خودی خود اتفاق می‌افتد یا یک برنامه خاص باعث آن می‌شود؟ آیا حجم زیادی ویدیو پخش می‌کنید یا در آب و هوایی گرم زندگی می‌کنید؟ تعیین دقیق دلیل داغ شدن گوشی هوشمند دشوار است. وقتی گوشی خیلی داغ می‌شود سرعت آن نیز کاهش می‌یابد. در برخی موارد، ممکن است به طور خودکار خاموش شود و تا زمانی که خنک شود، مجدد روشن نشود و موجب از دست رفتن یک تماس مهم شود.

ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا دلایل داغ شدن و نحوه رفع این مشکل را به شما نشان خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا گوشی شما بیش از حد گرم می‌شود؟

در ابتدا کمی وقت بگذارید و بررسی کنید گوشی‌تان در چه شرایطی داغ می‌شود. در حالت عادی نباید یک گوشی هوشمند بیش از حد گرم شود و اگر چنین بود، باید مشکل را بررسی کنید. دقت داشته باشید که گرمای حاصله پس از یک جلسه بازی آنلاین ۱۵ دقیقه‌ای کاملا طبیعی است اما اگر گوشی هوشمند شما به یک برنامه محافظت از گرمای بیش از حد مانند Device Heat Cooling Master مجهز است و هشداری را مبنی بر حرارت زیاد گوشی نمایش می‌دهد، باید مشکلات احتمالی را مورد بررسی قرار دهید.

در چنین شرایطی احتمالا چند برنامه را بسته‌اید یا دستگاه خود را برای عیب یابی راه اندازی مجدد کرده‌اید. شاید حتی چند پیام خطا را در گوگل جستجو کرده باشید. تقریبا هر بار، با مجموعه‌ای از دلایل قدیمی برای داغ شدن بیش از حد تلفن خود مواجه خواهید شد.

  • روشنایی نمایشگر شما خیلی زیاد است
  • اینترنت Wi-Fi شما برای مدت طولانی وصل شده است
  • بازی‌های زیادی انجام داده‌اید

اما این دلایل به گوشی‌های قدیمی محدود م‌ شود. هیچ گوشی هوشمندی در بازار امروز به هر یک از این دلایل نباید بیش از حد گرم شود. اگر گوشی جدید سامسونگ شما بیش از حد داغ شده است، احتمالا دلایل دیگری دارد.

اپلیکیشن‌های باگ می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد تلفن شوند

یکی از دلایلی که منجر به گرم شدن بیش از حد یک گوشی هوشمند جدید می‌شود، یک یا چند برنامه باگ است. شاید برنامه جدیدی را نصب کرده باشید که به خوبی با گوشی شما کار نمی‌‎کند. شاید برنامه‌ای که به طور مرتب استفاده می‌کنید به روز شده باشد و نسخه جدید باعث داغ شدن بیش از حد اندروید شود. به روز رسانی خودکار برنامه مفید است، اما گاهی اوقات مشکلاتی مانند گرمای بیش از حد ایجاد می‌کند. شما دو راه حل پیش رو دارید.

  • برنامه مورد نظر را حذف کنید
  • به روز رسانی را بررسی کنید

به محض اینکه برنامه حذف شد، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و چند دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را بررسی کنید. اگر تلفن هنوز داغ است، راه حل دیگری را که در ادامه ذکر شده امتحان کنید.

استفاده زیاد از دوربین می‌تواند گوشی را بیش از حد گرم کند

استفاده طولانی مدت از دوربین فیلمبرداری گوشی می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد دستگاه شود که البته در همه موارد اتفاق نمی‌افتد و معمولا به عوامل دیگری بستگی دارد که شامل

  • وضوح و نرخ فریم انتخاب شده
  • روشنایی نمایشگر
  • استفاده طولانی مدت از دوربین

کافی است چند دقیقه با استفاده از دوربین جلو یک ویدیو ضبط کنید و متوجه شوید که گوشی شما بیش از حد داغ می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که دوربین گوشی شما فقط در مواقع لزوم استفاده می‌شود، نمایشگر خیلی روشن نیست و با وضوح بیش از حد ضبط نمی‌کنید.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب منجر به داغ شدن گوشی می‌شود

حتی آیفون‌ها هم داغ می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند، اما ممکن است مشکل از خود دستگاه نباشد. عوامل محیطی می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شوند. قرار دادن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید یک مشکل رایج است. مثلا اگر در یک روز آفتابی روی داشبورد ماشین نصب شود، خیلی زود داغ خواهد شد. در چنین شرایطی، از سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه خود برای خنک کردن گوشی استفاده کنید.

در سایر حالات، گوشی را دور از دید و نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر واقعا نیاز به استفاده از آن دارید، سعی کنید آن را در سایه نگه دارید. وقتی کارتان تمام شد، با نگهداری آن در مکانی خنک، از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید.

بدافزارها منجر به داغ شدن گوشی هوشمند خواهد شد

بدافزار موجود در دستگاه اندرویدی شما می‌تواند باعث گرمای بیش از حد شود. بدافزار ممکن است از طریق تبلیغات مخرب یا برنامه‌های جعلی از فروشگاه رسمی Google Play به دستگاه‌های اندرویدی حمله کند. سخت است که بدانیم بدافزارها چه زمانی و کجا می‌توانند حمله کنند.

در نتیجه، شما باید یاد بگیرید که چگونه برنامه‌های خطرناک را شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید. چندین برنامه آنتی ویروس رایگان برای اندروید وجود دارد که می‌توانند از گوشی شما در برابر مشکلات گرمایش محافظت کنند.

برخی از کیس‌ها منجر به گرم شدن گوشی هوشمند می‌شوند

اگر هنوز از خود می‌پرسید چرا تلفن من گرم می‌شود؟ بررسی کنید که آن را در چه محیطی نگهداری می‌کنید. برخی از کیس‌ها و کیف‌های موبایل منجر به داغ شدن آن می‌شوند. بسیاری از کیس‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند یا حاوی مقدار زیادی پلاستیک هستند. حتی آن‌هایی که با چرم ساخته شده‌اند نیز همین مشکل را دارند و مانند یک عایق، گرما را در داخل و خارج نگه می‌دارد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی خود، ابتدا آن را از کیس و قاب خود جدا کنید و ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر.

مشکلات مربوط به کابل شارژ منجر به داغ شدن گوشی هوشمند می‌شود

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی شود، وضعیت باتری است. کابل شارژ نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

اگر گوشی قدیمی‌تری دارید که بارها شارژ شده است، ممکن است مشکل از کابل یا سوکت شارژ آن باشد که منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود. گوشی‌های هوشمند به طور معمولا در هنگام شارژ نباید آنقدر داغ شود که منجر به بروز مشکلات ثانویه مانند عملکرد کند شود. در این شرایط یا باتری آسیب دیده یا کابل شارژ و یا سوکت اتصال.

  • کابل و آداپتور برق را تعویض کنید
  • باتری را تعویض کنید (اغلب این امکان وجود ندارد)
  • پورت شارژ را تعمیر کنید

اگر گوشی شما از گارانتی خارج شده باشد، تعمیر پورت شارژ هزینه خواهد داشت. اگر آسیب دیده باشد، تعمیر باید همیشه از داغ شدن بیش از حد تلفن شما جلوگیری کند.

ممکن است اتصال بلوتوث یا وای فای منجر به داغ شدن گوشی شود

ممکن است گوشی هوشمند شما به دلیل استفاده بیش از حد از خدمات آنلاین بیش از حد گرم شود. این شامل Wi-Fi و به‌ویژه اینترنت تلفن همراه است. دستگاه‌های قدیمی نیز ممکن است به دلیل استفاده زیاد از بلوتوث بیش از حد گرم شوند. کاربران اندروید مستعد برنامه‌هایی هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و از منابعی مانند CPU، Wi-Fi یا اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. اگر برنامه‌ها به این شکل اجرا شوند، دستگاه شما می‌تواند گرم شود.

تنظیمات باتری اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا تشخیص دهید چه برنامه‌هایی بیش از حد از باتری و یا دیتا استفاده می‌کنند. به Settings > Battery > Battery usage بروید. این ابزار تشخیص می‌دهد که کدام برنامه‌ها باتری را خالی می‌کنند و به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را محدود کنید. همچنین می‌توانید استفاده از داده‌ها توسط برنامه‌های خاص را مدیریت کنید.

  • تنظیمات > برنامه‌ها > (مشاهده) همه برنامه‌ها را باز کنید.
  • برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • روی Mobile data & Wi-Fi ضربه بزنید تا فعالیت آن را ببینید.
  • برای غیرفعال کردن دسترسی به اینترنت، داده‌های پس زمینه را تغییر دهید.
  • استفاده از داده نامحدود را تغییر دهید تا هنگام استفاده از ویژگی ذخیره داده، داده‌ها را مجاز یا مسدود کنید، زیرا این کار می‌تواند روی باتری نیز تاثیر بگذارد.

چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

آیا با داغ شدن و کندی بیش از حد گوشی هوشمندتان، یا بدتر از آن، خاموش شدن آن با مشکل مواجه شده‌اید؟ اگر چنین است، مراحل زیر را برای خنک کردن مجدد گوشی خود امتحان کنید.

  • قاب گوشی را بردارید
  • حالت هواپیما را برای غیرفعال کردن تمام اتصالات روشن کنید
  • آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید
  • آن را در معرض باد خنک قرار دهید
  • روشنایی نمایشگر را کاهش دهید

همچنین می‌توانید کارهای زیر را جهت جلوگیری از داغ شدن مجدد گوشی انجام دهید

  • از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید
  • تلفن خود را برای حذف فایل‌های ناخواسته و بدافزار پاک کنید
  • استفاده از دوربین را کاهش دهید
  • استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و GPS را کاهش دهید مگر اینکه نیاز باشد
  • کابل شارژ یا باتری را تعویض کنید

سخن پایانی

به عنوان یک ویژگی ایمنی، گوشی‌ها و تبلت‌ها طوری طراحی شده‌اند که در دمای شدید خاموش شوند. شما فقط باید منتظر بمانید تا از دما کاهش یابد تا نکات فوق را عملی کنید. فراتر از مشکلات شناخته شده گرمای بیش از حد، برنامه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی عملکرد صحیح دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. چرا گوشی من داغ است؟ می تواند پاسخ بسیار پیچیده‌تری داشته باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حمید آهنگر گفت:

خاموش کردن جستجوی ایمن

حمید آهنگر گفت:

برای خاموشی کردن جستجوی ایمن چه باید کرد.. بسیاری عالی و کاربردی است

حمید آهنگر گفت:

خاموشی کردن جستجوی ایمن

رحیم عمادی گفت:

خیر.سپاسگزارم.

سیدمحمد رسول حسینی گفت:

وقتی گوشی داغ میکند باید چکار کنیم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اتصال به اینترنت را قطع کنید و تمام برنامه‌های پس زمینه را ببندید. مدتی آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس هر برنامه را جداگانه باز کنید و بررسی کنید که کدام برنامه باعث داغ شدن گوشی شما می‌شود و آ نرا حذف کنید. سپس یک آنتی‌ویروس مناسب نصب کنید

عظیم سعیدی گفت:

چطور از گرم شدن گوشی جلوگیری کنم?

شهرام خشنود گفت:

تبلت سامسونگ خریدم گاهی لایدروکیبوردش ضربه بزنم همش هنگه چکارکنم