etebarkala snappay
etebarkala snappay

نحوه نصب و انتقال برنامه‌های اندروید به کارت SD

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نحوه نصب و انتقال برنامه‌های اندروید به کارت SD

برخی از گوشی‌های اندرویدی فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارند، بنابراین ممکن است فضای خالی کافی برای تمامی برنامه‌ها وجود نداشته باشد. اگر دستگاه شما دارای اسلات کارت SD است، می‌توانید از آن برای افزایش فضای ذخیره سازی و داشتن فضای بیشتری برای برنامه‌ها استفاده کنید. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه برنامه‌های اندروید را به کارت اس دی منتقل کنید تا فضای بیشتری در گوشی هوشمندتان داشته باشید. تا انتهای این مطلب با ما هرماه باشید.

آنچه که باید پیش از انتقال برنامه‌های اندرویدی بدانید

برنامه‌های اندروید به طور پیش‌فرض در حافظه داخلی دستگاه شما نصب می‌شوند. اگر کارت microSD دارید، می‌توانید برخی از برنامه‌های نصب شده فعلی خود را به کارت microSD منتقل کنید. البته به خاطر داشته باشید که تمامی برنامه‌ها این قابلیت را ندارند که به کارت SD منتقل شوند. در واقع، بسیاری از آن‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. از سویی دیگر، امروزه پیدا کردن دستگاه‌های اندرویدی با اسلات کارت SD بسیار سخت‌تر از گذشته بوده و عملکرد آن نیز بسیار کاهش یافته است.

نکته: اجرای یک برنامه با کارت SD تقریبا کندتر از اجرای آن از حافظه داخلی است، بنابراین فقط در صورت لزوم از آن استفاده کنید و اگر می‌توانید، سعی کنید از آن برای برنامه‌هایی استفاده کنید که به اجرای سریع نیاز ندارند.

نحوه انتقال برنامه اندرویدی به کارت SD

ابتدا بسته به دستگاه خود یک یا دو بار انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا منوی تنظیمات باز شود.

سپس، گزینه برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.

برای لیست کامل برنامه‌های نصب‌شده، ممکن است لازم باشد روی گزینه مشاهده همه برنامه‌ها (See All [Number] Apps) ضربه بزنید. برخی از دستگاه‌ها نیز لیست کامل را فورا نشان می‌دهند.

برنامه‌ای را که می‌خواهید به کارت SD منتقل کنید انتخاب کنید.

سپس، در صفحه اطلاعات برنامه، گزینه Storage یا Storage & Cache را انتخاب کنید.

اگر برنامه از انتقال به کارت SD پشتیبانی کند، دکمه تغییر (Change) را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید.

یک منو با گزینه‌ای برای تغییر مکان ذخیره سازی به SD card ظاهر می‌شود.

برای شروع فرآیند انتقال، روی عبارت حرکت (Move) در صفحه بعدی ضربه بزنید.

در طول نوار فرآیند یک نوار پیشرفت انتقال خواهید دید. وقتی کار انتقال تمام شد، به برنامه تنظیمات بازگردانده می‌شوید.

آیا می‌توان برنامه‌ها را مستقیما روی کارت SD نصب کرد؟

متأسفانه، از سال ۲۰۲۲، این گزینه دیگر در گوشی‌ها و برنامه‌های مدرن اندرویدی امکان پذیر نیست. برخی از تولیدکنندگان، یعنی سامسونگ و ال جی، قبلا به کاربران اجازه می‌دادند کارت‌های microSD را به عنوان حافظه داخلی انتخاب کنند. این بدان معناست که برنامه‌ها و بازی‌ها به طور پیش فرض در آنجا نصب می‌شدند. متاسفانه، این ویژگی دیگر در دستگاه‌های جدید وجود ندارد.

از نظر فنی، اگر گوشی هوشمند خود را روت کنید، می‌توانید مثل سابق تنظیم کنید که برنامه‌ها مستقیم روی کارت SD نصب شوند که روت کردن گوشی اندرویدی به اندازه گذشته ارزشش را ندارد. اندروید خیلی بهتر شده و روند روت کردن نیز سخت‌تر شده است.

سخن پایانی

متاسفانه، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر دارای اسلات کارت SD نیستند و به نظر می‌رسد حتی تعداد کمتری از برنامه‌ها از قابلیت انتقال به حافظه خارجی پشتیبانی می‌کنند. اما اگر گوشی در اختیار داریبد که از اسلات کارت SD پشتیبانی می‌کند، بهتر است برامه‌هایی را که نیاز به سرعت بالا برای اجرا ندارند و از طرفی حافظه گوشی شما را بیش از اندازه اشغال کرده‌اند را به آن انتقال دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :