etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی را بررسی کنیم

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی را بررسی کنیم

دانستن نحوه بررسی سلامت باتری اندروید می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در حالت کارکرد یک دستگاه اندرویدی بسیار ارزشمند باشد. باتری‌ها و دستگاه‌های جایگزین می‌توانند گران باشند، بنابراین دانستن عملکرد تلفن همراه یا تبلت شما یک دانش کلیدی است.

باتری‌های گوشی‌های هوشمند به طور طبیعی با گذشت زمان و با شارژ و تخلیه باتری تحلیل می‌روند. با بررسی اینکه کدام برنامه‌ها بیشتر از باتری شما استفاده می‌کنند یا نصب برنامه‌های تخصصی برای ارائه جزئیات بیشتر، می‌توانید علاوه‌بر اطلاع از سلامت باتری گوشی خود، با اقدامات پیشگیرانه، میزان عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. در این مطلب از مجله اعتبارکالا نحوه بررسی سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی را نشان داده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی؛ از منوی تنظیمات

اگرچه ممکن است جمله بندی برخی از این گزینه‌ها در دستگاه‌های اندرویدی مختلف، متفاوت باشد، اما این روش به شما اجازه می‌دهد فعالیت باتری را در هر دستگاه اندرویدی بررسی کنید. بسته به اینکه گوشی شما متعلق به کدام کمپانی است، سطح جزئیات متفاوت خواهد بود.

  • برنامه تنظیمات را در گوشی خود باز کنید، سپس گزینه باتری را انتخاب کنید. این گزینه باید به راحتی از منوی ردیف بالا پیدا شود، اما می‌توانید با اسکرول کردن صفحه به بالا برای یافتن نوار جستجو نیز آن را جستجو کنید.
  • هنگامی که در بخش Battery قرار گرفتید، چنانچه اطلاعاتی که به دنبال آن هستید بلافاصله مشخص نشد، به دنبال گزینه‌ای مانند Battery usage باشید.
  • اکنون می‌توانید وضعیت باتری خود را در ۲۴ ساعت گذشته ببینید و اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین انرژی را مصرف کرده‌اند.
  • اگر می‌خواهید برنامه‌ای را مجبور به بستن یا غیرفعال کردن کنید، روی یکی از برنامه‌های این منو ضربه بزنید. سپس گزینه غیرفعال کردن (disable)، توقف اجباری (force stop) یا انتخاب یک تنظیم بهینه سازی (pick an optimization setting) را خواهید دید.

برخی از برندهای گوشی هوشمند جزئیات بیشتری را نسبت به Pixel 4a 5G که برای نمایش استفاده کرده‌ایم به شما نشان می‌دهند. به عنوان مثال، تلفن‌هایی که دارای MIUI هستند، مانند دستگاه‌های ساخته شده توسط شیائومی، ردمی و POCO، دمای فعلی باتری را به شما نشان می‌دهند.

البته این چیزی نیست که شما نیاز به بررسی منظم آن داشته باشید، هر دمای زیر ۵۰ درجه سانتیگراد (حدود ۱۲۲ فارنهایت) کاملا طبیعی است.

نحوه بررسی سلامت باتری اندروید با استفاده از کد شماره گیری

گوشی‌های  اندرویدی دارای منوهای تشخیصی مخفی هستند که می‌توانید با وارد کردن دنباله‌ای از اعداد، هش‌ها و ستاره‌ها در صفحه شماره‌گیری در برنامه تلفن خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. چندین مورد از این کدها وجود دارد که شما را به منوهای مختلف می‌برد، اما ما روی منوی مربوط به باتری تمرکز می‌کنیم. فقط ممکن است گوشی شما اطلاعات باتری را نمایش ندهد!

  • صفحه شماره گیری تلفن خود را در برنامه Phone آن باز کنید. کد *#*#4636#*#* را وارد کنید.
  • با وارد کردن “*” نهایی، گوشی شما باید شما را به منوی زیر ببرد.
  • اکنون به دنبال اطلاعات باتری بگردید. اگر ظاهر نشد، متاسفانه از این روش محروم شده‌اید. اما اگر این کد کار کرد، اطلاعاتی مانند سطح شارژ، سلامت و دما را به شما نشان می‌دهد.

روش کد شماره گیری روی دستگاه‌های شیائومی، گوگل و وان پلاس کار می‌کند، اما هیچ کدام اطلاعات باتری مورد نیاز ما را ارائه نکرد. این منو در هنگام استفاده از کد در Samsung Galaxy A52 5G ظاهر نشد. بنابراین باید از روش جداگانه‌ای برای بررسی سلامت باتری گوشی‌های سامسونگ استفاده کرد.

چگونه سلامت باتری اندروید را در گوشی سامسونگ بررسی کنیم

اگر کد شماره گیری روی گوشی سامسونگ شما کار نمی‌کند، سامسونگ بررسی سلامت باتری گوشی‌های خود را از طریق برنامه Samsung Members اختصاصی این کمپانی ارائه می‌دهد که به طور پیش فرض روی گوشی‌هایش نصب شده است.

  • برنامه Samsung Members را باز کنید و برگه Get Help را در پایین صفحه انتخاب کنید.
  • به سمت بالای این منوی جدید، گزینه Interactive checks را انتخاب کنید.
  • از این لیست ویژگی‌ها، باتری را انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید ببینید که اپلیکیشن Samsung Members عمر باتری گوشی شما را چگونه ارزیابی می‌کند.

سخن پایانی

اگر روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم، اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه نمی‌کنند، در این صورت یک نسخه پشتیبان در قالب برنامه‌های شخص ثالث دارید. موارد خوب برای این کار عبارتند از برنامه AccuBattery توسط Digibites، برنامه CPU-Z توسط CPUID و برنامه Battery توسط MacroPinch است. این برنامه‌ها جزئیاتی از جمله ظرفیت باتری معمولی، دما و اطلاعات استفاده هر برنامه را به شما نشان می‌دهند.

همه این برنامه‌ها برای دانلود رایگان هستند، اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات درون‌برنامه خلاص شوید یا قفل ویژگی‌های اضافی را باز کنید، نسخه‌های Pro را با مبلغ کمی ارائه می‌کنند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عابد سپاهی گفت:

قیمت چند است