etebarkala snappay
etebarkala snappay

پنج باور اشتباه و رایج در باره گوشی‌های اندرویدی

4
(5)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
پنج باور اشتباه و رایج در باره گوشی‌های اندرویدی

سیستم‌عامل اندروید یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌عامل‌های گوشی هوشمند بوده و در طی این ساله‌ها که از عمر آن می‌گذرد، شایعات و افسانه‌های متعددی در رابطه با این سیستم‌عامل دهان به دهان چرخیده است. اما آیا واقعا این باورها حقیقت دارد؟ مکانیسم هر شایعه‌ای به این صورت است که هیچ علم و آزمایشی در پس خود ندارد و تنها دهان به دهان بین افراد رد و بدل می‌شود تا سر انجام به یک باور عمومی تبدیل می‌شود.

رقبای اندروید مسلما از این مکانیسم شایعه و افسانه پردازی برای برتر نشان دادن خود نهایت استفاده را برده‌اند. بنابراین ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم به بررسی ۵ باور اشتباه که هیچ مبنای علمی ندارد را بررسی کرده و برای همیشه خط بطلانی بر این باورها بکشیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

باور اشتباه اول؛ گوشی‌های اندروید ارزان هستند

یکی از رایج‌ترین افسانه‌ها در مورد گوشی‌های اندرویدی ارزان بودن آن است. این باور اغلب به عنوان توهین به کاربران اندروید، به خصوص از جانب کسانی که از آیفون استفاده می‌کنند، گفته می‌شود و فقط در مورد قیمت نیست، بلکه زیر سوال بردن کیفیت دستگاه‌ها نیز هست.

حقیقت این است که برخی از گوشی‌های اندرویدی ارزان هستند و طبیعتا از کیفیت پایین‌تری نیز برخوردار هستند، اما بسیاری از آن‌ها ارزان نبوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اندروید یک اکوسیستم بزرگ از دستگاه‌های بسیاری از شرکت‌های مختلف است. این بدان معناست که تقریبا یک دستگاه اندرویدی در هر قیمت و سطح کیفیت وجود دارد.

شما نمی‌توانید یک جمله کلی مانند گوشی‌های اندروید ارزان هستند را بیان کنید. اگر یک آیفون و یک دستگاه اندرویدی را با ویژگی‌های مشابه مقایسه کنید، قیمت و کیفیت هر دو بسیار مشابه خواهد بود. برخی از گوشی‌های اندرویدی ارزان هستند و برخی از آن‌ها بسیار ممتاز و گران هستند. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها وجود دارد و بنابراین شما نمی‌توانید کیفیت تمامی دستگاه‌های اندرویدی را زیر سوال ببرید.

باور اشتباه دوم؛ سیستم‌عامل اندروید پر از ویروس است

یکی دیگر از افسانه‌های رایج این است که دستگاه‌های اندرویدی به انواع ویروس‌ها و بدافزارها آلوده هستند. در واقع اندروید در این شرایط بسیار شبیه ویندوز است. ویروس‌ها و بدافزارهای بیشتری برای ویندوز در مقایسه با macOS وجود دارد، زیرا تعداد افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. به همین ترتیب، مورد هدف ویروس‌ها و بدافزارهای بیشتری به دلیل محبوبیتی که دارند قرار می‌گیرند.

با این حال، درست مانند ویندوز، اگر از اندروید به روشی هوشمند استفاده کنید، جای هیچ نگرانی نیست. نصب برنامه‌ها فقط از فروشگاه Google Play و توجه به هشدارهای مرورگر هنگام برخورد با یک وب‌سایت ناامن، به طور کامل از گوشی اندرویدی شما محافظت می‌کند. حتی مجبور نیستید از نرم افزار آنتی ویروس در اندروید استفاده کنید، اگرچه اگر بخواهید هیچ محدودیتی در استفاده از آنتی ویروس ندارید.

باور اشتباه سوم؛ مجبور هستید برنامه‌ها را در گوشی اندرویدی ببندید

اندروید در ابتدای آغاز به کار خود به عنوان سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند، مجموعه برنامه‌هایی را ارائه داد که به مرور در بین کاربران محبوب شدند؛ یکی از این برنامه‌ها Task Killers بود. اما این برنامه‌ها تمامی برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه در حال اجرا بودند، می‌بندند. اغلب کاربران تصور می‌کردند با این کار عملکرد و عمر باتری را بهبود می‌بخشند در حالی که چنین نبود و هنوز نیز این باور اشتباه در بین کاربران اندرویدی وجود دارد.

حقیقت این است که اندروید به طور خاص برای مدیریت برنامه‌ها در پس زمینه طراحی شده است. اندروید به طور خودکار وظایف پس‌زمینه را مدیریت می‌کند و در صورت نیاز به منابع بیشتر، مواردی را می‌بندد. در واقع شما نیازی به مدیریت این موضوع ندارید.

بستن مداوم اپلیکیشن‌ها می‌تواند تاثیر منفی روی گوشی شما داشته باشد. به جای اینکه برنامه در پس‌زمینه فعال باشد و بلافاصله با دستور شما اجرا شود، باید مجدد به طور کامل راه‌اندازی شود. این موضوع نیاز به منابع بیشتری نسبت به از سرگیری از حالت توقف دارد.

باور اشتباه چهارم؛ اندروید پیچیده تر از iOS است

اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند این تصور را دارند که استفاده از آیفون‌ها بسیار ساده‌تر از گوشی‌های اندرویدی است و دستگاه‌های اندرویدی بیشتر مناسب آن دسته از کاربرانی است که با فناوری آشنایی بیشتری دارند! این باور به طور کلی اشتباه است.

سیستم‌عامل iOS در آیفون مطمئنا به عنوان یک سیستم عامل بسیار ساده شروع شد، اما در ابتدا چنین بوده و به مرور زمان ویژگی سادگی خود را کنار گذاشته است. سیستم‌عامل iOS بسیاری از ویژگی‌هایی را که قبلا فقط در اندروید یافت می‌شد به دستگاه‌های خود اضافه کرده است و این امر باعث شده که iOS بسیار پیچیده‌تر از گذشته شود.

همانطور که در مورد سایر باورهای غلط و رایج قبلی ذکر شد، مقایسه کل اندروید با یک دستگاه واحد، یعنی آیفون نیز منصفانه نیست. گوشی‌های گلکسی سامسونگ ممکن است پیچیده‌تر از آیفون‌ها باشند، اما نمی‌توانیم بگویم دستگاه‌های پیکسل Google پیچیده‌تر هستند. این روزها همه گوشی‌های هوشمند می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند.

باور اشتباه پنجم؛ سیستم‌عامل اندروید زشت است

اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند، آیفون را از نظر زیبایی شناختی، چه از نظر نرم‌افزار و چه از نظر سخت‌افزار بسیار دلپذیر می‌دانند و اندروید را یک گوشی زشت قلمداد می‌کنند! درست مانند افسانه‌ای که در بالا ذکر شد، این باور نیز کاملا اشتباه است. شما می‌توانید انواع گوشی‌های هوشمند را چه از نظر سخت‌افزار و ظاهر و چه از نظر برنامه‌ها بررسی کنید تا دریابید که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی حتی از آیفون از نظر زیبایی شناختی برتر هستند.

ما موافق هستیم که آیفون طراحی زیبایی دارد، اما iOS از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۷ تا حد زیادی ثابت مانده است. در همین حال، بسیاری از پوسته‌های اندرویدی با روند طراحی فعلی سازگار شده‌اند. در حقیقت، این افسانه به انتخاب‌های شخصی سازی مربوط می شود. با تمام گزینه‌های شخصی سازی که در اختیار دارید، می‌توانید اندروید را زشت جلوه دهید. شما می‌توانید فونت سیستم را Comic Sans بسازید! اندروید همان کاری را می‌کند که شما دستور می‌دهید.

سخن پایانی

بسیاری از افسانه‌های اندرویدی که امروزه نیز وجود دارند، مربوط به زمانی هستند که اندروید و آیفون هر دو در سال‌های ابتدایی عمر خود قرار داشتند. اما همه چیز از آن روزهای اولیه تغییر کرده است، اما شایعات تمایل به ماندگاری دارند. شاید بهترین گزینه رقابت بین کمپانی‌ها دامن زدن به همین شایعات باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عبداله میرشکالی گفت:

سلام
تاچ ال سی دی گوشی هواوی مدل وای 9 اس اصلی موچود هس یا نه؟
قیمت چنه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروشگاه اعتبارکالا تنها فروش موبایل و لاورم جانبی موبایل به صورت آکبند دارد. به فروشگاه های دست دوم فروشی مراجعه کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروشگاه اعتبارکالا تنها فروش موبایل و لاورم جانبی موبایل به صورت آکبند دارد. به فروشگاه های دست دوم فروشی مراجعه کنید

سلام گفت:

تاچ ال سی دی گوشی هواوی مدل وای 9 اس موجود هست؟
قیمت چنه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروشگاه اعتبارکالا تنها فروش موبایل و لاورم جانبی موبایل به صورت آکبند دارد. به فروشگاه های دست دوم فروشی مراجعه کنید

جواد قونج زاده گفت:

بخشید ببخشید برای رانندگان اسنپ شرایط قسطی گرفتن گوشی چجوریه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروش به صورت نقدی بوده و شما می‌توانید از کد تخفیفی که دارید استفاده کنید