etebarkala snappay
etebarkala snappay

اپل از سری جدید گوشی هوشمند آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس رونمایی کرد

3.7
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
اپل از سری جدید گوشی هوشمند آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس رونمایی کرد

بخشی از شایعاتی که درباره سری آیفون ۱۴ شنیده‌اید درست و برخی نادرست هستند. آیفون 14 با نمایشگر ۶.۱ اینچی کوچک‌ترین و ارزانترین گزینه است و آیفون ۱۴ پلاس نیز با نمایشگر ۶.۷ اینچی معرفی شد. مدل پلاس بهترین باتری آیفون را دارد و می‌توانید تا ۲۶ ساعت ویدیو در پلاس، تا ۲۰ ساعت در وانیلی ۱۴ و ۱۹ ساعت در آیفون ۱۳ قدیمی‌تر تماشا کنید. ابعاد بزرگ‌تر همچنین به اپل این امکان را می‌دهد تا سیستم خنک‌کننده را برای ارائه عملکرد بهتر بهبود بخشد.

هر دو مدل آیفون جدید با پردازنده اپل A15 سال گذشته معرفی شدند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این نسخه با پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای است که جایگزین نسخه‌های ۴ هسته‌ای تلفن‌های وانیلی و مینی اپل شده است.  بنابراین ۱۸ درصد افزایش عملکرد گرافیکی را نسبت به مدل‌های غیر حرفه‌ای قبلی ارائه می‌کند.

اپل در قدرت پردازش پیشتاز بود، بنابراین ادعا می‌کند که همچنان برتری عملکردی نسبت به اندروید با هر قیمتی دارد. و بخشی از این قدرت پردازشی برای بهبود کیفیت دوربین به کار رفته است.

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس همچنان از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. دوربین اصلی از سنسور بزرگ‌تری با پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری (از ۱.۷ میکرومتر) و دیافراگم f/1.5 روشن‌تر (از f/1.6) استفاده می‌کند. نتیجه نهایی این است که در مقایسه با دوربین آیفون ۱۳، ۴۹ درصد نور بیشتری را جذب می‌کند.

پردازش نرم‌افزار چیزی را به ارمغان می‌آورد که اپل آن را موتور فوتونیک می‌نامد که بر پایه Deep Fusion بنا شده است. موتور فوتونیک به طور چشمگیری عکس‌های در نور کم را بهبود می‌بخشد. در مقایسه با آیفون ۱۳، اپل وعده زوم ۲ برابری در دوربین جلو، ۲ برابری در دوربین اولتراواید و ۲.۵ برابری در دوربین اصلی جدید را می‌دهد.

همچنین حالت جدید Action Mode به نوعی مانند یک دوربین اکشن کار می‌کند که تثبیت‌کننده بهتری را فراهم می‌کند، بنابراین نیازی به گیمبال ندارید و همچنین از فیلم‌برداری در Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند. با این حال، دوربین همچنان در وضوح 4K و ۶۰ فریم در ثانیه است.

هر دو مدل آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس همچنان از طراحی ناچ برای دوربین TrueDepth استفاده می‌کنند، با این حال، برای اولین بار دارای فوکوس خودکار هستند. همچنین، پیشرفت‌های سخت‌افزاری به آن اجازه می‌دهد تا ۳۸ درصد نور بیشتری برای عملکرد بهتر در نور کم جذب کند که بخشی از آن به لطف دیافراگم روشن‌تر f/1.9 (از f/2.2) است.

این دو گوشی جدید اپل دارای اتصال ماهواره‌ای هستند. ویژگی ماهواره‌ای نیازمند طراحی سخت‌افزار سفارشی و نرم‌افزار سفارشی کاملا جدید بود تا ارسال پیام به ماهواره بدون آنتن‌های حجیم امکان پذیر شود. این سرویس فقط به صورت متنی است و بیشتر برای مواقع اضطراری استفاده خواهد شد، اما از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می‌کند. برنامه Find My همچنین می‌تواند موقعیت مکانی شما را با دوستان به اشتراک بگذارد.

آیفون‌هایی که فقط eSIM دارند، برای ایالات متحده تولید می‌شود. اپل توانایی تعویض سریع بین چندین eSIM و اضافه کردن اپراتورها را بدون مراجعه به یکی از دفاتر آن‌ها وعده داده است.

شما می‌توانید از روز جمعه ۹ سپتامبر، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را سفارش دهید. آیفون ۱۴ وانیلی قیمت نسخه قبلی خود را ۸۰۰ دلار حفظ می‌کند و از ۱۶ سپتامبر در دسترس خواهد بود. آیفون ۱۴ پلاس از ۹۰۰ دلار شروع می‌شود و چند هفته بعد در ۷ اکتبر در دسترس خواهد بود. این قیمت ها برای مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی است، گوشی‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی نیز موجود بوده که قیمت آن بالاتر خواهد بود.

برای خوانندگان اروپایی ما، آیفون 14 از 1000 یورو شروع می شود، آیفون 14 پلاس از 1150 یورو شروع می شود. اگر در هند هستید، به ترتیب به 80000 و 90000 روپیه نگاه می کنید. برای چین قیمت ها 6000 یوان و 7000 یوان است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رضاقهرمانی گفت:

غیرفعال.شدن.جستجوامن

زهرا حبيب الهي گفت:

سلام لپ تاپ چه ماركي بگيرم كه كار گرافيكش خوب باشه وچه مدلي ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
معمولا لپ‌تاپ‌های گیمینگ به بهترین گرافیک مجهز هستند. برای آشنایی با انواع این لپ‌تاپ‌ها به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-asus-gaming-laptops/