etebarkala snappay
etebarkala snappay

اندروید باکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

4.7
(7)
طاهره محزون
2 سال پیش
اندروید باکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از سرویس‌های گوشی موبایل، لپ‌تاپ یا تبلت خود در تلویزیون نیز استفاده کنید. اگر تلویزیون شما هوشمند باشد، این امکان برای شما فراهم شده است که از امکاناتی بهره‌مند شوید که تلویزیون‌های غیر هوشمند قابلیت آن را ندارند.

این دستگاه‎‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با یک تلویزیون ساده نیز از امکانات یک تلویزیون هوشمند بهره‌مند شوید. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و کاربردهای آن با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک دستگاه کوچک است که به تلویزیون‌های ساده متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از مزایای یک تلویزیون هوشمند در کنار مزایای سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند شوید. به کمک این دستگاه می‌توانید برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید و از سرویس‌های استریم بهره ببرید. همان‌طور که از نام این دستگاه هوشمند مشخص است، این دستگاه با سیستم‌عامل اندروید کار می‌‌کند.

البته باید توجه کنید که فقط این دستگاه‌های هوشمند نیستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. انواع TV Box، ستاپ باکس و KODI Box در بازار موجود هستند که کار همه آن‌ها اساسا این است که محتوا را از شبکه‌های خانگی یا اینترنت به تلویزیون شما برسانند.

این دستگاه از طریق درگاه HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. بعد از اینکه آن را راه‌اندازی کردید، می‌توانید آن را از طریق Wifi به اینترنت متصل کنید و  به سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف آنلاین دسترسی داشته باشید.

اندروید باکس چیست2

اندروید یک سیستم‌عامل است که گوگل آن را برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها توسعه داده است. این سیستم‌عامل روی پردازنده‌های مبتنی بر ARM اجرا می‌شود. از طرفی اندروید که سیستم عاملی مبتنی بر هسته لینوکس است، سیستم عاملی متن باز و رایگان محسوب می‌شود و به همین دلیل ساخت سخت‌افزار مبتنی بر اندروید هزینه کمتری در بر دارد و ابزارهای فراوانی نیز وجود دارند که این نرم افزارها را به صورت رایگان عرضه کنند (چنین امکانی مثلا برای سیستم عامل‌های اپل وجود ندارد)‌. این هزینه پایین و دسترسی باعث می‌شود که وسایلی مثل اندروید باکس‌ها که از این سیستم‌عامل بهره می‌برند، ارزش خرید بالایی داشته باشند و به‌صرفه باشند.

امروزه این دستگاه‌های جانبی تلویزیون در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. هر شرکت سازنده رابط کاربری مخصوص به خود را روی این دستگاه خود پیاده‌سازی می‌کند و امکانات خاصی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این دستگاه‌های کاربردی توانایی آن را دارند که تقریبا هر برنامه‌ای که روی موبایل خود اجرا می‌کنید را به‌خوبی اجرا کنند.

ویژگی‌های اندروید باکس

ویژگی‌های اندروید باکس

با ورود این دستگاه به خانه شما تلویزیون و برنامه‌های آن جذاب‌تر به نظر می‌رسند. شما می‌توانید با یک کلیک به دنیایی از فیلم‌ها و موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این دستگاه‌های کاربردی هوشمند این است که شما می‌توانید به دلخواه خود برنامه مورد نظرتان را مشاهده کنید. ارائه برنامه‌ها محدودیتی نخواهند داشت. شما می‌توانید محتوایی که می‌بینید یا می‌شنوید را به‌طور کامل مدیریت کنید. همچنین می‌توانید تلویزیون خود را به یک مانیتور تبدیل کنید و با کمک این دستگاه خود به وب‌گردی، مشاهده اخبار، خرید آنلاین و بررسی شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید.

ویژگی‌های این دستگاه جانبی تلویزیون به‌طور قابل توجهی به شرکت سازنده آن بستگی دارد. سیستم‌عامل اندروید امکان شخصی‌سازی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. بنابراین هر شرکتی با توجه به استراتژی خود، این دستگاه را با ویژگی‌های متنوع به بازار عرضه می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه‌های چندکاره اشاره می‌کنیم.

– حافظه داخلی: حافظه‌های داخلی این دستگاه‌های هوشمند متنوعی دارند. این حافظه داخلی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برنامه‌ها، داده‌ها و فایل‌های خود را روی دستگاه خود ذخیره کنید.

– پردازنده: هر اندروید باکس یک پردازنده مرکزی مخصوص به خود دارد که به دستگاه شما امکان می‌دهد که دستورات و برنامه‌ها را پردازش کند.

– حافظه رم: این دستگاه‌‎های هوشمند برای اجرای بهتر و سریع‌تر برنامه‌ها، دارای حافظه رم هستند. هرچه میزان این حافظه بیشتر باشد، تعداد و سرعت اجرای برنامه‌ها بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌های اندروید باکس 2

– پردازنده گرافیکی: این دستگاه‌های هوشمند برای پردازش بهتر تصاویر و فیلم‌ها دارای پردازنده گرافیکی هستند. این پردازنده در افزایش کیفیت تصاویری که دریافت می‌کنید نقش مهمی ایفا می‌کنند.

– انواع پورت‌ها: شرکت‌های مختلف پورت‌های متنوع، اسلات کارت حافظه و درگاه LAN برای اتصال سیمی به اینترنت را در دستگاه خود طراحی می‌کنند. شما با کمک این پورت‌ها می‌توانید ماوس، کیبورد، دسته بازی و سایر لوازم جانبی را به اندروید باکس خود متصل کنید.

– بلوتوث: اگر دستگاه شما دارای اتصال بلوتوث است، می‌توانید دستگاه‌های بی‌سیم خود را نیز به‌راحتی به آن متصل کنید.

– فرمت‌های تصویری: این دستگاه‌ها از فرمت‌های تصویری گوناگونی پشتیبانی می‌کنند. هرچه این فرمت‌ها بیشتر و جدیدتر باشند، تجربه بهتری برای مشاهده فیلم و سریال برای شما به ارمغان خواهد آورد. این دستگاه‌‎های کمکی تلویزیون از فرمت‌های ویدیویی مانند MKV ،MP4 و mov و فرمت‌های صوتی مثل MP3 و WMA پشتیبانی می‌کنند.

– نسخه سیستم‌عامل: این دستگاه‌های جانبی تلویزیون همان ابتدا که به بازار عرضه می‌شوند یک نسخه سیستم‌عامل خاص دارند. شما باید به این نسخه توجه کنید تا بعدا در استفاده از این محصولات دچار مشکل نشوید. زیرا سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر ممکن است از همه برنامه‌ها و سرویس‌ها پشتیبانی نکنند. هر چقدر ورژن سیستم عامل شما قدیمی‌تر باشد امکان این که از سرویس و برنامه‌های بیشتری پشتیبانی نشود بیشتر است.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید کنسول بازی

کاربردها و مزایای اندروید باکس

کاربردها و مزایای اندروید باکس

اندروید باکس‌ها بسیار متنوع هستند و امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مزایای این محصول هوشمند برای افرادی که به سیستم‌عامل اندروید علاقه دارند و می‌خواهند یک سیستم هوشمند داشته باشند، بسیار متنوع است. در ادامه به مهم‌ترین مزایای این دستگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

– امکان مشاهده محتوای ویدیویی و برنامه‌های آنلاین: شما می‌توانید با کمک این دستگاه‌ها از شبکه‌های آنلاین، محتوای ویدیویی مورد نظر خود را مشاهده کنید. شبکه‌هایی مانند نتفلیکس، HULU، دیزنی پلاس، HBO و ده‌‌ها سرویس‌دهنده دیگر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

– امکان وب‌گردی و جست‌وجو در اینترنت مانند گوشی موبایل: شما با کمک این دستگاه هوشمند می‌توانید در سایت‌های مختلف جست‌وجو کنید و به محتوای وب به‌طور کامل دسترسی داشته باشید و در عین حال تفاوتی بین گوشی و این دستگاه از این نظر وجود ندارد.

– امکان ذخیره محلی فیلم‌ها: شما می‌توانید یک کتابخانه جامع از فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود تشکیل دهید و همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با داشتن فایل فیلم‌ها و سریال‌های خود، در این صورت نیازی به اتصال به اینترنت نخواهید داشت.

– اتصال به فروشگاه Google Play: شما با کمک یک جی‌میل (Gmail) می‌توانید به فروشگاه Google Play متصل شوید، حساب کاربری خود را بسازید و برنامه‌های متنوع را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب کنید.

کاربردها و مزایای اندروید باکس-2

– نصب برنامه‌ها از طریق فایل APK: با کمک اندروید باکس می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید و فایل APK برنامه مورد نظرتان را دانلود و نصب کنید.

– امکان نصب برنامه‌های متنوع، تلویزیون شما را به یک رایانه استاندارد تبدیل می‌کند و شما می‌توانید از سرویس‌های مختلفی مانند مشاهده آب‌وهوا، سرویس‌های نوشتاری گوگل مانند گوگل داک و گوگل شیت و سایر خدمات گوگل بهره‌مند شوید.

– استفاده از سرویس‌های موسیقی آنلاین: این امکان برای شما فراهم می‌شود که با کمک این دستگاه هوشمند خود بتوانید از سرویس‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای و یوتیوب موزیک استفاده کنید.

– امکان نصب و راه‌اندازی انواع بازی‌های اندرویدی: شما می‌توانید فایل بازی‌های مورد نظر خود را نصب کنید و با اندروید باکس خود به بازی بپردازید.

– پشتیبانی از Chromecast: این امکان به شما اجازه می‌دهد که داده‌ها را از طریق مرورگر Chrome در گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ با اندروید باکس خود به اشتراک بگذارید.

– پشتیبانی از دستیار گوگل (Google Assistant): دستیار گوگل می‌تواند در جست‌وجوی مطالب مورد نظر یا انجام کارهای متنوع به شما کمک کند.

– امکان سفارشی سازی و ادغام با سرویس‌های گوگل: یکی از مزایای سیستم‌عامل اندروید این است که امکان شخصی‌سازی بسیاری را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این انعاطاف‌پذیری باعث جذابیت این پلتفرم شده است.

– امکان استفاده از شبکه‌های تلویزیون معمولی: این محصولات به شما امکان می‌دهد که در کنار امکانات خود و استفاده از سرویس‌های آنلاین ویدیویی، از برنامه‌ها و شبکه‌های عادی تلویزیون خود نیز بهره ببرید.

نحوه راه‌اندازی اندروید باکس

نحوه راه‌اندازی اندروید باکس

شروع به کار این دستگاه‌های هوشمند بسیار ساده است. کافی است که شما به یک تلویزیون دسترسی داشته باشید که دارای یک ورودی HDMI باشد.

۱. ابتدا اندروید باکس خود را با کمک کابل HDMI به تلویزیون خود متصل کنید.

۲. از طریق دکمه پاور یا ریموت آن را روشن کنید.

۳. سپس به تنظیمات HDMI در تلویزیون خود بروید و دستگاه موردنظر خود را پیدا کنید.

۴. به تنظیمات اندروید باکس بروید و از طریق  Wifi یا کابل LAN به اینترنت متصل شوید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :