etebarkala snappay
etebarkala snappay

10 ویژگی دوربین سامسونگ که باید از آن‌ها استفاده کنید

4.3
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
10 ویژگی دوربین سامسونگ که باید از آن‌ها استفاده کنید

گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ به داشتن دوربین‌های عالی و ویژگی‌های متعدد و کاربردی معروف هستند. این ویژگی‌ها به همراه دوربین‌های فوق‌العاده گوشی‌های سامسونگ یک ترکیب عالی برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما ۱۰ مورد از ویژگی‌هایی که باید از آن استفاده کنید تا تصاویر با کیفیت و حرفه‌ای را ثبت و به اشتراک بگذارید، به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این ویژگی‌ها در تمام گوشی‌های گلکسی موجود نباشد و تنها در گوشی‌های میان رده به بالا موجود باشد.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ نرخ فریم را تغییر دهید

نرخ فریم یا فریم در ثانیه (FPS) تعداد فریم‌های گرفته شده در هر ثانیه را تعیین می‌کند. هرچه نرخ فریم بالاتر باشد، حرکت نرم‌تر ظاهر می‌شود. فیلم‌ها معمولا با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌شوند، در حالی که گوشی‌ها معمولا با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند.

اپلیکیشن دوربین سامسونگ قابلیت جابه‌جایی بین چند نرخ فریم مختلف را دارد. نرخ فریم خاصی فقط در رزولوشن‌های خاص موجود است. اکثر دستگاه‌های سامسونگ گلکسی می‌توانند با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه در HD، FHD و UHD، و ۶۰ فریم در ثانیه در FHD و UHD عکاسی کنند. برخی از مدل‌های رده بالا می‌توانند با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه با کیفیت 8K عکاسی کنند.

برای تعیین نرخ فریم، کافیست به گزینه Video بروید و روی نماد نرخ فریم (رزولوشن روی یک عدد) ضربه بزنید و رزولوشن/ نرخ فریم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ فیلم های Timelapse ضبط کنید

ویدیوهای Timelapse که گاهی اوقات Hyperlapse نامیده می‌شود، دوره‌های زمانی طولانی را به ویدیوهای کوتاه متراکم تبدیل می‌کند. این یک ویژگی عالی برای نشان دادن چیزهایی است که بسیار آهسته حرکت می کنند، مانند حرکت خورشید در آسمان.

دستگاه‌های Samsung Galaxy دارای ویژگی Hyperlapse درون برنامه دوربین هستند. استفاده از آن آسان است و به دانش پیشرفته عکاسی نیاز ندارد. فقط مطمئن شوید که چیزی برای ثابت نگه داشتن گوشی در حین ضبط آن دارید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ عکس هایی با نوردهی طولانی بگیرید

دوربین‌های گلکسی سامسونگ همچنین قادر به گرفتن عکس‌هایی با نوردهی طولانی هستند. عکس‌های با نوردهی طولانی، حرکت و گذر زمان را نشان می‌دهند. این کمی شبیه معادل ایستا یک ویدیوی تایم لپس است.

برای گرفتن عکسی عالی با نوردهی طولانی، کمی تنظیم دقیق‌تر مورد نیاز است. شما باید زمان مناسبی را برای باز ماندن شاتر برای عکس خاصی که می‌خواهید بگیرید، مشخص کنید. یک آزمون و خطای کوچک تا حد زیادی به شما کمک می‌کندکه در نهایت می‌توانید نتایج واقعا شگفت انگیزی دریافت کنید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ در حالت Pro Mode عکاسی کنید

رابط کاربری پیش‌فرض دوربین برای گوشی‌های سامسونگ بسیار ساده است. چند گزینه در بالا و چند میانبر در پایین دارید. با این حال، اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی عکس‌ها و ویدیوهای خود داشته باشید، باید از Pro Mode استفاده کنید.

حالت Pro برای عکس‌ها به شما امکان کنترل ISO، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، فوکوس دستی و موارد دیگر را می‌دهد. حالت Pro برای ویدیوها شامل همان کنترل‌ها، به علاوه امکان انتخاب میکروفون مورد استفاده است. هر دو حالت را می‌توان با ضربه زدن روی گزینه More در نوار ابزار پایین پیدا کرد.

دسترسی به دکمه شاتر دوربین گوشی‌های سامسونگ را آسان‌تر کنید

آیا تا به حال پیش آمده که گوشی خود را در زاویه مناسب برای عکس قرار دهید اما به سادگی نتوانید به دکمه شاتر برسید؟ با اپلیکیشن دوربین سامسونگ، در واقع می‌توانید دکمه شاتر را به هر کجا که می‌خواهید حرکت دهید.

با فعال کردن گزینه Floating Shutter Button، می‌توانید به معنای واقعی کلمه یک دکمه شاتر اضافی را در اطراف صفحه به جایی که دسترسی به آن راحت‌تر است بکشید. دیگر برای رسیدن به دکمه نیاز به تلاش ندارید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ در حالت پرتره فیلم بگیرید

حالت پرتره یک ویژگی عالی برای گرفتن سلفی‌هایی با ظاهر حرفه‌ای یا محو کردن شدید پس زمینه پشت یک شی است. آیا می‌دانستید دوربین‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند فیلم‌های پرتره را نیز ثبت کنند؟

ویژگی Portrait Video تلاش می‌کند همان کاری را که حالت Portrait برای عکس‌ها انجام می‌دهد، این بار برای ویدیوهای شما انجام دهد؛ پس زمینه را محو و سوژه را برجسته می‌کند. اگرچه فیلم‌ها به خوبی نسخه عکس‌ها نیستند، اما هنوز هم بسیار خوب به نظر می‌رسد. به سادگی روی گزینه More در نوار ابزار ضربه بزنید و Portrait Video را انتخاب کنید.

برش ویدیوها به کمک برنامه دوربین گوشی‌های سامسونگ

احتمالا فکر می‌کنید گزینه برش تنها روی عکس‌ها اعمال می‌شود، اما می‌توان از آن در فیلم‌ها نیز استفاده کرد. گاهی اوقات نسبت تصویر اصلی با آنچه شما می‌خواهید مطابقت ندارد. دستگاه‌های Samsung Galaxy انجام این کار را برای شما آسان می‌کنند.

اگر می‌خواهید چیزی را حذف کنید یا می‌خواهید ویدیو را در یک سایت رسانه‌های اجتماعی بهتر پخش کنید، برش یک ویدیو ضروری خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیو را در برنامه گالری سامسونگ باز کنید، روی نماد ویرایش ضربه بزنید و برش را انتخاب کنید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ فیلم‌های حرکت آهسته بگیرید

ساختن ویدیوهای حرکت آهسته سرگرم کننده است و می‌تواند فوق العاده جذاب به نظر برسد. امروزه دستگاه‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند فیلم‌های اسلوموشن را با نرخ فریم بسیار بالا و تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

اکثر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ دارای حالت اصلی Slow Motion هستند که با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. اگر یک مدل رده بالا دارید، ممکن است حالت Super Slow-Mo» 960 FPS را نیز در اختیار داشته باشید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ از اسناد اسکن بگیرید

روش‌های مختلفی برای اسکن کردن یک سند با گوشی وجود دارد. خوشبختانه، با یک گوشی سامسونگ، می‌توانید به سادگی از برنامه دوربین جهت اسکن کردن اسناد خود استفاده کنید. هنگامی که شما دوربین را روی یک سند تنظیم می‌کنید، دوربین به صورت خودکار آن را تشخیص داده و اسکن می‌کند.

فقط مطمئن شوید که کل سند در کادر دوربین قرار گرفته است و منتظر بمانید تا شناسایی شود. یک طرح کلی زرد رنگ در اطراف سند و یک دکمه زرد در گوشه پایین مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا فایل را اسکن کند. همچنین می‌توانید گوشه‌ها را تنظیم کنید و آن را به عنوان PDF ذخیره کنید.

با دوربین گوشی‌های سامسونگ کدهای QR را اسکن کنید

مشابه اسناد، برای اسکن کدهای QR با گوشی Samsung Galaxy نیازی به برنامه خاصی ندارید. اگر آن را در تنظیمات فعال کنید، مستقیما از برنامه دوربین قابل انجام است. این یک ترفند کوچک ساده است، اما استفاده از آن بسیار ساده‌تر از یک برنامه اختصاصی خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید، برنامه دوربین در گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی دارای ویژگی‌هایی مفید و کاربردی است. این احتمال وجود دارد که گوشی سامسونگ شما نیز چندین دوربین در پشت داشته باشد. با تمام این ابزارهایی که سامسونگ در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید تصاویر و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :