etebarkala snappay
etebarkala snappay

شیائومی MIUI 13 را با امنیت بالاتر و حریم خصوصی بهبود یافته معرفی کرد

5
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
شیائومی MIUI 13 را با امنیت بالاتر و حریم خصوصی بهبود یافته معرفی کرد

شیائومی روز گذشته رویداد بزرگی داشت که طی آن محصولات زیادی معرفی شدند. لی جون (Lei Jun) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت، رویداد شیائومی را با معرفی MIUI 13، جدیدترین رابط کاربری این شرکت که قابلیت‌های حریم خصوصی را بهبود بخشیده و امنیت را افزایش می‌دهد، معرفی کرد.

شیائومی MIUI 13 را با امنیت بالاتر و حریم خصوصی بهبود یافته معرفی کرد-1

رابط جدید به چندین دستگاه شیائومی در یک شبکه مانند تبلت، تلویزیون، دستگاه‌های پوشیدنی و خانه هوشمند و دستیار صوتی هوشمند XiaoAI اجازه می‌دهد تا با یکدیگر کارکنند.

حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی‌های اساسی کاربران گوشی‌های هوشمند است؛ بنابراین، شیائومی یک فرایند تایید سه مرحله‌ای را اجرا کرده که به نظر می‌رسد فقط در مناطق خاصی کار می‌کند. لایه پایه تشخیص چهره است و سپس واترمارک، شناسه کاربر را می‌خواند و در آخر هم چیزی به نام «محافظت از کلاه‌برداری الکترونیکی» وجود دارد.

تشخیص چهره، تشخیص بالاتنه است. کاربر صورت خود را تنظیم می‌کند اما گوشی همه‌چیز را از کمر به بالا ضبط می‌کند. بنابراین دیگر افراد با ساختار بدنی متفاوت اجازه ورود به سیستم را نخواهند داشت؛ حتی اگر چهره مشابهی داشته باشند.

«محافظت از کلاه‌برداری الکترونیکی» سابقه‌ای از وب‌سایت‌ها و دستگاه‌هایی دارد که ممکن است به سیستم شما بدافزار وارد کنند. همچنین دفترچه تلفن کاملی از شماره‌ها وجود دارد که به عنوان شرورانه ذخیره می‌شود و قبل از پذیرش تماس، کاربر از این موضوع مطلع می‌شود.

همچنین شیائومی فونت جدیدی برای رابط کاربری جدید خود آورده که «معنی» (means) نام دارد که رایگان است و همه می‌توانند آن را دانلود کنند. این فونت از نوع sans-serif است که حروف، اعداد و علائم را ساده می‌کند. حذف زرق‌وبرق‌ها یک چیز است؛ اما شیائومی فونت را هم از نظر فاصله و هم ظاهر آن‌ها را متقارن‌تر کرده است.

به نظر می رسد که نه تنهعا فونت، بلکه رنگ‌ها هم در حال تغییر هستند. همه گوشی‌های دارای MIUI 13 گزینه‌های بکگراند جدیدی دریافت می‌کنند روشن شدن صفحه، گل‌ها از یک طرف صفحه شروع به شکوفا شدن می‌کنند. ویجت‌های زیادی نیز اضافه شده‌اند تا یک شبکه را با دیگر اجزای آن هماهنگ‌تر کنند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه MIUI 13، در دسترس بودن برای دیگر دستگاه‌هاست. شیائومی رابط کاربری MIUI 13 Pad را توسعه داده که با وجود تعداد کم دستگاه‌های دریافت‌کننده، برای تبلت‌ها طراحی شده است. این رابط به طور اختصاصی برای نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است. با اینکه هیچ صحبتی در مورد اینکه می میکس فولد هم این نسخه را دریافت می‌کند، نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که احتمال عرضه آن برای این گوشی تاشو وجود داشته باشد چون تمرکز رابط مذکور، چند وظیفگی است.

به گفته شیائومی، در حال حاضر بیش از ۳ هزار اپلیکیشن برای پشتیبانی از این قابلیت توسعه داده شده است. این رابط کاربری مخصوص تبلت، با حرکات مخصوص پد مانند درگ کردن، فشار دادن برای تغییر اندازه، درگ و دراپ یا باز کردن یک اپلیکیشن به طور مستقیم در یک پنجره کوچک، همراه است.

اگر در مورد زمان عرضه این رابط کاربری نگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «شیائومی فهرست گوشی‌های دریافت کننده MIUI 13 را اعلام کرد» را مطالعه کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :