etebarkala snappay
etebarkala snappay

شیائومی با موفقیت پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه را به ثبت رسانده است

3
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
شیاُومی با موفقیت پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه را به ثبت رسانده است

از سال ۲۰۱۸ تا به امروز، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، به یکی از امکانات همیشگی گوشی‌های پرچمدار (و تا حدودی میان‌رده) تبدیل شده است. با این حال، این فناوری تاکنون پیشرفت خاصی نداشته است؛ چون نوآوری در حسگر اثر انگشت بسیار سخت است.

اخیرا یکی از منابع چینی از پایگاه داده ملی ثبت اختراع چین، فاش کرده است که شیائومی به تازگی پتنت جدیدی از فناوری جدید اسکن اثر انگشت ثبت کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تا از حسگر، در هر قسمتی از نمایشگر استفاده کند. این خبر برای کاربر نهایی بسیار خوب است؛ چون دیگر لازم نیست برای باز کردن قفل گوشی خود چندین بار تلاش کنید و دیگر نیازی نیست انگشت خود را به طور دقیق روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دهید؛ چون حالا می‌توانید انگشت خود را روی هر بخشی از دستگاه بگذارید.

شیاُومی با موفقیت پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه را به ثبت رسانده است-1

در این پتنت، شیائومی نحوه عملکرد فناوری مذکور را به نمایش می‌گذارد که دارای آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز در زیر لایه نمایشگر لمسی خازنی و بالای نمایشگر معمولی AMOLED است. آرایه گیرنده‌های نور مادون قرمز هم در بالای فرستنده‌های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت. همه فرستنده‌ها و گیرنده‌های نور LED مادون قرمز که در بالا ذکر شد، بلوک‌های اصلی برای حسگر اثر انگشت هستند.

ابتدا وقتی کاربر می‌خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه اسکن کند، صفحه را با انگشت خود لمس می‌کند؛ صفحه لمسی خازنی لمس، موقعیت و شکل نوک انگشت را لمس می‌کند. سپس مجموعه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز نور را فقط در شکل و موقعیت نوک انگشت از صفحه خارج می‌کند. توجه داشته باشید که فرستنده‌های نور LED اطراف در این حالت روشن نمی‌شوند.

در مرحله بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس می‌شود و به گیرنده‌های نور مادون قرمز می‌رسد. سپس از داده‌های نور مادون قرمز برای ترسیم حالت اثر انگشت استفاده می‌شود و پس از آن با جزئیات اثر انگشت ثبت‌شده‌تان مقایسه می‌شود تا هویت کاربر تایید شود. در صورت صحت، کاربر می‌تواند قفل گوشی هوشمند خود را در هر قسمتی از نمایشگر باز کند.

هواوی حق اختراع فناوری اثر انگشت تمام صفحه خود را در ماه آگوست ۲۰۲۲ در شش بازار شامل چین، اروپا، ایالات متحده، ژاپن، کره و هند ثبت کرد. با این حال، هنوز این فناوری معرفی نشده که ممکن است به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه این شرکت باشد. امیدواریم شیائومی به زودی بتواند این فناوری به بازار گوشی‌های هوشمند وارد کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gizmochina.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :