etebarkala snappay
etebarkala snappay

آیا شارژ سریع ۲۰۰ واتی شیائومی به واقعیت می‌پیوندد؟

0
(0)
طاهره محزون
3 سال پیش
xiaomi-200w-fast-charging

آیا شارژ شگفت‌انگیز فلکس شیائومی در زمان معرفی سری Mi 11 را به‌ خاطر دارید؟ شیائومی خبر داده بود که شارژ ۲۰۰ واتی گوشی Mi 11 Pro در ۱۵ دقیقه آن را از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رساند. البته اینکه این میزان سرعت شارژ مفید است یا باعث کاهش بازده می‌شود، موضوع بحث ما نیست. با این فناوری جدید شارژ، شیائومی ادعا کرده است که در این مسیر چندین رکورد جهانی را شکسته است. شیائومی این فناوری را Xiaomi HyperCharge نامیده است.

جزئیات بیشتری در این باره منتشر شده است. برای مثال Mi 11 Pro در نسخه آزمایشی این شارژ، دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی به جای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود بوده است. همچنین گفتنی است که بعد از ۸۰۰ بار شارژ شدن، ظرفیت باتری ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که این فناوری به این زودی به گوشی‌های موبایل راه پیدا نمی‌کند. البته ممکن است که فناوری شارژ ۲۰۰ واتی از چیزی که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر باشد.

xiaomi-hyper-charge 200w 1

معلوم شده که شرکتی که پشت داستان فناوری شارژ ۲۰۰ واتی است، کمپانی NuVolta است. بر اساس گزارش‌های جدید، این شرکت اخیرا نسل جدید تراشه شارژ سریع خود را راه اندازی کرده است. ظاهراً NuVolta NU2205 سریعترین تراشه شارژ با بالاترین توان تولید به حساب می‌آید که می‌تواند به 100 وات برسد. همچنین این تراشه تنها تراشه چینی است که از معماری شارژ سریع دو سلولی پشتیبانی می‌کند. بنابراین به این شکل توانسته ۲۰۰ وات در یک باتری طراحی کند.

بدون شک NU2205 در حال حاضر یک پیشنهاد منحصربه‌فرد است. یکی از دستاوردهای شرکت NuVolta Technologies این است که توانسته انحصار شرکت‌های خارجی را در فضای شارژ سریع دو سلولی شکست دهد. اگرچه شیائومی اولین شرکتی است که این فناوری را در یک گوشی موبایل به کار می‌برد؛ اما به نظر می‌رسد که NU2205  می‌تواند به طور گسترده‌ و برای سایر کمپانی ها نیز تولید شود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gsmarena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :