etebarkala snappay
etebarkala snappay

ویژگی‌های گوشی Xiaomi 12 Ultra افشا شد

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
گوشی Xiaomi 12 Ultra

شیائومی در ساخت گوشی پرچمدار Xiaomi 12 Ultra با شرکت Leica که در زمینه تولید دوربین فعالیت می‌کند، مشارکت کرده است. انتظار می‌رود این گوشی در تیر ماه امسال معرفی شود. 

شایعات حاکی از آن هستند که گوشی Xiaomi 12 Ultra از لحاظ سخت افزار دوربین، مشابه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra است. این یعنی این گوشی، مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که از لرزشگیر اپتیکال و لنز جدیدی بهره می‌برد.

همچنین این محصول  به یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری و یک دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است. یک افشاگر به نام  Yogesh Brar  لیستی از ویژگی‌های این گوشی را افشا کرده است. براساس گفته‌های این افشاگر، دوربین گوشی Xiaomi 12 Ultra یک ویژگی اضافی نیز نسبت به نسل گذشته دارد و آن بهره مندی این گوشی از یک سنسور 3D TOF است. این دوربین، با تابش موج مادون قرمز و اندازه گیری زمان رفت و برگشت آن می‌تواند نقشه سه بعدی دقیقی را از محیط اطراف گوشی ایجاد کند. 

رزولوشن دوربین سلفی این گوشی، به احتمال زیاد مانند مدل Ultra  سال گذشته ۲۰ مگاپیکسل باشد. به نظر می‌آید که شیائومی به جای استفاده از نمایشگر Mi 11 Ultra از نمایشگر Xiaomi 12 Pro استفاده کرده است. این محصول از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPO AMOLED  با رزولوشن +QHD بهره می‌برد. نمایشگر این محصول همچنین به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است.

شیائومی این گوشی را به پردازنده جدید Snapdragon 8+ Gen1 مجهز کرده است و این گوشی ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1  خواهد داشت. به گفته این افشاگر، این محصول از رابط کاربری MIUI 13 و سیستم عامل Android 12 بهره خواهد برد. گوشی Xiaomi 12 Ultra به یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بهره خواهد برد.

مدل Pro  امسال به قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی مجهز است و برخی از شایعات حاکی از آن هستند که مدل Ultra  نیز به این قابلیت مجهز خواهد بود. اما این موضوع هنوز مشخص نیست و اطلاعات متناقض زیادی در این باره وجود دارد. 

برای بسیاری از کاربران سوالات دیگری نیز به وجود آمده است. مثلا اینکه: آیا  Xiaomi 12 Ultra در قسمت پشتی خود نیز به یک نمایشگر جداگانه مجهز است؟ این هنوز نامشخص است. اما طبق شایعات، قسمت پشتی برخی از مدل‌های این گوشی، بافتی چرمی دارد و  برند قرمز رنگ Leica در آن جای گرفته است. سایر رندرهایی که از این محصول منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که قسمت پشتی آن براق است و هیچ نمایشگر دومی در آن جای نگرفته است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :