etebarkala snappay
etebarkala snappay

در دومین رویداد Galaxy Unpacked 2022 چه گذشت؟

4
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
در دومین رویداد Galaxy Unpacked 2022 چه گذشت؟

روز گذشته سامسونگ دومین رویداد Galaxy Unpacked 2022 را به صورت مجازی برگزار کرد. در این رویداد سامسونگ سری جدید گوشی‌های تاشو خود را با نام‌های Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 معرفی کرد. این رویداد همچنین با هدفونی جدید از خانواده گلکسی بادز پرو و سری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ همراه بود.

غول فناوری کره‌ای در این رویداد که در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران برگزار شد، از ۵ محصول جدید رونمایی کرد و همانطور که می‌شد حدس زد، گوشی تاشو Galaxy Z Fold 4 ستاره درخشان محصولات این رویداد بود.

تا دو سال گذشته رویداد Unpacked سامسونگ هر سال به معرفی پرچمدار جدیدی از خانواده‌ی نوت اختصاص داشت که سال گذشته این سنت با معرفی گوشی های تاشو سری Z شکسته شد و سامسونگ از گوشی‌های Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip خود رونمایی کرد. در رویداد آنپکد امسال نیز سامسونگ مانند سال گذشته از سری جدید گوشی‌های تاشو خود، Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 رونمایی کرد و در کنار آن سری جدید ساعت‌‌های هوشمند گلکسی واچ و هدفون گلکسی بادز پروی ۲ را نیز معرفی کرد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دقیق از ویژگی‌های محصولاتی که تا پیش از روز چهارشنبه تنها شایعات و اخبار ضد و نقیض از آن به دست می‌رسید، تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴

قرار است گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به فروش برسد. این ستاره‌ی روز گذشته، به نمایشگری کمی عریض‌تر نسبت به Z Fold3 و پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس مجهز است. نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۴ از نوع Dynamic AMOLED 2x Infinity Flex بوده و دارای ابعاد ۷.۶ اینچ با وضوح تصویر ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل است. نمایشگر بیرونی آن نیز ۶.۲ اینچ و با وضوح تصویر ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل است و هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ برای گوشی Z Fold 4 از سه دوربین در قسمت پشتی و یک دوربین سلفی بیرونی و یک دوربین سلفی در قسمت زیر نمایشگر استفاده کرده است. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی ۳۰ برابری، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

همانطور که اشاره شد، گلکسی زد فولد ۴ از یک دوربین سلفی بیرونی و یک دوربین سلفی زیر نمایشگر، مانند نسل قبل بهره‌مند بوده که دوربین بیرونی ۱۰ مگاپیکسل و دوربین زیر نمایشگر ۴ مگاپیکسل است. لازم به توضیح است که این دوربین از فناوری شبیه‌سازی رنگ کمتر از قبل بهره می‌برد.

گلکسی زد فولد ۴ مانند گوشی نسل قبلی این خانواده به قلم SPen بازطراحی شده برای صفحات تاشو مجهز است و با نسخه‌ی 12L سیستم‌عامل اندروید مبتنی‌بر One UI عرضه می‌شود. این گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و در برخی مناطق ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار می‌شود. سامسونگ این گوشی ۲۵۴ گرمی را به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۲۵ واتی مجهز کرده است. در نهایت، این گوشی و کاور S Pen آن در رنگ‌های خاص سبز و بژ و مشکی عرضه می‌شود و با گواهی IPX8، اولین گوشی تاشدنی مقاومت در برابر نفوذ آب است.

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۴

طراحی گلکسی زد فلیپ ۴ به‌گونه‌ای است که بدون نیاز به بازکردن گوشی، امکان تماس‌گرفتن و پاسخ به پیام‌های متنی، از روی نمایشگر بیرونی برای کاربر فراهم است. گلکسی زد فلیپ ۴ با استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و در رنگ‌های بنفش، گرافیتی، صورتی و آبی معرفی شد.

سامسونگ گوشی زد فلیپ ۴ را نیز به پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز کرده است. نمایشگر بیرونی AMOLED آن ۲.۱ اینچ  با وضوح تصویر ۵۱۲ در ۲۶۰ پیکسل بوده و نمایشگر AMOLED داخلی آن نیز ۶.۷ اینچ با پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس و وضوح تصویر ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

دوربین اصلی و دوربین اولتراواید گلکسی زد فلیپ ۴ هر دو با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و تا ۶۵ درصد روشن‌تر از گلکسی زد فلیپ ۳ عرضه می‌شوند و دوربین سلفی آن نیز از حسگری ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. جدید‌ترین گوشی خانواده‌ی زد فلیپ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به فروش می‌رسد. باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و مانند گلکسی زد فولد ۴ از شارژ ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گوشی در حالت بسته ۸۴.۹ در ۷۱.۹ در ۱۷.۱ میلی‌متر و در حالت باز ۱۶۵.۲ در ۷۱.۹ در ۶.۹ میلی‌متر است.

مشخصات کامل گلکسی بادز ۲ پرو

همانطور که پیش‌تر بر اساس رندرهای افشا شده به آن اشاره کردیم، گلکسی بادز ۲ پرو از نظر طراحی به گلکسی بادز ۲ شباهت زیادی دارد. اما این هدفون بی‌سیم با بهبود کیفیت صدا، ارتقای ۴۰ درصدی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و عمر باتری طولانی‌تری درمقایسه‌با نسل قبلی خود معرفی شد. این هدفون امکان شنیدن صدای ۲۴ بیتی Hi Fi را برای اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، فراهم کرده و با گواهی استاندارد IPX7 به فروش خواهد رسید.

قاب گلکسی بادز ۲ پرو به باتری ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و عمر باتری آن حدود ۸ ساعت برآورد شده است. این هدفون جدید سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم و باسیم با پورت USB C بهره می‌برد و در رنگ‌های خاکستری و بنفش و سفید در بازار به فروش می‌رسد.

مشخصات کامل گلکسی واچ ۵ استاندارد و پرو

انتظار نمی‌رفت که کره‌ای‌ها در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ از سری جدید ساعت هوشمند خود رونمایی کنند اما سامسونگ در این رویداد دو نسخه‌ی استاندارد و پرو گلکسی واچ ۵ را با تمرکز بر دوام باتری و سرعت سریع شارژ و محافظ Sapphire رونمایی کرد.

نسخه‌ی استاندارد گلکسی واچ ۵ از شارژری دو برابر سریع‌تر از شارژر نسخه‌ی استاندارد گلکسی واچ ۴ و قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۱۰ واتی بهره می‌برد. سامسونگ در هر دو نسخه ساعت هوشمند سری ۵ خود از ردیاب خواب برای بهبود کیفیت زمان استراحت استفاده کرده است.

از نظر طراحی، گلکسی واچ ۵ به گلکسی واچ ۴ شباهت زیادی دارد. اما ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ نیز به ۲۷۶ میلی‌آمپر‌ساعت افزایش پیدا کرده است. این ساعت در اندازه‌ی ۴۰ میلی‌متری با نمایشگر ۱.۱۹ اینچی AMOLED و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و صورتی طلایی به فروش می‌رسد.

گلکسی واچ ۵ پرو با بدنه‌ی تیتانیومی، در نسخه‌ی ۴۵ میلی‌متری و با نمایشگر ۱.۳۶ اینچی AMOLED با وضوح۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل روانه بازار خواهد شد. نسخه پرو گلکسی واچ ۵ به باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که با هربار شارژ تا ۸۰ ساعت کار می‌کند. سامسونگ نسخه پرو ساعت‌ هوشمند جدید گلکسی واچ را در دو نسخه‌‌ی LTE یا Wi-Fi عرضه می‌کند که نسخه‌ی LTE این محصول از eSim نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ در دومین مراسم آنپکد ۲۰۲۲ تمرکز خود را به‌طورویژه بر قابلیت‌های گوشی‌های گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 قرار داد که به طور حتم این گوشی‌ها انقلابی در نحوه استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. نسل جدید گوشی‌های تاشو سری Z که در این رویداد معرفی شدند، تعامل کاربران در زندگی روزمره را بهبود خواهند بخشید. سامسونگ همچنین در این رویداد سعی بر آن داشت که سایر محصولات خود را با بهبود و قابلیت‌های چشمگیری نسبت به نسل‌های قبلی معرفی کند و همانطور که شاهد بودیم، ایر بادز ۲ پرو و گلکسی واچ ۵ از قابلیت‌های چشمگیری مانند باتری بادوام‌تر و شارژ سریع‌تر برخوردار بودند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :