etebarkala snappay
etebarkala snappay

هدست واقعیت ترکیبی اپل بزودی معرفی خواهد شد

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

برخی از مدیران اجرایی اپل، مانند کارل پیی (Carl Pei) در اکثر مواقع،  ویژگی‌های محصولات اپل را قبل از معرفی افشا می‌کنند. کارل پیی حتی زمانی که One Plus را اداره می‌کرد نیز همین سیاست را در پیش گرفته بود. اما تیم کوک (Tim Cook) ،مدیر عامل اپل، برخلاف سایر مدیران این شرکت همواره سعی کرده است ویژگی‌های محصولات اپل را قبل از معرفی فاش نکند. او براین عقیده است که ویژگی‌های محصولات اپل و همچنین اخبار این شرکت، نباید موضوع خبر‌ها شود. 

اما براساس اخباری که اخیرا از وبسایت Cult of Mac منتشر شده است، این مدیر در مصاحبه‌ای که با یک رسانه چینی داشته، این بار برخی از موضوعات را افشا کرده است.

تیم کوک در این مصاحبه اعلام کرده است که اپل قصد دارد یک هدست واقعیت ترکیبی AR/VR را به زودی معرفی کند و به مصرف کنندگان چینی گفت که منتظر آن باشند. واقعیت مجازی (VR) در واقع یک محیط مجازی سه بعدی ایجاد می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که وارد آن شده و با آن تعامل داشته باشد.

در واقعیت افزوده (AR) تصویر اولیه واقعیت اطراف شما حفظ شده و اطلاعات حساسی توسط تصاویر تولید شده با کامپیوتر به آن اضافه می‌شود. برای مثال بازی ویدیویی Pokemon Go یک نمونه عملی از واقعیت افزوده است. در این بازی، یکی از دوربین‌های گوشی از فضای روبروی شما تصاویری زنده تهیه می‌کند و این بازی بر روی این ویدیو صحنه‌ها والمان‌هایی مجازی را اضافه می‌کند.

 

 بر اساس اخبار منتشر شده از تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی کو(Ming-Chi Kuo)، این هدست می‌تواند به صورت کاملا روان بین حالت AR و VR جابجا شود. لازم به ذکر است که اطلاعاتی که مینگ چی کو از اپل منتشر می‌کند درست و کاملا بروز هستند. قابلیت جابجایی روان بین حالات VR و AR، به احتمال زیاد یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این هدست به شمار خواهد آمد. اپل به تازگی این هدست را به هیئت مدیره این شرکت نشان داده است. به احتمال زیاد این هدست به ۱۴ دوربین مجهز و برای پردازنش داده‌ها به اتصال به آیفون وابسته خواهد بود. این هدست از یک سیستم عامل جدید به نام r/OS بهره خواهد برد. 

شایعاتی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده بودند حاکی از آن هستند که این محصول قیمتی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت. به احتمال زیاد، اپل برای کنترل تعادل دستگاه در حین حرکت، از سیستمی که در هدفون‌های AirPods Max و ساعت هوشمند Apple Watch استفاده کرده است، بهره خواهد برد. همچنین احتمال دارد که این شرکت برای این منظور از نوعی دستگاه استفاده کند که کاربر باید آن را بر روی انگشت دستش بپوشاند.

به عقیده مینگ چی کو، اپل این دستگاه را برای بازی نساخته است. براساس شایعات، ویدیوی تولید شده توسط این دستگاه، بهترین کیفیت موجود را خواهد داشت. ظاهرا اپل قصد دارد ۲۵۰ هزار عدد از این دستگاه را طی سال اول، به بازار عرضه کند. این تعداد در مقایسه با تعداد آیفون‌ها، آی پدها و مک بوک‌هایی که اپل هر ساله به فروش می‌رساند عدد کمی است. این دستگاه به احتمال زیاد به ۲ نمایشگر از نوع OLED با رزولوشن 4K مجهز باشد. همچنین این هدست احتمالا یک نمایشگر AMOLED با وضوح پایین‌تر خواهد داشت که برای دید جانبی ساخته شده است.

براساس شایعات، پیش فروش این محصول در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. عینک‌های واقعیت افزوده، یکی دیگر از محصولات اپل هستند که در آینده معرفی خواهند شد. یک تحلیلگر به نام جف پو (Jeff Pu) عقیده دارد که این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهد رسید.

با وجود اینکه اکنون همه توجه‌ها به سمت هدست واقعیت ترکیبی اپل جلب شده است؛ بسیاری از افراد، عقیده دارند این عینک‌های واقعیت افزوده اپل هستند که در آینده حتی فروشی بیشتر از آیفون خواهند داشت و تبدیل به مهم‌ترین محصول اپل خواهند شد. مشخص است که سال‌های آینده، برای بسیاری از طرفداران اپل سال‌های هیجان انگیزی خواهند بود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :