etebarkala snappay
etebarkala snappay

مشخصات دوربین آیفون ۱۴، ۱۴ مکس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس فاش شد

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مشخصات دوربین آیفون ۱۴، ۱۴ مکس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس فاش شد

طبق گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه، مراسم معرفی آیفون ۱۴ در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برگزار می‌شود. در این مراسم احتمالا شاهد رونمایی از نسل جدید آیفون‌ها به همراه اپل واچ سری ۸ باشیم. تا کنون شایعات زیادی پیرامون دوربین‌ گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مطرح شده است و اپل وعده چندین ارتقای مهم دوربین را در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود داده است. از آنجایی که اپل بالاترین ویژگی‌های دوربین خود را به مدل‌های پرو اختصاص می‌دهد، انتظار می‌رود آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس بهبودهای متوسطی را در دوربین خود دریافت کنند و این تغییرات اساسی منحصر به آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس خواهد بود.

اپل همچنان از همان طراحی جزیره‌ای و حاشیه‌های ضخیم که در آیفون ۱۳ شاهد بودیم، برای ماژول دوربین‌های آیفون ۱۴ استفاده کرده که انتقادات زیادی از سوی منتقدین به آن وارد شده است. در ادامه به بررسی دوربین‌های این ۴ مدل از گوشی‌های آیفون ۱۴ که روز گذشته افشا شده خواهیم پرداخت.

اپل از دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار فازی برای گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس استفاده کرده است. این دو مدل رده پایین نسل جدید آیفون همچنین به دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مجهز شده است و در نهایت اپل برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1,9 و فوکوس خودکار استفاده کرده است.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، بیشترین ارتقا مربوط به سری‌های بالاتر آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس خواهد بود. اپل برای این دو گوشی رده بالای نسل جدید خود از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار فازی و ویژگی Pixel Binning و با فیلمبرداری 4K استفاده کرده که یک بهبود بسیار چشمگیر است. همچنین دوربین تله فوتو آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس، ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری اپتیکال و لنز ۷ المانی خواهد بود و دوربین التراواید نیز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار است. در نهایت اپل برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9‌و فوکوس خودکار استفاده کرده است.

اپل همچنان از همان طراحی ماژول‌های آیفون ۱۳ برای سری جدید گوشی‌های خود بهره برده و در نگاه اول این حس را به مخاطب القا می‌کند که تغییری در دوربین رخ نداده است!‌درحالی که همانطور که دیدیم، دوربین نسل جدیدی آیفون ارتقای چشمگیری دارد. در هر صورت باید تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ و معرفی رسمی آیفون ۱۴ منتظر بمانیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :