etebarkala snappay
etebarkala snappay

سامسونگ پردازنده اگزینوس منحصربه‌فردی برای گوشی‌های خود می‌سازد

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
سامسونگ پردازنده اگزینوس منحصربه‌فردی برای گوشی‌های خود می‌سازد

طبق اعلام WCCFtech به نظر می رسد که TM Roh، رئیس سامسونگ موبایل اعلام کرده که این شرکت در حال کار روی تولید تراشه منحصربه‌فردی برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. اطلاعات محدودی در مورد اجرای این پروژه وجود دارد و سوالاتع زیادی نیز در بی‌پاسخ مانده‌اند.

هیاهوی زیادی پیرامون اگزینوس ۲۲۰۰ وجود داشت و نحوه کار پردازنده گرافیکی Xclipse 920 که بر پایه معماری RDNA2 از AMD ساخته شده بود، همه‌چیز را در صنعت متحول کرد. براساس گزارش iNews24، مدیر سامسونگ موبایل اظهار داشته که هدف سامسونگ تولید یک SoC است که برای دستگاه‌های گلکسی «منحصربه‌فرد» است. این اطلاعیه مبهم است و سوالاتی زیادی در ذهن خواننده باقی می‌گذارد.

یکی از این سوال‌ها این است که آیا تراشه جدید باز هم برند «اگزینوس» را یدک می‌کشد یا خیر؟ سوال دیگری که می‌توان پرسید این است که آیا سامسونگ باز هم به استفاده از هسته‌های پرقدرت کورتکس و هسته‌های کم‌مصرف ARM ادامه می‌دهد یا اینکه این غول فناوری کره‌‌ای می‌خواهد هسته‌های Mongoose که آن‌ها را رها کرده بود را دوباره به کار بگیرد؟ از آنجایی که این تراشه با تمام آنچه تاکنون عرضه شده متفاوت است؛ سوالات ذکر شده در کنار بهبود عملکرد و راندمان انرژی، به متمایز شدن آن بیشتر کمک می‌کند.

طبق گزارش‌ها، Tm Roh در پاسخ به شخصی که پرسیده جنجال اخیر شرکت در کاهش عملکرد چگونه حل می‌شود، گفته که روی این محصول «منحصربه‌فرد» کار می‌کنند. سامسونگ قبلا بیانیه‌ای در مورد این سرویس که سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) نامیده می‌شود منتشر کرده بود. این سرویس در گوشی‌های سری گلکسی S22 باعث می‌شود که هنگام فعال شدن، چندین اپلیکیشن را می‌بندد.

پس از آن کاربران از طریق یک به‌روزرسانی می‌توانند GOS را غیرفعال کنند تا از پتانسیل کامل پرچمداران سامسونگ استفاده کنند؛ اما متاسفانه، این مسئله موجب لطمه زدن به سابقه سامسونگ شد. گفته می‌شود که سامسونگ از پردازنده مدیاتک بدون نامی در گلکسی S22 FE و سری گلکسی S23 استفاده خواهد کرد؛ اما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه تراشه «منحصر‌به‌فرد» حاصل همکاری سامسونگ و مدیاتک است، در دست نیست.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :