etebarkala snappay
etebarkala snappay

افت ارزش سهام سامسونگ در پی کاهش تقاضای جهانی

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
افت ارزش سهام سامسونگ در پی کاهش تقاضای جهانی

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت جی‌اس‌ام‌آرنا (Gsmarena)، کمپانی سامسونگ با کاهش ارزش سهام رو به رو شده است. این افت ارزش سهام مربوط به کاهش تقاضای جهانی برای خرید گوشی‌های این کمپانی کره‌ای بوده که منجر به انبار شدن بیش از ۵۰ میلیون دستگاه شده است. این میزان از کاهش فروش منجر به کاهش ارزش سهام توزیع کنندگان سامسونگ نیز شده است.

به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند میان‌رده بخش بزرگی از محصولات دپو شده را تشکیل می‌دهند، چرا که گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در رقابت با کمپانی‌های دیگر، نتوانسته است نظر خریداران را به خود جلب کند.

با این حال، سامسونگ قصد دارد امسال حدود ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند را وارد بازار کند و ۵۰ میلیون گوشی انبار شده، ۱۸ درصد این گوشی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که شامل ۱۰ درصد سهام این کمپانی می‌شود.

در اوایل سال جاری، سامسونگ در ماه حدود ۲۰ میلیون گوشی هوشمند تولید می‌کرد که این میزان در ماه می به ۱۰ میلیون دستگاه کاهش یافته است. احتمال می‌رود این کاهش تولید مربوط به گوشی‌های میان‌رده‌ای باشد که در انبارهای این کمپانی باقی مانده و شانسی برای خروج ندارند. کاهش تقاضای جهانی باعث شده تا سامسونگ سفارش قطعات خود را از تامین کنندگان نسبت به ماه آوریل، ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

سامسونگ در تولید گوشی‌های میان‌رده خود نتوانسته است به خوبی شیائومی و گوگل عمل کند. قیمت بالا و عملکرد ضعیف این گوشی‌ها نسبت به برندهای رقیب منجر شده تا اقبالی برای فروش در بازارهای جهانی نداشته باشند و جای خود را به گوشی‌های میان‌رده‌ شیائومی و گوگل داده که از قیمتی ارزانتر و عملکردی بهتر برخوردار هستند. باید دید سامسونگ چه رویکردی را برای گوشی‌های میان‌رده خود در نظر خواهد گرفت تا در بخش تولید گوشی‌های میان‌رده دچار ضرر و زیان نشود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :