etebarkala snappay
etebarkala snappay

افشای رندرهایی جدید از هواوی Nova 10 و 10 Pro

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
افشای رندرهایی جدید از هواوی Nova 10 و 10 Pro

همانطور که می‌دانید هواوی در حال ساخت گوشی هوشمند Nova 10 است. اکنون رندرها و تصاویر جدیدی از این گوشی هوشمند منتشر شده که حدس و گمان‌های مبنی بر عرضه آن در ماه جولای را تقویت می‌کند. این رندرهای فاش شده اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار می‌گذارد که بر اساس گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا مهم‌ترین آن، تولید دو مدل متمایز Nova 10 و Nova 10 Pro توسط هوآوی است.

بر اساس تصاویر فاش شده، Nova 10 Pro دارای ابعادی بزرگتر بوده و دوربین اصلی آن به‌صورت جزیره‌ای خواهد بود که تا اینجا درست مانند رندرهای قبلی است که از این گوشی هوشمند منتشر شده بود. در کنار Nova 10 Pro گوشی هوشمند Huawei Nova 10 قرار دارد که در سه رنگ و با طراحی مشابه Nova 10 Pro اما ابعادی کوچکتر معرفی خواهد شد.

گوشی هوشمند هوآوی Nova 10 Pro دارای ابعاد ۱۶۴.۲۴ در ۷۴.۴۵ در ۷.۸۸ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۱۹۱ گرم می‌رسد. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس بوده و وضوح تصویر آن ۲۶۵۲ در ۱۲۰۰ پیکسل است. همچنین نرخ نوسازی نمایشگر OLED این گوشی هوشمند هواوی ۱۲۰ هرتز است. از دیگر ویژگی‌های افشا شده از این مدل از هواوی پردازنده آن بوده که هواوی از پردازنده اسنپدراگون 778G 4G استفاده کرده است. قرار است این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تولید شود. هواوی Nova 10 Pro از سیستم‌عامل HarmonyOS 2 بهره برده و به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی مجهز است.

هواوی نوا ۱۰ پرو دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8 اصلی در پشت، در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی، f/2.2 فوق عریض و حسگر تکمیلی عمق f/2.4 است. دوربین سلفی این گوشی دو دوربین دارد که یکی از آن دوربین‌ها ۶۰ مگاپیکسل، f/2.4 ultrawide بوده و دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی f/2.2 پرتره است.

هواوی Nova 10 از ابعاد کوچکتری نسبت به مدل پرو برخوردار است. این گوشی دارای ابعاد ۱۶۲.۱۸ در ۷۳.۹۱ در ۶.۸۸ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۱۶۸ گرم می‌رسد. قطر نمایشگر OLED آن نیز ۶.۶۸ اینچ بوده که نسبت به مدل پرو کوچکتر است. اما همانند مدل Nova 10 Pro فول‌اچ‌دی پلاس بوده که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد. هواوی Nova 10 به پردازنده اسنپدراگون 778G 4G ، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. سیستم‌عامل Nova 10 مانند Nova 10 Pro، هارمونی او اس ۲ بوده اما باتری آن کمی کوچکتر از Nova 10 Pro، و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۶ وات است.

ویژگی‌های دوربین پشتی Nova 10 مشابه Nova 10 Pro به نظر می‌رسد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 با سنسور ۸ مگاپیکسلی، f/2.2 فوق عریض و سنسور عمیق f/2.4 است. دوربین سلفی  Nova 10 مانند مدل پرو نبوده و تنها از یک دوربین ۶۰ مگاپیکسلی f/2.4 ultrawide برخوردار است.

همانطور که انتظار می‌رود این گوشی هوشمند جدید هواوی در ماه آینده رونمایی شود و در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت آن منتشر نشده است.

پس از تحریم‌ هوآوی توسط ایالات متحده آمریکا این گوشی هوشمند رو به سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲ آورده است و مدعی است که در آینده رقیب سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS خواهد بود. اکنون هوآوی این سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای گوشی‌های سری نوا ۱۰ در نظر گرفته است. هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد این سیستم‌عامل نظری داد، چه رسد به آنکه بتوان آن را به عنوان رقیب اندروید و iOS در نظر گرفت. با این حال باید منتظر ماند و در آینده نحوه عملکرد این سیستم‌عامل را بررسی کرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :