etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی POCO X4 GT معرفی شد

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
گوشی POCO X4 GT

دیروز در یک رویداد، پوکو گوشی جدید پرچمدار خود موسوم به Poco F4 5G را معرفی کرد. این کمپانی در کنار این محصول ، یک گوشی دیگر به نام Poco X4 GT که در واقع یک نسخه تغییر نام یافته از گوشی انحصاری چینی به نام Redmi Note  11T pro است را نیز معرفی کرد. بیایید با هم نگاهی به ویژگی‌های این گوشی بیندازیم.

 

پشت بدنه این گوشی هوشمند تخت است و لبه‌های گردی دارد. این گوشی مجهز به ۳ دوربین و دو فلش است که در یک قاب برجسته مستطیل شکل در پشت این محصول قرار گرفته‌اند. دکمه کم و زیاد کردن صدا و همچنین دکمه پاور این محصول نیز در کناره بدنه آن قرار گرفته‌اند.

پوکو این گوشی را نسبت به نسل قبلی، به میزان قابل توجهی ارتقا داده است و به همین دلیل افزایش قیمت آن نسبت به نسل قبلی طبیعی است. از جمله مهم‌ترین این تغییرات، تغییر در طراحی و ویژگی‌های نمایشگر این گوشی است. پوکو پشت بدنه این محصول را نسبت به نسل قبلی تخت‌تر کرده است و این باعث خوش دست‌تر شدن آن شده است. همچنین این شرکت از شیشه در ساخت قسمت پشتی آن استفاده کرده است.

این محصول مجهز به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع IPS LCD و با رزولوشن +Full HD است. نرخ نوسازی نمایشگر این محصول ۱۴۴ هرتز و حداکثر روشنایی آن به میزان ۶۵۰ نیت است. این نمایشگر توسط شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. حاشیه اطراف نمایشگر این گوشی کم است و همین بر زیبایی آن می‌افزاید. این گوشی از طراحی پانچ هول برای دوربین سلفی خود بهره می‌برد. از مهم‌ترین مزیت‌های نمایشگر این گوشی می‌توان به بهره مندی آن از ۱ میلیارد رنگ متفاوت، ویژگی DC Dimming و گواهینامه Dolby vision اشاره کرد.

این گوشی مجهز به پردازنده Dimensity 8100 شرکت مدیاتک است و از پردازنده گرافیکی Mali-G610 نیز بهره می‌برد. این کمپانی این گوشی را با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد کرد. پوکو برای خنک نگه داشتن این گوشی، آن را به تکنولوژی 2.0  Liquidcool با ۷ لایه نازک گرافیتی مجهز کرده است تا  گرما به خوبی دفع شود.

قابلیت‌های گیمینگ این گوشی قابل توجه است. بیایید به این قابلیت‌ها نیز نگاهی بیندازیم. میانگین سرعت این گوشی هوشمند، در تنظیمات گرافیکی بالا، در حین بازی Free Fire به میزان  ۸۹.۶ فریم بر ثانیه است. دمای این محصول در طول ۱۰۰ دقیقه بازی حدود ۴۱.۵ درجه سلسیوس باقی می‌ماند.

گوشی Poco X4 GT  در بازی‌های چند نفره آنلاین مانند Mobile Legends، توانسته است فریم ریت ۱۱۷.۵ فریم بر ثانیه را ارائه دهد و همواره دمای خود را پایین‌تر از ۴۵ درجه سلسیوس نگه دارد. این گوشی به یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعت مجهز است و از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، گوشی POCO X4 GT قادر است در ۴۶ دقیقه به طور کامل شاٰرژ شود.

 

این گوشی به ۳ دوربین در قسمت پشتی خود مجهز است. رزولوشن دوربین اصلی این محصول به میزان ۶۴ مگاپیکسل و مدل لنز آن ISOCELL GW1 است. اندازه سنسور این دوربین نیز به میزان ۱/۱.۷۲ است. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2  وجود دارد. میدان دید این دوربین به میزان ۱۲۰ درجه است.

دوربین سوم این محصول، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. این محصول مجهز به یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و دو اسپیکر استریو است. سیستم عامل این گوشی Android 12 و رابط کاربری آن MIUI 13 است.

پوکو گوشی POCO X4 GT  با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را ۲۹۹ یورو قیمت گذاری کرده است. اما نسخه ای از این گوشی که ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، ۳۴۹ یورو است. در کل این گوشی نسبت به نسل قبل بروزتر شده است و تفاوت قیمتی چندانی نیز با مدل قبلی ندارد. پس می‌توان گفت این محصول ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی از ۶ تیر ماه در برخی از مناطق اروپا از طریق سایت‌های Amazon، AliExpress، Lazada، Allegro  و POCO store  قابل خرید است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :