etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی جدید وان پلاس ۱۰ پرو به صورت رسمی در چین معرفی شد

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
گوشی جدید وان پلاس ۱۰ پرو به صورت رسمی در چین معرفی شد

وان پلاس ۱۰ پرو پس از یک هفته از پیش‌نمایش در CES 2022، حالا به صورت رسمی در چین معرفی شده است.

برخلاف سال‌های گذشته، وان پلاس ۱۰ پرو برای اولین بار در چین عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که چندی بعد، در بازارهای جهانی نیز عرضه شد. بخش قابل توجهی از این دستگاه قبلا در قالب یک گوشی با نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز داینامیک، فاش شده بود. این نرخ نوسازی از ۱ تا ۱۲۰ هرتز، بسته به محتوای روی صفحه تغییر می‌کند. این فناوری که برای اولین بار در وان پلاس ۹ پرو سال گذشته به کار رفته بود، باعث می‌شود مصرف باتری کاهش چشمگیری داشته باشد.

مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو شامل پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.1 است. این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۸۰ واتی «SuperVOOC» اوپو همراه است که می‌تواند تنها در ۳۲ دقیقه شارژ گوشی را از صفر به ۱۰۰ برساند. همچنین، گوشی جدید وان پلاس می‌تواند تا ۵۰ وات به صورت بی‌سیم شارژ شود و حتی شارژ بی‌سیم معکوس نیز داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید: وان پلاس سال آینده گوشی‌هایی با قیمت ۲۷۰ دلار در هند معرفی می‌کند

وان پلاس در سری وان پلاس ۱۰ نیز با شرکت هاسلبلاد (Hasselblad) همکاری می‌کند و نتیجه آن چیزی است که آن‌ها نام «نسل دوم دوربین هاسلبلاد برای موبایل» با کالیبراسیون اضافه شده از غول فناوری سوئدی، را برایش انتخاب کرده‌اند. مجموعه دوربین پشت شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۵۰ درجه و لنز زوم تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی است و برای دوربین سلفی نیز از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

حالت جدید Hasselblad Pro در وان پلاس ۱۰ پرو به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر ۱۲ بیتی RAW از سه دوربین عقب دریافت کنند و همه این دوربین‌ها نیز می‌توانند فیلم برداری ۱۰ بیتی داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا پوشش رنگ DCI-P3 تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. حالت +RAW نیز یک ویژگی جدید است و به لطف مدل عکاسی محاسباتی بهبودیافته آن تصاویر به دست آمده دارای محدوده دینامیکی افزایش یافته و نویز کاهش یافته هستند.

همچنین، وان پلاس ۱۰ پرو اولین گوشی وان پلاس است که حالت فیلم اختصاصی دارد. این حالت به کاربر کنترل‌های دستی کامل برای سطوح ISO، سرعت شاتر و تعادل رنگ سفید در تمام مراحل ضبط را می‌دهد. همچنین برای اولین بار می‌توان در فرمت LOG اقدام به ضبط ویدئو کرد که باعث انعطاف‌پذیری بیشتر در درجه‌بندی رنگ و پس‌تولید (post production) را به کاربر می‌دهد.

ظاهر اضافه شده هاسلبلاد نیز حالا با سه فیلتر برای انتخاب در دسترس کاربر قرار دارد. این سه فیلتر شامل Serenity و Radiance و Emerald هستند که به ترتیب توسط Yin Chao سفیر هاسلبلاد و Ben Thomas و David Peskens برندگان مسابقات هاسلبلاد کالیبره شده‌اند. این فیلترها، حالت منحصربه‌فرد عکاسان را در هنگام عکاسی با دوربین‌های فرمت متوسط‌شان را شبیه سازی می‌کنند.

نرم‌افزار وان پلاس ۱۰ پرو در چین متفاوت خواهد بود؛ چون این گوشی با رابط کاربری ColorOS 12.1 بر پایه اندروید ۱۲ و بدون خدمات گوگل در این کشور عرضه می‌شود. وقتی دستگاه در بازارهای جهانی عرضه شود، نرم‌افزار آن شامل OxygenOS 12 بر پایه اندروید ۱۲ خواهد بود.

همانطور که قبلا هم گفتیم، در حال حاضر وان پلاس ۱۰ پرو فقط در چین عرضه خواهد شد و از روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در رنگ Volcanic Black و Emerald Forest به فروش خواهد رسید. این گوشی اواخر سال ۲۰۲۲، در سطح جهانی عرضه خواهد شد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبع9to5google.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :

هادی آریا گفت:

سلام تو بازار موجوده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این گوشی فعلا برای بازار کشور چین موجود بوده و احتمالا در ماه های آتی وارد بازار ایران و جهان شود