etebarkala snappay
etebarkala snappay

پردازنده 5G مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با فناوری ۶ نانومتری معرفی شد

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
پردازنده 5G مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با فناوری ۶ نانومتری معرفی شد

مدیاتک بدون سروصدا، تراشه جدید دایمنسیتی ۱۳۰۰ را که قرار است در پا پلاس نورد 2T/3 به کار رود را معرفی کرد. این پردازنده با فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته می‌شود و ۸ هسته دارد که ۴ هسته آن Cortex-A78 (یک عدد اولترا با فرکانس ۳ گیگاهرتز و ۳ عدد سوپر با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز) و چهار هسته کم‌مصرف آن نیز از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز هستند. گرافیک ۹ هسته‌ای این پردازنده نیز از نوع Mali-G77 MC9 خواهد بود.

دایمنسیتی ۱۳۰۰ از نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز با حداکثر رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ × ۲۵۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. می‌توان این پردازنده را با ۱۶ گیگابایت رم ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه LPDDR4x همراه کرد. این پردازنده از حافظه UFS 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده 5G مدیاتک دایمنسیتی ۱۳۰۰ با فناوری ۶ نانومتری معرفی شد

پردازنده سیگانل تصویری (ISP) تا نهایتا ۲۰۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند و می‌ة واند ویدئوهای حالت پرتره چند نفره و فیلم‌های 4K HDR را ضبط کند. کدک تصویری AV1 نیز برای پخش سریع‌تر ویدئوهای 4K در دسترس است.

مدیاتک هنوز اعلام نکرده که کدام گوشی‌هایی اولین بار با این پردازنده عرضه می‌شود؛ اما انتظار می‌رود که وان پلاس نورد ۳ یکی از آن‌ها باشد. دایمنسیتی ۱۳۰۰ احتمالا عملکردی مانند قدرتمندترین تراشه سری ۷ کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gsmarena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :