etebarkala snappay
etebarkala snappay

تصاویر شماتیک دقیق و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
تصاویر شماتیک دقیق و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد

طبق گفته phonearena، افشاگری به نام ShrimpApplePro که اولین کسی بود که طراحی پنل جلوی آیفون ۱۴ پرو مکس را فاش کرد، حالا با تصاویر شماتیک دقیق این گوشی برگشته است.

انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ پرو مکس دارای یک بریدگی حفره‌ای و یک بریدگی قرصی شکل باشد که با توجه افشاگری اخیر، حفره دایره‌ای عرض ۵.۵۹ میلی‌متر و حفره قرصی شکل طول ۷.۱۵ میلی‌متری دارد و تصویرهای منتشر شده نشان می‌دهند که فاصله‌ای بین این دو حفره وجود دارد. برای مقایسه، طول ناچ آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۶.۸۳ میلی‌متر است.

به علاوه، حاشیه‌ها در آیفون ۱۴ پرو مکس باریک‌تر شده‌اند و به ۱.۹۵ میلی‌متر رسیده‌اند. در آیفون ۱۳ پرو مکس، این مقدار ۲.۴۲ میلی‌متر است. همین امر نشان نسبت بدنه به تصویر بیشتر در این گوشی دارد.

خود گوشی احتمالا دارای ارتفاع ۱۶۰.۷۱ میلی‌متر، عرض ۷۸.۵۳ میلی‌متر (با دکمه کناری و عمق ۱۲.۱۶ میلی‌متر (با اضافه کردن برآمدگی دوربین) است. این افزایش عمق را می‌توان به برآمدگی دوربین نسبت داد که ضخامت آن از ۳.۶۰ میلی‌متر، به ۴.۱۸ میلی‌متر رسیده است.

برآمدگی دوربین به این دلیل ضخیم‌تر شده که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی شده است. مینگ چی کو (Analyst Ming-Chi) تحلیلگر اپل، قبلا گفته بود که این سنسور ۲۵ تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر از سنسور قبلی است و ارتفاع لنز 7P آن می‌تواند ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

براساس اطلاعات فاش شده از یک اکانت ویبو به نام Fishing 8، که سابقه مشخصی ندارد، این سنسور ۱/۱.۳ اینچ است و پیکسل‌های کوچک‌تر ۱.۲۲ میکرومتری دارد. آیفون ۱۳ پرو مکس با سنسور اصلی کوچک‌تر ۱/۱.۶۵ اینچی و پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱.۹ میکرومتری همراه است. اپل برای این سنسور از تکنولوژی پیکسل بینینگ استفاده می‌کند که در زمان لزوم، مانند مکان‌های کم‌نور، چندین پیکسل را ترکیب می‌کند.

اپل سال گذشته با ترکیب سنسورهای فیس آیدی و انتقال اسپیکر گوشی به قاب بالایی، اندازه ناچ را کوچک‌تر کرد. حالا، امسال احتمالا این شرکت ارتفاع بلندگوی گوشی را از ۱.۵۲ میلی‌متر به ۰.۵۷ میلی‌متر کاهش دهد.

احتمالا آیفون ۱۴ پرو مکس اندازه نمایشگر ۶.۷ اینچی نسخه قبلی را حفظ کند و آیفون ۱۴ پرو هم نمایشگر ۶.۱ اینچی داشته باشد. هر دو مدل احتمالا از تراشه جدید ۴ نانومتری A16 Pro قدرت می‌گیرند که احتمالا آن‌ها را بسیار سریع‌تر از گوشی‌های فعلی بازار می‌کند. به نظر نمی‌رسد که مدل‌های معمولی تغییرات زیادی داشته باشند. نکته دیگر اینکه آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی جایگزین آیفون ۱۳ مینی خواهد شد.

ظاهرا سری جدی آیفون ۱۴ ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :