etebarkala snappay
etebarkala snappay

دوربین 48 مگاپیکسلی دلیل اصلی برآمدگی دوربین بزرگ آیفون ۱۴ پرو است

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
دوربین 48 مگاپیکسلی دلیل اصلی برآمدگی دوربین بزرگ آیفون ۱۴ پرو است

برخلاف شایعه‌های قبلی، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس احتمالا برآمدگی دوربین ضخیم‌تری خواهند داشت. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) این مسئله را به سنسور دوربین اصلی جدید این گوشی‌ها نسبت می‌دهد.

تصاویر شماتیک فاش شده از آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس نشان می‌دهد که با وجود اینکه پنل پشتی این گوشی‌های مشابه مدل‌های قبلی هستند؛ اما ابعاد آن‌ها تغییر خواهد کرد. احتمالا هر دو مدل بزرگ‌تر می‌شوند و برآمدگی دوربین آن‌ها نیز بیش از قبل بیرون خواهد زد.

همانطور که گمان می‌رفت، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود، دلیل برآمدگی ضخیم‌تر دوربین خواهد بود. طبق گفته کو، ماژول ۴۸ مگاپیکسلی حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد قطر بیشتری نسبت به لنز ۱۲ مگاپیسکلی دارد و ارتفاع لنز 7P آن نیز ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

دوربین 48 مگاپیکسلی دلیل اصلی برآمدگی دوربین بزرگ آیفون ۱۴ پرو است-1

با اینکه ممکن این اتفاق از نظر ظاهری خوشایند نباشد؛ اما دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مطمئنا می‌تواند آیفون ۱۴ پرو پرو مکس را به بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل کند. اپل آخرین بار با معرفی آیفون 6s، تعداد مگاپیکسل گوشی‌های خود را افزایش داد. سنسورهای بزرگ‌تر نور دریافت می‌کنند و این مسئله به بهبود کیفیت تصویر کمک بزرگی می‌کند.

طبق گزارش‌های قبلی، سنسور جدید ۱/۱.۳ اینچی است و اما پیکسل‌های ۱.۲۵ میگرومتری آن کمی کوچک‌تر از پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود. آیفون ۱۴ پرو در شرایط کم نور، از قابلیتی به نام پیکسل بینینگ استفاده خواهد کرد و احتمالا می‌تواند با کیفیت 8K نیز ویدئو ضبط کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.phonearena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :