etebarkala snappay
etebarkala snappay

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس با نمایشگر همیشه روشن معرفی شد

4.8
(5)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با نمایشگر همیشه روشن معرفی شد

پس از رونمایی از آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، اپل اقدام به نمایش طیف به روز شده Pro از گوشی‌های هوشمند خود کرد. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس با دوربین‌های جدید، طراحی ناچ جدید و چیپست جدید عرضه می‌شوند.

همچنین می‌توانید از طریق ماهواره با خدمات اضطراری تماس بگیرید، البته این سرویس تنها در ماه نوامبر در ایالات متحده و کانادا عرضه خواهد شد و برای دو سال اول رایگان خواهد بود.

یکی از تغییرات اساسی در این دو مدل از گوشی‌های هوشمند آیفون حضور بریدگی قرص شکل در بالای نمایشگر است. سنسور مجاورت نیز به زیر نمایشگر منتقل شده است. فضای اطراف ناچ نمایشگر تغییر می‌کند تا دسترسی آسان‌تری به کنترل‌های فعالیت‌های پس‌زمینه مانند نقشه‌ها، موسیقی یا تایمر را امکان‌پذیر کند. برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند از این بخش بهره ببرند.

یفون ۱۴ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی و مدل پرو مکس به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز است که از خود صفحه نمایش، کهکهخ حداکثر ۲۰۰۰ نیت برای محتوای HDR بهره می‌برد و دارای یک کنترلر جدید بوده که از نرخ تازه سازی تا ۱ هرتز پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که نمایشگر همیشه روشن بالاخره در یک محصول اپل، در دسترس است. زمان، ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده با یک نگاه در این نمایشگر همیشه روشن قابل مشاهده خواهند بود.

دوربین اصلی در پشت دارای یک سنسور چهار پیکسلی بوده که در دنیای گوشی‌های اندرویدی تازگی ندارد. این سنسور دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی است و به طور پیش فرض گوشی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل فیلمبرداری می‌کند. این دوربین دارای دیافراگم f/1.78 و اندازه پیکسل ۱.۲۲ میکرومتر قبل از قرارگیری و ۲.۴۴ میکرومتر با باینینگ است. همچنین تثبیت کننده تغییر سنسور نسل دوم و پیکسل‌های فوکوس کامل را ارائه می‌کند.

سنسور اصلی با رزولوشن بالا یک مرحله زوم میانی جدید ۲ برابری در برنامه دوربین را امکان‌پذیر می‌کند که برای عکس‌های حالت پرتره عالی است. یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، با پیکسل‌های بزرگ ۱.۴ میکرومتر، ارائه تصاویر واضح‌تر با جزئیات بیشتر و بهبود در عکس‌های ماکرو نیز در دسترس است. در نهایت، دوربین تله فوتو 3x دارای لرزشگیر اپتیکال است.

تراشه A16 Bionic در قلب این دو دستگاه قرار دارد و دارای یک CPU شش هسته‌ای با دو هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است. به طور کلی سی‌پی‌یو ۴۰٪ سریعتر از رقبا است، در حالی که دو هسته با عملکرد بالا ۲۰٪ کمتر از هسته‌های A15 نیاز دارند. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای موجود در A16 قادر به انجام ۱۷ تریلیون عملیات در ثانیه است، در حالی که گرافیک ۵ هسته‌ای با ۵۰ درصد پهنای باند حافظه بالاتر عرضه می‌شود.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش تیره با ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه خواهند شد. پیش‌سفارش‌ها از جمعه، ۹ سپتامبر با قیمت ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ و ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس آغاز می‌شود و در ۱۶ سپتامبر در دسترس خواهد بود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

روشن ضمير گفت:

سلام ببخشيد من قبلا ايفون داشتم و بخاطر ي سري محدوديت ها تصميم دارم الان سامسونگ بخرم ميخواستم ي گوشي بروز و خوب سامسونگ بهم معرفي كنيد خدود ١٥ تا ٢٠ ميليون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهترین گزینه در این رنج قیمت از برند سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE‌ است