etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی تاشوی جدید هواوی از نسل بعدی لولا استفاده می‌کند

5
(1)
رضا کریمی
2 سال پیش
گوشی تاشوی جدید هواوی از نسل بعدی لولاها استفاده می‌کند

هواوی علیرغم تحریم‌های آمریکا دو گوشی تاشو تولید کرده است. گوشی Mate X و نسخه به‌روزشده Mate Xs یک گوشی تاشو به سمت بیرون با نمایشگر OLED اصلی ۶.۶ اینچی (وضوح ۱۱۴۸ در ۲۴۸۰) و نمایشگر OLED ثانویه ۶.۳۸ اینچی (وضوح ۸۲۹ در ۲۴۸۰) در پشت بود. دستگاه در حالت باز (غیرخمیده) یک نمایشگر OLED 8 اینچی با اندازه تبلت با وضوح ۲۲۰۰ در ۲۴۸۰ دارد.

این گوشی مجهز به پردازنده Kirin 990 5G همراه با ۸ گیگابایت حافظه و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. دوربین پشتی شامل یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی واید، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید، یک تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با OIS و یک دوربین زمان پرواز بود. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در این گوشی استفاده شده است.

هواوی Mate X2 نمایشگر تاشو به سمت داخل دارد

در فوریه گذشته، هواوی Mate X2 را با طراحی نمایشگر تاشو به داخل معرفی کرد که یک نمایشگر خارجی ۶.۴۵ اینچ با وضوح ۱۱۶۰ در ۲۷۰۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز داشت. هنگامی که این گوشی به طور کامل باز می‌شد، نمایشگر ۸ اینچی با وضوح ۲۲۰۰ در ۲۴۸۰ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز بود. پردازنده این گوشی Kirin 9000 است که آخرین پردازنده Kirin محسوب می‌شود که کارخانه‌های آمریکایی به لطف قوانین وضع‌شده صادرات آمریکا در سال گذشته توانسته‌اند به هواوی تحویل بدهند.

گوشی Mate X2 به ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه مجهز شده است. سیستم دوربین شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Ultra Vision، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سینما (Ultra-wide)، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (زوم اپتیکال ۳ برابر) و یک دوربین سوپر زوم ۸ مگاپیکسلی (زوم اپتیکال ۱۰ برابر) است. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی Wide-Angle نیز همراه با این گوشی است و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی انرژی آن را تامین می‌کند.

ظاهراً گوشی تاشو بعدی هواوی طراحی صدف‌مانندی شبیه به سامسونگ Galaxy Z Flip خواهد داشت. طبق اطلاعات منتشر شده در Weibo (از طریق GSMArena)، این گوشی تاشو جدید ظاهراً از یک نمایشگر خمیده نسل بعدی از فناوری Zhaoli استفاده می‌کند که مدتی است در حال توسعه بوده است. شرکت سازنده اعلام کرده است یک سازنده گوشی هوشمند در شرف استفاده از این محصول جدید است و گمانه‌زنی‌ها می‌گوید هواوی تنها نامی است که در حال حاضر منطقی به نظر می‌رسد که از این محصول استفاده کند. این قطعه نسبت به لولاهای قبلی پیچیدگی کمتری دارد، اما کاراتر و ارزان‌تر است.

انتظار می رود که گوشی تاشو هوآوی که نامش فاش نشده است، دستگاهی با رنگ‌های مختلف باشند و در حالت بسته، به راحتی در جیب جا شود. نمایشگر گوشی در حالت باز احتمالاً  حدود ۶.۷ اینچ خواهد بود تا با تجربه معمول پرچمداران این روزها مطابقت داشته باشد. هواوی توانست از ایالات متحده مجوز خرید نسخه‌ای از کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ بدون پشتیبانی 5G را برای این گوشی دریافت کند.

این گوشی در آمریکا معرفی نخواهد شد چون ارتباط شرکت هواوی با دولت کمونیستی چین به عنوان یک تهدید امنیت ملی در ایالات متحده اعلام شده است. علاوه بر این، در طول سال‌های اخیر این نگرانی وجود داشته که هواوی از گوشی‌ها و تجهیزات شبکه هوآوی برای جمع‌آوری داده‌های خصوصی از شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان و ارسال آن اطلاعات به سروری در پکن استفاده می‌کند. هواوی البته همیشه این اتهام‌ها را رد می‌کند. در حال حاضر هواوی نمی‌تواند پردازنده جدیدی از شرکت‌های کشور آمریکا خریداری کند.

این شرکت امسال توانست پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را برای سری پرچم‌دارهای مناسب برای عکاسی (یعنی سری P50) تهیه کند. هواوی به این دلیل مجوز خرید این پردازنده‌ها را از ایالات متحده دریافت کرده زیرا این پردازنده‌ها خدمات پیشرفته 5G را ارائه نمی‌دهند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :