etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه با گوشی اندرویدی یک ویدیوی تایم لپس بسازیم

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه با گوشی اندرویدی یک ویدیوی تایم لپس بسازیم

تایم لپس تکنیکی است که برای ثبت تغییرات در محیط اطراف شما که در طول زمان به کندی اتفاق می‌افتند استفاده می‌شود. احتمالا قبلا یک ویدیوی تایم لپس را در YouTube یا هر جای دیگر دیده‌اید. این تکنیک برای ضبط غروب یا طلوع خورشید، ستارگان در حال سقوط یا فقط نحوه حرکت ابرها در طول روز و نمایش آن در مدت زمان کوتاه تنها چند ثانیه عالی است.

امروزه می‌توانید از گوشی اندرویدی خود برای ساختن ویدیوی تایم لپس استفاده کنید و نیازی به مهارت حرفه‌ای در فیلم‌برداری یا تدوین ندارد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا نحوه ثبت یک ویدیوی تایم لپس توسط دوربین گوشی‌های اندرویدی را آموزش خواهیم داد. اگر دوست دارید طلوع و غروب خورشید یا ستارگان را تنها در مدت زمان چند ثانیه برای دنبال کنندگان صفحات اجتماعی خود به نمایش بگذارید و یا صحنه حرکت ابرهای زیبا در آسما بهاری را ثبت کنید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه ساخت یک ویدیو تایم لپس با استفاده از دوربین داخلی گوشی اندرویدی

گوشی‌های جدید میان رده و پرچمدار اندرویدی، از شیائومی گرفته تا گلکسی و آنر و وان پلاس و غیره، قابلیت ساخت ویدیوهای تایم لپس را به کمک برنامه داخلی خود دوربین گوشی ارائه می‌دهند. تنها باید این قابلیت را در تنظیمات دوربین گوشی خود پیدا کنید و سپس برای ساختن یک ویدیو تایم لپس با استفاده از دوربین داخلی گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دوربین گوشی هوشمند خود را باز کنید.
  • برای تغییر به حالت ویدیو از عکاسی، گزینه Video را انتخاب کنید.
  • برای شروع تصویربرداری تایم لپس، گزینه تغییر حالت فیلمبرداری را پیدا کنید. بسته به مدل گوشی شما می‌تواند در قسمت More، Video Resolution یا Manual قرار گیرد.

تلفن هوشمند خود را روی یک سه پایه یا چیز دیگری قرار دهید که آن را ثابت نگه می دارد تا شروع به فیلمبرداری اولین ویدیوی تایم لپس کند. به خاطر داشته باشید که فیلمبرداری با کیفیت تایم لپس زمان می‌برد. بنابراین برای مثال جهت ثبت حرکت ابرهای آسمان باید دست کم ۳ ساعت گوشی را بدون حرکت، ثابت در یک نقطه قرار دهید تا یک کلیپ ۱۰ تا ۱۵ ثانیه‌ای تهیه کنید. قبل از شروع فیلمبرداری مطمئن شوید که گوشی شما شارژ است و فضای خالی کافی دارد.

نحوه ساخت یک ویدیو تایم لپس با استفاده از برنامه شخص ثالث

اگر از یک گوشی اندرویدی قدیمی استفاده می‌کنید و یا گوشی شما فاقد تنظیمات ضبط تایم لپس است، همچنان می‌توانید به کمک یکی از برنامه‌های اختصاصی دوربین، کلیپ‌های تایم لپس زیبایی را ضبط و ثبت کنید. برنامه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند همگی به شما کمک می‌کنند تا یک ویدیو معمولی را به یک تایم لپس زیبا تبدیل کنید.

۱- برنامه Time Lapse Camera – بهترین حالت کلی

اپلیکیشن اندرویدی Time Lapse Camera یک برنامه عالی برای هر کاربر مبتدی بوده که تا کنون ویدیوی تایم لپس نگرفته است و همچنین برای کاربرانی که نمی‌خواهند برای یک برنامه تایم لپس اختصاصی پولی بپردازند نیز بسیار کارامد است. این برنامه دوربین، کاملا رایگان بوده و تنها در اندروید پشتیبانی می‌شود. از ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان به عدم وجود تبلیغات آزار دهنده و پاپ آپ است.

این برنامه دارای دو حالت است که به شما امکان ایجاد عکس و فیلم را می‌دهد. حالت Photo Lapse برای عکسبرداری از چیزی که بیشتر از یک روز طول می‌کشد بهتر است، در حالی که حالت Video Lapse برای رویدادهای کوتاه تر مناسب‌تر است. قبل از شروع تصویربرداری، می‌توانید فاصله فریم و ISO را در تنظیمات برنامه تغییر دهید.

دوربین تایم لپس همچنین برای عکاسی در شب عالی است زیرا دارای حالت شب بوده که نوردهی را افزایش می‌دهد. در نهایت، این برنامه به شما این امکان را می‌دهد پس از اتمام تایم لپس، یک موسیقی متن نیز به ویدیوی خود اضافه کنید.

۲- برنامه Lapse It – بهترین برای کاربران حرفه‌ای

اپلیکیشن اندرویدی Lapse It یک برنامه دوربین تایم لپس قدرتمند است. اگر برنامه قبلی عکاسان مبتدی را هدف قرار داده است، Lapse It برای افرادی که در نحوه استفاده از دوربین و تنظیمات آن حرفه‌ای هستند مناسب‌تر است.

این برنامه به شما امکان کنترل کامل روی تعدادی از تنظیمات از جمله حالت فوکوس، حالت فلاش، ISO، جلوه های رنگ، تعادل رنگ سفید، نوردهی و موارد دیگر را می‌دهد. به علاوه، می‌توانید از آن برای ایجاد یک ویدیوی استاپ موشن استفاده کنید، که می‌توانید فاصله بین عکس‌هایی که دوست دارید را تعیین کنید.

هنگامی که ویدیوی شما ضبط شد، می‌توانید یک موسیقی متن را نیز به آن اضافه کنید. برنامه Lapse It رایگان بوده اما Lapse It Pro با قیمت ۴ دلار در دسترس است. نسخه حرفه‌ای این برنامه امکان فیلم‌برداری با استفاده از حداکثر وضوح دوربین را فراهم می‌کند، فیلترها و جلوه‌های رنگی بیشتری اضافه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا زمان لپس فعلی خود را متوقف کرده و ذخیره کنید تا فیلمبرداری را در مکان دیگری ادامه دهید.

۳- برنامه Framelapse – بهترین برنامه همه منظوره Time-Lapse

اپلیکیشن Framelapse یک برنامه چند منظوره عالی است که هم برای کاربران مبتدی و هم برای عکاسانی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر تنظیمات دوربین داشته باشند مناسب است. در حالی که رابط کاربری برنامه نسبتا مینیمال است، Framelapse تنظیمات زیادی دارد که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید تا متناسب با سبک فیلم‌برداری شما باشد. این تنظیمات شامل فاصله فریم، وضوح ویدئو و مقدار سرعت می‌شوند.

با استفاده از این برنامه، می‌توانید به طور خودکار مدت زمان خروجی ویدیوی خود را تنظیم کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید تایم لپس خود را تنظیم کنید و به کارهای دیگری رسیدگی کنید، در حالی که برنامه همچنان به ضبط خودادامه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Framelapse این است که می‌توانید روی ویدیوی تایم لپس خود تا ۱۰ برابر زوم کنید.

شما می‌توانید Framelapse را به صورت رایگان دانلود کرده و از آن استفاده کنید اما با کمی ویدیو تبلیغاتی همراه است. اگر با تبلیغات مشکل دارید، می‌توانید نسخه حرفه‌ای برنامه Framelapse Pro را با قیمت ۳ دلار دانلود کنید.

۴- برنامه Microsoft Hyperlapse Mobile – بهترین برنامه برای ویدیوهای Hyperlapse

برنامه Hyperlapse نوعی تکنیک فیلمبرداری مشابه تایم لپس است. تفاوت بین این دو این است که تایم لپس تعدادی عکس ثابت را در یک ویدیوی طولانی ترکیب می‌کند و سپس سرعت آن را افزایش می‌دهد، در حالی که هایپرلپس یک فیلم با سرعت معمولی می‌گیرد و سرعت آن را افزایش می‌دهد. اپلیکیشن Microsoft Hyperlapse Mobile برنامه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای Hyperlapse با کیفیت گرفته و آن‌ها را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید.

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به شما کمک کند یک ویدیوی موجود را به هایپرلپس تبدیل کنید، Microsoft Hyperlapse Mobile بهترین انتخاب است. می‌توانید هر ویدیویی را از گالری خود آپلود کنید، سرعت مورد نظر را انتخاب کرده و آن را به یک ویدیوی هایپرلپس تبدیل کنید.

همچنین گزینه‌ای برای ضبط ویدیوی هایپرلپس جدید با استفاده از برنامه وجود دارد. به غیر از کنترل سرعت، می‌توانید فلاش را روشن و خاموش کنید و از دوربین اصلی یا دوربین جلو استفاده کنید.

این برنامه تنها در گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌شود و می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. پس از اتمام فیلمبرداری، می توانید ویدیوی خود را مستقیما از برنامه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

حتی اگر گوشی هوشمند شما مملو از فیلترها، حالت‌ها و ویژگی‌های مختلف نباشد، می‌توانید با استفاده از دستگاه اندرویدی خود با کمک برنامه‌های ویژه دوربین، عکس‌ها و ویدیوهایی با ظاهر حرفه‌ای بگیرید.

آیا قبلا سعی کرده اید یک ویدیوی تایم لپس بگیرید؟ برای فیلمبرداری از چه برنامه اندرویدی استفاده کردید؟ تجربه خود را در مورد ویدیوهای تایم لپس در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :