etebarkala snappay
etebarkala snappay

اندازه لنز دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۳ پرو متفاوت خواهد بود

5
(9)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
تفاوت‌های آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۴ پرو

تفاوت‌های ظاهری آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ پرو، از چند ماه پیش برای بسیاری از کاربران جای سوال بوده است. بسیاری از کاربران مشتاق دیدن این فرزند تازه متولد شده آیفون و مقایسه آن با سری گوشی‌های آیفون ۱۳ هستند. اطلاعات منتشر شده در مورد سری گوشی‌های جدید آیفون ۱۴، تا به حال شامل ابعاد  گوشی آیفون ۱۴ پرو نبوده است و به همین دلیل این بخش از آیفون ۱۴ پرو تا امشب در هاله‌ای از ابهام خواهد بود. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو به قدری به یکدیگر شباهت دارند که بتوان از کاور یکی برای دیگری استفاده کرد؟ 

یکی از کاربران ناشناس در اینترنت، به این سوال پاسخ داده است و تصاویر جالبی از آیفون ۱۳ پرو خود، در حالی که کاور آیفون ۱۴ پرو را بر تن دارد ثبت کرده است. این دو تصویر، دید خوبی از تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی به دست ما می‌دهد. 

این تصاویر به ما نشان می‌دهند که لنز‌ دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو به چه میزان از لنز دوربین‌ها در آیفون ۱۳ پرو بزرگ‌تر است. 

آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو

توضیح این تفاوت اندازه، ساده است. از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که اپل امسال قصد ارتقاء دوربین اولترا واید در سری گوشی‌های آیفون ۱۴ را دارد و سنسور جدیدی که قصد به کار  گرفتن آن را دارد، از سنسور به کار رفته در نسل پیشین بزرگ‌تر است. با بزرگ‌تر شدن اندازه لنز دوربین اولترا واید در این گوشی، اندازه حلقه دوربین در قسمت پشتی آن افزایش خواهد یافت.

اپل برای متعادل کردن ظاهر گوشی و حفظ شباهت آن با نسل پیشین، تصمیم گرفته است که دو دوربین دیگر آن را نیز به همان نسبت بزرگ‌تر کند. به این ترتیب همانطور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، اندازه لنزها به میزان زیادی از نسل قبل بزرگ‌تر هستند.

باید منتظر باشیم تا ببینیم این دوربین‌های بزرگ‌تر با ابعاد نسبتا کوچک آیفون ۱۴ پرو هماهنگی خواهند داشت یا عجیب به نظر خواهند رسید. زیرا اکنون کاملا مشخص است که بخش دوربین، بیش از ۵۰ درصد عرض قسمت پشتی گوشی را می‌پوشاند. امشب ساعت ۹ و نیم به وقت ایران، ویژگی‌های تمام گوشی‌های جدید آیفون به صورت رسمی در ایونت اپل آشکار خواهد شد. با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا در اخبار بعدی از اتفاقات و رونمایی‌های این ایونت مهم پرده برداریم.  

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محسن استاد گفت:

اندازه ظاهری لنز ایفن۱۳و۱۴

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ماژول دوربین آیفون ۱۴ به مراتب بسیار بزرگتر از آیفون ۱۳ است