etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش تشخیص پاوربانک شیائومی اصلی از تقلبی

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
روش تشخیص پاوربانک شیائومی اصل از غیر اصل

شیائومی بجز گوشی‌های پرچمدار و ارزان قیمت خود، پاوربانک‌های مطرحی نیز به بازار معرفی کرده است. پاور بانک Mi دارای طراحی ساده با بدنه آلومینیومی یکپارچه بوده که ساده و زیبا به نظر می‌رسد. این دستگاه دارای باتری‌های لیتیوم یون ممتاز ال‌جی و سامسونگ، پردازنده‌های کنترل هوشمند USB و پردازنده‌های کنترل شارژ و دشارژ است.

پاوربانک‌های شیائومی ضد آب بوده و در برابر خوردگی مقاوم است. این دستگاه با تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سازگار است و می‌تواند به طور خودکار خروجی درگاه شارژ را با توجه به دستگاه متصل شده، تنظیم کند. شیائومی پاوربانک‌های خود را در ۲ ظرفیت، ۵۲۰۰ میلی‌آمپر و ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت در هفت رنگ مختلف به فروش می‌رساند. 

از آنجایی که پاوربانک Mi بسیار محبوب است، نسخه‌های تقلبی بسیار زیادی از آن در بازار موجود است. شناسایی پاوربانک اصل از تقلبی آن کار دشواری بوده مگر آنکه قبلا یک پاوربانک شیائومی اصل استفاده کرده باشید. اگر قصد خرید یک پاوربانک شیائومی را دارید، پیش از خرید این بلاگ را مطالعه کنید تا با خیالی آسوده پاوربانک اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

تشخیص پاوربانک شیائومی اصلی از تقلبی با کد کالا

ساده‌ترین روش چک کردن لیبل اسکرچ روی جعبه آن است. با خراشیدن پوشش خاکستری روی این لیبل و وارد کردن کد ۲۰ رقمی زیر آن در سایت شیائومی، می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای چک کردن این کد، وارد سایت mi.com/verify شده و شماره سریال ۲۰ رقمی را وارد کنید و کد کپچا (Captcha) را برای تأیید آنلاین پر کنید. دکمه Verify now را بزنید اگر پاوربانک شما اصل باشد، سایت آن را تایید می‌کند. 

تشخیص پاوربانک شیائومی اصلی از تقلبی با روش‌های جایگزین

اگر به هر دلیلی به جعبه محصول دسترسی ندارید، می‌توانید به دنبال راه‌های دیگری برای تشخیص تفاوت بین پاوربانک Mi تقلبی و اصلی باشید. 

  • چراغ‌های LED را بررسی کنید؛ چنانچه چراغ ال‌ای‌دی پاوربانک شما کم‌رنگ و یا ناهموار بود، یک پاوربانک شیائومی تقلبی خریداری کرده‌اید. چراغ‌های پاوربانک شیائومی اصل، به دلیل استفاده از یک لایه روق سایه‌دار سفید، سطح و نوری یکنواخت دارد. 
  • پورت‌های پاوربانک را چک کنید؛ سوراخ‌های چراغ نشانگری که روی پورت‌های تقلبی وجود دارد، از نظر اندازه بزرگتر از پورت‌های اصلی بوده و سیاه عمیق به نظر می‌رسند. در حالی که سوراخ‌های پورت واقعی کوچک هستند. همچنین داخل میکرو USB تقلبی مشکی بوده در حالی که در نمونه واقعی سفید رنگ است. (در تصویر زیر، پاوربانک کوچک‌تر جعلی است)
  • رنگ برچسب روی پاوربانک را چک کنید؛ رنگ برچسب روی پاوربانک تقلبی تیره‌تر است و لبه‌های حروف و اعداد تیز نیست. در حالی که رنگ برچسب پاوربانک اصل، روشن است و فونت‎ها صاف به نظر می‌رسند.
  •  درگاه‌های اتصال کوتاه ورودی/خروجی با کابل USB را چک کنید؛ چراغ‌های LED روی محصول تقلبی می‌درخشند و در صورت اتصال کوتاه، چشمک می‌زنند. در حالی که چراغ‌های LED پاوربانک اصلی درخشش زیاد نداشته و چشمک نمی‌زند. 
  •  نحوه شارژ شدن پاوربانک را بررسی کنید؛ در حین شارژ، هر ۴ چراغ LED روی پاوربانک اصل با فشار دادن یا نگه داشتن دکمه پاور خاموش می‌شوند و با رها کردن آن دوباره روشن می‌شوند. در حالی که با فشار دادن و رها کردن دکمه پاوربانک جعلی، هیچ اتفاقی برای چراغ‌های LED آن نمی‌افتد.
  • کابل شارژ USB همراه با پاوربانک را بررسی کنید؛ داخل کابل اصلی مشکی است و نشان Mi درج نشده است. درحالی که درون کابل پاوربانک تقلبی سفید بوده و آرم mi در داخل آن حک شده است.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، تشخیص یک پاوربانک تقلبی شیائومی از اصل آن کار دشواری نیست. کافیست بدانید پاوربانک اصلی دارای چه ویژگی‌های ظاهری است تا با توجه به آن ویژگی‌ها، از اصل بودن پاوربانک خود اطمینان حاصل کنید. همانطور که در ابتدا شرح دادیم، اصلی و تقلبی بودن پاوربانک خریداری شده بسیار مهم است؛ چرا که یک پاوربانک تقلبی می‌تواند به باتری گوشی هوشمند شما آسیب جبران ناپذیری وارد کند. پس در هنگام خرید پاوربانک شیائومی به موارد یاد شده دقت کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

بهرام بهزاد گفت:

بقیه مارک ها رو چطور میشه تشخیص داد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در بلاگ‌های بعدی به شرح هر یک از برندها خواهیم پرداخت