etebarkala snappay
etebarkala snappay

اپل آپدیت جدید iOS 16 را به صورت رسمی عرضه کرد

4
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
اپل آپدیت جدید iOS 16 را به صورت رسمی عرضه کرد

اپل آخرین آپدیت سیستم عامل iOS 16 خود را اواخر شب گذشته منتشر کرد. آپدیت ۳ گیگابایتی که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال جاری اعلام شد، بهبودی کامل در عملکرد آیفون به ارمغان می‌آورد. صفحه قفل آیفون در آخرین آپدیت iOS پیشرفت‌های زیادی داشته و به کاربران اجازه می‌دهد ویجت‌هایی را اضافه کنند.

همچنین، WatchOS 9 نیز اکنون برای مدل‌های Watch Series 4 و بالاتر با ویژگی‌هایی مانند صفحه‌های ساعت جدید، اولین ویژگی تاریخچه AFib در نوع خود و یک برنامه کاملا جدید یادآوری داروهای مورد مصرف در دسترس است.

مدل‌های آیفون که واجد شرایط به‌روزرسانی هستند

در ادامه لیست مدل‌های آیفون که در حال حاضر قادر به دریافت سیستم عامل جدید iOS 16 هستند آورده شده است.

iPhone 13

iPhone 13 Mini

iPhone 13 Pro

iPhone 13 Pro Max

iPhone 12

iPhone 12 Mini

iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro Max

iPhone 11

iPhone 11 Pro

ویژگی‌های جدید iOS 16

همانطور که در ابتدا گفته شد، صفحه قفل آیفون در آخرین آپدیت iOS پیشرفت‌های زیادی داشته است. این به کاربران اجازه می‌دهد ویجت‌هایی را اضافه کنند که می‌توانند به عنوان راهی برای ارائه اعلان‌ها عمل کنند. این ویجت‌ها در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو که دارای نمایشگر همیشه روشن هستند، حتی اگر دستگاه خاموش باشد، ظاهر می‌شوند.

اپل همچنین با استفاده از یک ویژگی حفاظتی قدرتمند به نام Lockdown Mode، امنیت دستگاه خود را با این به‌روزرسانی تقویت می‌کند. همچنین یک روش احراز هویت جدید با یک سیستم ورود بیومتریک به نام passkeys به عنوان جایگزین ایمن‌تر و مطمئن‌تر برای رمزهای عبور معرفی کرد.

با این به‌روزرسانی، iMessage انعطاف‌پذیرتر شده است زیرا کاربران می‌توانند یک پیام را تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال ویرایش کنند و همچنین می‌توانند آن را در عرض دو دقیقه پس از ارسال برگردانند.

برنامه Mail ساخته شده غول فناوری کوپرتینویی در iOS 16 گزینه ارسال برنامه ریزی شده جدیدی را در کنار قابلیت لغو ارسال سریع ایمیل خواهد داشت.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های حیاتی معرفی‌شده در آیفون‌های واجد شرایط، بهبود بخش لمسی صفحه‌کلید داخلی است، زیرا به تجربه ویبره هنگام تایپ کمک می‌کند. این به روز رسانی برنامه Home را با نماهای دوربین و ویجت‌های جدید در صفحه قفل بهبود می‌بخشد.

این به روز رسانی همچنین یک فناوری رادیکال را به ارمغان می‌آورد که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا متن را از ویدیوها کپی کنند. پیش از این، با iOS 15، اپل ویژگی متن زنده را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد متن را در عکس یا هنگام استفاده از دوربین کپی کنند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

غضنفربادفرجعفری گفت:

یه ایفن6بایهتبلت 16دارم که میخوام ائدیت شود

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
آیفون ۶ به روز رسانی iOS 16 را دریافت نمی‌کند. نسخه جدید iOS در آیفون ۸ و به بالا دریافت می‌شود