etebarkala snappay
etebarkala snappay

طبق گزارشی جدید اپل با ارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ شد

4.3
(3)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
apple_most_valued_brand_2022

یک گزارش تحقیقاتی جدید که به وسیله Brand Directory انجام شده، اپل را باارزش‌ترین برند جهان برای سال ۲۰۲۲ می‌داند. این شرکت تحقیقاتی ارزش اپل را ۳۵۵.۱ میلیارد دلار تخمین زده است. توجه داشته باشید که این ارزش‌گذاری به وسیله Brand Directory محاسبه شده است و منعکس‌کننده ارزش بازار برند نیست.

ده برند برتر جهان به شرح زیر هستند:

  1. اپل
  2. آمازون
  3. گوگل
  4. مایکروسافت
  5. والمارت
  6. Samsung Group
  7. فیسبوک
  8. ICBC (بانک صنعتی و تجاری چین)
  9. هواوی
  10. Verizon

ارزش برند اپل در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته که این مقدار بیشترین ارزشی محسوب می‌شود که یک برند تا کنون ثبت کرده است.

اپل سال ۲۰۲۱، سال درخشانی را پشت سر گذاشت و با همین مسیر نیز سال ۲۰۲۲ را آغاز کرد و اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ۳ تریلیون دلار رسید. موفقیت تاریخی این غول فناوری در جایگاه اصلی برند آن نهفته است؛ اما رشد اخیر آن را می‌توان به این نسبت داد که برند آن‌ها طیف وسیعی از خدمات را در برمی‌گیرد.

آیفون هنوز هم نیمی محصولات فروخته شده این شرکت را به خود اختصاص داده است. با این حال، امسال شاهد بودیم که اپل با نسل جدید آیپدها، ریدیزاین آی‌مک و معرفی AirTags به سایر محصولات خود توجه بیشتری نشان داد. طیف وسیعی از خدمات این شرکت، از Apple Pay گرفته تا Apple TV، قدرت اپل را افزایش داده و اپل را بیشتر در مسیر موفقیت قرار دادند.

گوگل در رتبه سوم باارزش‌ترین برند سال قرار گرفت.

گوگل با رشد ۳۸ درصدی، به ارزش برند ۲۶۳.۴ میلیارد دلار رسید. اکثر درآمد این شرکت به تبلیغات متکی است و در ابتدای همه‌گیری کرونا به دلیل کاهش هزینه‌های تبلیغاتی کمی آسیب دید. با این حال، وقتی جهان با شرایط جدید تطبیق پیدا کرد و مردم زمان بیشتری در فضای آنلاین صرف، بودجه‌های تبلیغاتی بیشتر هزینه شد و کسب‌وکار گوگل دوباره رونق گرفت که منجر به افزایش ارزش برند این شرکت شد.

Samsung Group در رتبه ششم قرار گرفت و تنها برند کره‌ای است که در بین ۲۵ برند برتر سال ۲۰۲۲ جای می‌گیرد.

ارزش برند Samsung Group کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۷.۳ میلیارد دلار می‌رسد که افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که اجازه می‌دهد تا از موقعیت همیشگی خود به عنوان ارزش‌ترین برند آسیا اقیانوسیه دفاع کند؛ حتی با اینکه ارزش برندش به به پایین‌ترین سطح کاهش یافته، پس از والمارت، رتبه ششم در رده‌بندی جهانی را کسب کرده است.

درآمدهای سامسونگ در نتیجه عرضه محصولات جدیدش افزایش یافته است. در بحبوحه بحران زنجیره تامین جهانی و تقاضای زیاد برای تراشه‌های حافظه، این برند با درآمدهای بالا در تجارت تولید تراشه از رقبای خود بهتر عمل کرده است. علاوه بر این، سامسونگ برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده، در حال اهداث کارخانه جدید تولید تراشه‌های کامپیوتری به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در تگزاس است. این غول فناوری، محصولات الکترونیکی خود را هم با طیف وسیعی از دستگاه‌های قابل حمل و همچنین لوازم آشپزخانه و خانه گسترش داده است.

هواوی در حالی به عنوان نهمین برند باارزش سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است که سال ۲۰۲۱ رتبه بیست و یکم را از آن خود کرده بود. کاملا مشخص است که این شرکت نسبت به ابتدای تحریم آمریکا بهتر عمل می‌کند.

هواوی پس از رشد ۲۹ درصدی به ارزش ۷۱.۲ میلیارد دلار، توانست جایگاه خود را در بین ۱۰ برند برتر پس بگیرد. تجارت گوشی‌های هوشمند شیائومی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است؛ اما با افزایش شدید سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری داخلی و تحقیق و توسعه و همچنین تمرکز روی خدمات ابری، ارزش خود را بالاتر برده است.

در نهایت، تیک‌تاک به سریع‌ترین برند در حال رشد تبدیل شد.

تیک‌تاک با سه برابر شدن ارزش برند در سال گذشته، سریع‌ترین رشد در بین برندها را ثبت کرده است. ارزش این برند با رشد ۲۱۵ برابری، از ۱۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به ۵۹ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. این شرکت با کسب رتبه هجدهم در بین ۵۰۰ برند برتر جهان، رتبه برتر شرکت‌کننده‌های جدید در رتبه‌بندی Brand Finance Global 500 2022 را به خود اختصاص داده است.

با محدودیت‌های همه‌گیری کووید ۱۹ که از سال ۲۰۲۱ تاکنون اعمال شده است، سرگرمی‌های دیجیتال، رسان‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم شاهد رشد مداومی بودند و رشد تیک‌تاک نشان‌دهنده چگونگی تغییر الگوی مصرف کاربران است. این اپلیکیشن با ارائه محتوای سرگرم‌کننده و قابل هضم افزایش داشت. با این حال، به عنوان یک مجرای خلاقانه عمل کرد و راهی برای ارتباط در طول قرنطینه فراهم کرد.

می‌توانید لینک منبع اصلی را مطالعه کنید تا در مورد سایر برندهای برتر جهان در سال ۲۰۲۲ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعbrandirectory.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :