etebarkala snappay
etebarkala snappay

اپل واچ سری ۷ پرفروش ترین ساعت هوشمند در ۴ ماهه اول سال شد

5
(4)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
اپل واچ سری ۷

شرکت اپل، تاکنون پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ایربادهای بی‌سیم را در۴ ماهه اول سال ۲۰۲۲ داشته است. اکنون اخبار حاکی از آن هستند که این شرکت جایگاه نخست در لیست پرفروش ساعت‌های هوشمند را نیز از آن خود کرده است.

اپل واچ‌های سری ۷ پرفروش ‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان هستند

یک تحلیل‌گر به نام فرانسیسکو جرونیمو (Francisco Jeronimo) اینفوگرافیک کوچکی در مورد محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند در ۴ ماهه اول سال تهیه کرده است و ساعت‌های هوشمند اپل در این لیست، جزء محبوب‌ترین‌ها بودند. گران قیمت‌ترین ساعت‌های هوشمند، اپل واچ‌های سری ۷ هستند. قیمت این ساعت‌های هوشمند در آمریکا از ۳۹۹ دلار شروع می‌شوند. این محصول از دی ماه تا اسفند ماه سال ۱۴۰۰ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در جهان بود.

شایعات اخیر حاکی از آن هستند که قرار است تغییراتی در طراحی این محصول به وجود بیاید و لبه‌های آن مسطح‌تر شوند. اما طراحی نهایی اپل واچ سری ۷ تغییراتی اندکی نسبت به طراحی اپل واچ سری ۶ داشت. تنها تفاوت این دو از نظر طراحی، نمایشگر بزرگ‌تر و حاشیه‌های کم‌تر اطراف نمایشگر بود. 

اما تغییرات اندک اپل واچ سری ۷ نسبت به نسل گذشته، باعث کم‌تر شدن تقاضا برای این ساعت هوشمند نشد و همچنان فروش این محصول بالا بود. در اصل، جایگاه شرکت اپل در بازار ساعت‌های هوشمند همچنان ثابت مانده است.

اپل واچ SE با وجود عمر زیادش همچنان عملکرد خوبی دارد

ساعت هوشمندی که رتبه دوم در لیست محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند را ازآن خود کرده است اپل واچ SE است. ۲ سال از معرفی این محصول اپل می‌گذرد و یکی از عواملی که مشتریان را همچنان به خرید این ساعت هوشمند ترغیب می‌کند قیمت ۲۷۹ دلاری آن است. طراحی این ساعت هوشمند، جذاب و شبیه به طراحی اپل واچ‌های سری ۴ تا ۶ است. ولی برخی از قابلیت‌های سطح بالا مثل پشتیبانی  از ECG را ندارد. ECG یک برنامه در ساعت‌های هوشمند اپل است که ضربان قلب شما را بررسی می‌کند. 

انتظار داریم که فروش این ساعت هوشمند در ماه‌های آینده ثابت بماند. زیرا رقبا، هنوز ساعت‌های هوشمند زیادی را وارد بازار نکرده‌اند. اما فروش نسل فعلی اپل واچ‌های SE در اوایل مهر ماه به پایان می‌رسد. زیرا اپل قصد دارد نسل دوم این ساعت‌های هوشمند را در مهر ماه معرفی کند. هنوز جزئیات زیادی در مورد این محصول فاش نشده است. اما ما انتظار داریم که این ساعت هوشمند طراحی نسل قبلی را داشته باشد و مجهز به پردازنده ای قوی تر و قابلیت هایی اضافه تر باشد.

اپل واچ های سری ۳ 

 اپل واچ های سری ۷ و سری SE سهم عمده‌ای از فروش ساعت های هوشمند اپل را داشتند. اما در این میان، اپل واچ های سری ۳ که از این دو مدل قدیمی تر هستند نیز فروش خوبی را در بازار تجربه کردند و در نهایت باعث شدند که سهم این برند از بازار ساعت های هوشمند در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۵۱.۲ درصد برسد. قیمت اپل واچ های سری ۳ از ۱۹۹ دلار شروع می‌شود. این ساعت های هوشمند در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند.

با وجود اینکه ۵ سال از عمر این محصول می‌گذرد و خرید آن چندان توصیه نمی‌شود؛ این ساعت هوشمند جایگاه پنجم را در لیست پر فروش‌ترین‌ها از آن خود کرده است. اپل اعلام کرده است سیستم عامل‌هایی که بعد از WatchOS 8 معرفی می‌شوند، از این ساعت هوشمند پشتیبانی نخواهند کرد. این محصول از سیستم عامل WatchOS 9 که  هفته گذشته معرفی شد پشتیبانی نمی‌کند و تولید آن نیز از شهریور ماه متوقف خواهد شد.

نام سامسونگ نیز در ۵ ساعت هوشمند پرفروش به چشم میخورد 

 ۳ عدد از ۵ جایگاه نخست در لیست پرفروش‌ترین ساعت های هوشمند را اپل تصاحب کرده است و ۲ تای دیگر نیز به سامسونگ تعلق دارد. ساعت های هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 و Samsung Galaxy Watch 4 Classic پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستند. این دو محصول اولین ساعت های هوشمند این کمپانی هستند که از سیستم عامل ارتقاء یافته Wear OS گوگل استفاده می‌کنند. سامسونگ در آن زمان در حال عرضه ساعت های هوشمندی بود که مجهز به سیستم عامل تایزن (Tizen) بودند. با وجود این، این دو ساعت هوشمند، باهم توانستند ۱۸.۹ درصد از بازار را در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ تصاحب کنند.

اخبار منتشر شده از بازار ساعت های هوشمند، حاکی از آن هستند که تصمیم سامسونگ مبنی بر جایگزین کردن سیستم عامل  Wear OS  با سیستم عامل تایزن تصمیم درستی بوده است. اکنون این شرکت بر روی دو ساعت هوشمند Galaxy Watch 5  و Galaxy Watch 5 Pro کار می‌کند و انتظار می‌رود که کار بر روی آن‌ها تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد. 

بعد از سامسونگ، شرکت گارمین با ۷.۲ درصد از سهم بازار در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. هوآوی و گوگل نیز به ترتیب با در دست داشتن ۴.۵ درصد و ۳.۶ درصد از سهم بازار، جایگاه‌های بعدی را تصاحب کرده‌اند.  

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :