etebarkala snappay
etebarkala snappay

اپل در حال کار بر روی ۴ مک جدید با پردازنده M2 است

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش

مارک گورمن (Mark Gurman)، خبرنگار بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On در مورد مک‌های جدید اپل صحبت می‌کند که به پردازنده M2 مجهز است و انتظار می‌رود اپل این پردازنده خود را با مک‌های جدید معرفی کند. با توجه به این موضوع مارک گورمن چهار مدل Pro، Ultra، Max و Extreme را برای پردازنده M2 که در ماه‌های آتی از مک‌های مجهز به آن رونمایی خواهد شد، در نظر گرفته است.

بر اساس این چهار مدل پردازنده M2 مارک گورمن انتظار دارد اپل در آینده از چهار مدل مک ، M2 Mac mini، M2 Pro Mac mini، مک بوک پروهای M2 Pro و M2 Max 14 و ۱۶ اینچی و M2 Ultra و M2 Extreme Mac Pro رونمایی کند که به این پردازنده مجهز هستند.

در حال حاضر تنها شایعاتی مبنی بر تولید یک مک مینی جدید وجود دارد و مشخص نیست اپل در چه تاریخی از نسل بعدی مک‌های خود رونمایی کرده و پردازنده اختصاصی M2 خود را جایگزین پردازنده‌های اینتل کند.

از آنجایی که اپل مک‌بوک پرو سطح پایه را با طراحی مشابه مک‌بوک‌های ۲۰۲۰ و مجهز به پردازنده M2 به تازگی معرفی کرده است، انتظار می‌رود نسل بعدی مک‌بوک پرو نیز به پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max مجهز شود. اپل همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک، نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک که دارای طراحی جدید است را به‌روزرسانی کند؛ این به‌روزرسانی شامل افزایش پورت‌ها و رابط‌های اتصال نیز خواهد بود.

مارک گورمن در ادامه گزارش خود از احتمال رونمایی اپل از یک مک پرو با پردازنده M2 Ultra و M2 Extreme صحبت کرده است و با توجه به اینکه چندی پیش این کمپانی در رابطه با کار بر روی مک‌بوک پرو جدید صحبتی کوتاه به میان آورده بود، این پیش‌بینی گورمن چندان دور از انتظار نخواهد بود.

نکته جالب توجه اینجاست که این روزنامه‌نگار در گزارش خود، هیچ اشاره‌ای به نسخه ۲۴ اینچی iMac M2 نکرده است. از سویی دیگر گورمن، پیش‌تر گزارش داده بود که اپل در حال کار بر روی M3 iMac بوده که می‌تواند از نسل فعلی پردازنده صرف نظر کرده و در اواخر سال میلادی جاری مجدد به‌روز شود.

در حال حاضر تمامی این گزارشات تنها حدس و گمان بوده و باید تا انتشار گزارشات موثق‌تر منتظر بمانیم. اما از آنجایی که معمولا گزارشات مارک گورمن تا کنون با واقعیت تقریبا همخوانی داشته، می‌توان انتظار سری‌های جدید مک‌بوکی را داشت که به پردازنده اختصاصی اپل مجهز بوده و دیگر از پردانده‌های اینتل در این محصول اپل خبری نخواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عبدالله کلانتری گفت:

چطوری میتونم جستجو.ایمن.را.قفلش.رابازکنم.