etebarkala snappay
etebarkala snappay

اپل پتنتی برای یک گوشی کاملا شیشه‌ای ثبت کرده است

5
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
اپل پتنتی برای یک گوشی کاملا شیشه‌ای ثبت کرده است

اپل هفته گذشته یکی از منحصربه‌فردترین پتنت‌های دنیای تکنولوژی را ثبت کرده است و آن هم چیزی نیست جز آیفونی که کاملا در شیشه قرار گرفته است. به بیان دقیق‌تر، این دستگاه دارای ۶ ناحیه نمایشگر است و در اصل می‌تواند تصاویر را روی هریک از ۶ سطح صاف خود نمایش دهد.

پتنت اپل که قبلا توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده تایید شده بود، «دستگاه الکترونیکی با محافظه شیشه‌ای» نام گرفته است. تصاویر منتشر شده نشان از چیزی شبیه آیفون دارند و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را همراه با آیکون‌شان در بالای نمایشگر نشان می‌دهند. همچنین این تصاویر نشان می‌دهند که نمایشگر می‌تواند به دور ایفون بپیچد و تصویر از یک نمایشگر بدون درز و کامل در کل دستگاه ایجاد کند.

اپل پتنتی برای یک گوشی کاملا شیشه‌ای ثبت کرده است-1

اپل حتی ایده‌های در مورد نحوه مونتاژ و جداسازی این آیفون شیشه‌ای برای تعمیر ارائه کرده است. این گوشی احتمالا با برداشتن چیزی به نام «درپوش» از بالا و پایین، جدا می‌شود و به اجزای دستگاه اجازه می‌دهد تا بیرون بیایند.

اپل پتنتی برای یک گوشی کاملا شیشه‌ای ثبت کرده است-2

مطمئنا تصور در دست گرفتن یک آیفون کاملا شیشه‌ای سخت است. حتی اگر بتوان از چالش‌های لجستیکی بزرگ پیش روی مونتاژ کردن و تعمیر قطعات گذشت؛ دلایل زیادی وجود دارد که عملی شدن چنین اتفاقی را بسیار دور از ذهن می‌سازد.

اولین مشکل احتمالا لغزنده بودن دستگاه است. قطعا نمی‌شود هیچ قسمتی از نمایشگر شش طرفه را با قاب پوشاند و احتمالا ارگونومی دستگاه مانند صابون خواهد بود. مظسئله دیگر این است که بهترین محافظ صفحه یعنی گوریلا گلس ویکتوس هم شکننده است و کوچک‌ترین شکستگی در شیشه آن باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود.

اپل پتنتی برای یک گوشی کاملا شیشه‌ای ثبت کرده است-3

نگرانی دیگر در مورد این دستگاه، وزن آن است؛ چون شیشه‌های دور دستگاه مطمئنا از آلومینیوم سنگین‌تر هستند و احتمال افتادن دستگاه از دست کاربر را افزایش می‌دهند.

این پتنت اولین تلاش اپل نیست و همانطور که در Patently Apple عنوان شده این شرکت تقریبا هشت سال است پتنت دستگاه‌های شیشه‌ای مختلف را ثبت می‌کند. با این حال، از همه این پتنت‌ها جالب‌تر، همین گوشی شیشه‌ای که باعث می‌شود به این موضوع فکر کنیم که آیا ممکن است چنین دستگاهی در آینده وارد بازار شود یا خیر؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.phonearena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :