etebarkala snappay
etebarkala snappay

طراحی نمایشگر بدون ناچ آیفون ۱۴ پرو از آنچه تصور می‌شد عجیب‌تر است

3.8
(8)
طاهره محزون
1 سال پیش
طراحی نمایشگر بدون ناچ آیفون ۱۴ پرو از آنچه تصور می‌شد عجیب‌تر است

مدتی است که می‌شنویم اپل امسال با استفاده از یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی و مخفی کردن سایر اجزای Face ID زیر نمایشگر، آماده است تا با استفاده از مدل‌های آیفون ۱۴پرو، ناچ را کنار بگذارد و راه گوشی‌های اندرویدی را ادامه دهد. مانند کاری که سامسونگ با دوربین Z Fold 3 در صفحه اصلی انجام داد.

چند روز پیش این شایعه را از منبع دیگری شنیدیم، اما اکنون افشاکننده، یک پنل ادعا شده آیفون ۱۴ پرو مکس را بازنشر کرده است و نشان می‌دهد که قصد واقعی اپل برای طراحی گوشی بدون ناچ چه می‌تواند باشد.

آخرین بار اپل قرار بود از یک سوراخ پانچ بزرگ به شکل قرص استفاده کند که فرض کردیم اجزای Face ID مانند دوربین مادون قرمز و flood illuminator در آن قرار دارند. در واقع، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل هم از بریدگی قرصی شکل و هم از یک برش دایره‌ای استفاده خواهد کرد.

طراحی سوراخ پانچ اپل آیفون ۱۴ پرو

به نظر می‌رسد که اپل واقعا قصد دارد از یک سوراخ پانچ بیضی استفاده کند، به این صورت که مثلا سامسونگ یک دوربین جلوی دوگانه از سری S10 دارد، اما دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد، در حالی که یک سوراخ پانچ دایره‌ای اختصاصی روی آن قرار دارد. در گوشی جدید اپل سمت راست برای یک جزء Face ID خواهد بود. در اینجا پنل فرضی آیفون ۱۴ پرو یا ۱۴ پرو مکس از پشت برای نشان دادن تنظیمات موجود است.

نکته آن‌جا است که سوراخ پانچ گرد قرار است مانند Z Fold 3 منعکس کننده باشد و قسمت پروژکتور نقطه‌ای کیت Face ID را در زیر نمایشگر قرار دهد. بنابراین تنها چیزی که هنگام نگاه مستقیم در نمایشگرهای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهید دید، بریدگی قرص شکل خواهد بود.

این دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد و ما در واقع خوشحالیم که اپل آن دوربین سلفی را پنهان نمی‌کند، زیرا دوربین سلفی زیر نمایشگر ثابت کرده است که ضعیف‌تر از دوربین‌های سلفی با لنز باز عمل می‌کنند.

در واقع، منبع ادعا می‌کند که ممکن است یک دوربین سلفی جدید در همه مدل‌های آیفون ۱۴ وجود داشته باشد، زیرا گفته می‌شود هم سوراخ بیضی شکل سری پرو و هم بریدگی آیفون ۱۴،آیفون ۱۴ پرو مکس بزرگتر از سری آیفون ۱۳ است و شبیه لنزهای اولتراواید است.

به این ترتیب کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند افراد بیشتری را در هنگام گرفتن سلفی در قاب قرار دهند و همچنین ممکن است دقت Face ID نیز بیشتر شود. در مورد اینکه چه مولفه Face ID باعث می‌شود که به جای قرار گرفتن در زیر نمایشگر، در کنار دوربین سلفی در بریدگی بیضی شکل قرار بگیرد، باید منتظر بمانیم.

متاسفانه، کسانی از شما که امیدوار بودید اپل برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ را به ماژول‌های Face ID و Touch ID مجهز کند، حالا ناامید خواهید شد. به گفته این منبع، هیچ جزئی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به پنل لو رفته آیفون ۱۴ پرو متصل نشده است، که نشان می‌دهد اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی حرکت بیومتریک دوگانه برای نسخه بعدی آیفون باشد.

در هر صورت، نکته کلیدی این است که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به احتمال زیاد طراحی ناچ اپل را برای اولین بار از زمان معرفی آیفون X تغییر خواهد داد. بنابراین، این تغییر نشان می‌دهد که شما مدل‌های گران‌قیمت را خریده‌اید. با توجه به وضعیت شرکت اپل، می‌توانیم عجله برای خرید آن‌ها را هنگام عرضه در پاییز، تصور کنیم. این اتفاق بارها برای اپل رخ داده است. به‌خصوص زمانی که اپل طراحی را به طرز چشمگیری تغییر داده بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.phonearena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :