etebarkala snappay
etebarkala snappay

از آیفون ۱۴ تا معرفی اپل واچ سری ۸، آنچه از رویداد Apple 2022 انتظار می‌رود

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
از آیفون ۱۴ تا معرفی اپل واچ سری ۸، آنچه از رویداد Apple 2022 انتظار می‌رود

رویدادهای بزرگ سالانه معرفی آیفون اپل با چنان نظمی انجام می‌شود که تقریباً می‌توانید تقویم خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنید! و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. فصلی در راه است که اپل بار دیگر آماده شده تا نسل بعدی آیفون خود را همراه با مدل‌های جدید اپل واچ و ادامه‌ای از AirPods Pro 2019 رونمایی کند. در حالی که برخی شایعات خبر از معرفی آیفون ۱۴ در ۱۴ سپتامبر را می‌داد، اپل تاریخ معرفی سری جدید گوشی‌های خود را در ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) معرفی خواهد کرد. پس از معرفی آیفون ۷ در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶، این اولین بار است که اپل رویداد پاییزی آیفون را در این تاریخ برگزار کرده خواهد کرد.

نحوه تماشای رویداد Apple’s Far Out

رویداد امسال اپل، که شعار آن دور بیرون است، در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲، ۲۱:۳۰ به وقت ایران در تئاتر استیو جابز در اپل پارک برگزار خواهد شد و افراد می‌توانند به صورت حضوری هم در آن شرکت کنند.

مانند اغلب رویدادهای رسانه‌‎ای اپل، نسخه ویدیویی این رویداد به صورت زنده در وب سایت و کانال یوتیوب اپل به اشتراک گذاشته خواهد شد. همچنین برای نخستین بار، این رویداد با حضور خبرنگاران و رسانه‌های تصویری برگزار خواهد شد و اپل به آن‌ها فرصت نمایش و تهیه گزارش فیزیکی از محصولات جدید خود را خواهد داد.

پس از اتمام زمان برگزاری رویداد نیز می‌توانید با جستجو در کانال یوتیوب اپل، صفحه رویدادهای اپل، و یا پادکست رویدادهای اپل به پخش مجدد آن دسترسی پیدا کنید.

از رویداد سپتامبر اپل چه انتظاری داریم؟

در حالی که تا زمان معرفی رسمی محصولات جدید اول توسط مدیران این شرکت، تمامی اخبار به صورت حدس و گمان مطرح شده و هیچ موردی قطعی نیست، شایعات و اطلاعات فاش شده اطلاعات زیادی را در رابطه با آیفون ۱۴ و اپل واچ در اختیار کاربران و علاقه‌مندان اپل گذاشته است.  

احتمالا اپل چهار مدل جدید آیفون ۱۴ را عرضه کند که سه مدل آن جانشین آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس خواهند بود که احتمالاً از استانداردهای نامگذاری یکسانی استفاده می‌کنند. همچنین آیفون 14 استاندارد و پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی، و آیفون ۱۴ مکس و ۱۴ پرو مکس به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز خواهند بود.

انتظار می‌رود اپل کمی اوضاع را تغییر دهد و آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی را کنار بگذارد، مدلی که متاسفانه پایین‌تر از سطح انتظار این کمپانی مورد استقبال قرار گرفت. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آیفون ۱۴ پرو مکس را با نام  iPhone 14 Plus معرفی کند که به نوعی اشاره به دوران آیفون ۶ تا آیفون ۸ دارد.

در رویداد فردا شب، انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ پرو ستاره نمایش باشد، گزارش‌ها نشان می‌دهد این گوشی هوشمند یک نمایشگر همیشه روشن، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (MP) و طراحی جدید با حذف بریدگی روی نمایشگر، خواهد داشت. البته باید خاطر نشان کرد که این بریدگی در سایر مدل‌های آیفون ۱۴ باقی خواهد ماند.

 همچنین شایعه شده است که بر خلاف آیفون ۱۴ پرو که از پردازنده اختصاصی A16 بهره می‌برد، سایر مدل‌ها به همان پردازنده A15 که در نسل قبلی آیفون استفاده شده بود، مجهز هستند. تراشه A16 یک چیپ ۵ هسته‌ای بوده که از چیپ A15 موجود در آیفون ۱۳ کمی قدرتمندتر است.

علیرغم شایعاتی که در سال گذشته مبنی بر تغییرات قابل توجهی در طراحی مطرح شد، بعید به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ تفاوت زیادی با مدل قبلی خود داشته باشد. نقشه‌ها و رندرهای CAD فاش شده، طراحی تقریبا یکسانی را با آیفون ۱۳ نشان داده‌اند، اگرچه اپل احتمالا آن را در چند رنگ جدید ارائه می‌دهد.

در حالی که رویدادهای سپتامبر اپل عمدتا حول محور گوشی‌های آیفون است، به احتمال زیاد شاهد معرفی اپل واچ سری ۸ نیز خواهیم بود که طراحی مقاوم‌تری داشته و نمایشگر آن برای استفاده در فضای آزاد مناسب‌تر از نسل قبل خواهد بود. همچنین شایعه شده است که اپل در رویداد فردا شب از نسل دوم AirPods Pro و نسل دهم iPad سطح پایه نیز رونمایی کند.

همچنین احتمال می‌رود اپل از اسپیکرهای بلوتوثی هوم‌پاد و هوم‌پاد مینی با پشتیبانی از Matter در iOS 16 نیز رونمایی کند که یک محصول جاه‌طلبانه با رنگ‌های جذاب خواهد بود.

در حالی که این احتمال وجود دارد اپل در پاییز امسال یک آیپد پرو جدید مجهز به تراشه M2 و برخی از مک‌های جدید را نیز معرفی کند، نباید انتظار داشت که رونمایی از آن‌ها در مراسم فردا شب صورت گیرد. اپل معمولا از این محصولات در رویدادهای جداگانه‌ای که در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار می‌شود رونمایی می‌کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :