etebarkala snappay
etebarkala snappay

تمام محصولاتی که در رویداد دیشب اپل معرفی شدند

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
تمام محصولاتی که در رویداد دیشب اپل معرفی شدند

اپل پس از ماه‌ها شایعه و افشاگری، بالاخره دیشب رویدادی که همه منتظر آن بودیم تا سری آیفون ۱۳ معرفی شود را برگزار کرد. در رویداد «California streaming» اپل علاوه بر گوشی‌های آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷، آیپد مینی کاملا جدید و محصولات دیگری هم معرفی شدند. در این مطلب قرار است تمام محصولاتی که در رویداد ۱۴ سپتامبر اپل معرفی شدند را با هم مرور کنیم. اگر به دنبال خرید آیفون ۱۳ هستید، اعتبارکالا این محصولات را با تمامی مشخصاتش برای شما ارائه کرده است. 

آیپد ۹

در رویداد دیشب، آیپد نسل ۹ یکی از محصولات تازه معرفی شده بود. آیپد جدید از پردازنده A13 Bionic اپل در درون خود استفاده می‌کند و به گفته شرکت سازنده، عملکرد آن ۲۰ درصد افزایش داشته است. با این به‌روزرسانی، آیپد جدید ۶ برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی و ۳ برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین کروم‌بوک‌ها شده است.

از نظر طراحی، آیپد جدید با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، تا حد زیادی به نسخه قبلی شباهت دارد. با این حال، یکی از شاخص‌ترین تغییرات آن، فناوری نمایشگر True Tune است. این قابلیت محتوای صفحه را با تون رنگی اتاق تنظیم می‌کند. همچنین، آیپد نسل ۹، از یک سنسور اولتراواید جدید برای دوربین سلفی استفاده می‌کند که از قابلیت Center Stage بهره می‌برد و به طور خودکار دوربین را باز می‌کند تا در حین حرکت، سوژه درون کادر قرار بگیرد.

اپل همچنین حافظه ذخیره‌سازی پایه را از ۳۲ گیگابایت به ۶۴ گیگابایت افزایش داده است و قیمت پایه را نیز روی همان ۳۲۹ دلار نگه داشته است. نسل جدید آیپد از هم‌اکنون قابل سفارش است و اولین محموله‌ها از جمعه آینده، ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) به دست مشتریان خواهند رسید.

آیپد مینی

آیپد مینی

پس از آن، همه توجهات به سمت آیپد مینی جلب شد که ریدیزاین (طراحی مجدد) شدیدی را به خود دیده است. آیپد مینی جدید دارای نمایشگر ۸.۳ اینچی با حاشیه‌های باریک در طرفین است. دکمه Home حذف شده و به جای آن، دکمه پاور میزبان حسگر تاچ آیدی (Touch ID) شده است. در پایین، اتصال USB-C را خواهید دید و همچنین این تبلت زیبا از قلم نسل دوم اپل هم پشتیبانی خواهد کرد.

آیپد مینی مجهز به پردازنده جدید A15 Bionic است. به گفته اپل، این پردازنده ۶ هسته‌ای ۴۰ درصد بهبود عملکرد و پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای آن ۸۰ درصد بهبود عملکرد گرافیکی در مقایسه با نسل قبلی به خود دیده است.

آیپد مینی-1

آیپد مینی هم مانند آیپد پایه، یک دوربین اولتراواید در پنل جلویی دارد که Center Stage هم پشتیبانی می‌کند. دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی قابلیت Focus Pixels دارد و دیافراگم آن هم بیشتر شده است. در آخر هم آیپد مینی برای اولین بار از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

آیپد مینی جدید از هم‌اکنون با قیمت ۴۹۹ دلار برای نسخه پایه ۶۴ گیگابایتی قابل سفارش است. با هزینه بیشتر می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و امکان اتصال اینترنت همراه را هم داشته باشید. اپل مانند آیپد ۹، آیپد مینی را هم جمعه آینده را تحویل مشتریان خواهد داد.

اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

در رویداد دیشب، پس از بخش تبلت‌های آیپد، نوبت اپل واچ رسید و کوپرتینویی‌ها رسما اپل واچ سری ۷ را معرفی کردند. برخلاف شایعاتی که منتشر شده بود؛ اپل واچ سری ۷ طراحی مشابه با نسخه قبلی خود دارد و لبه‌های آن به جای مسطح بودن، گرد هستند. اپل واچ سری ۷ با تمام بندهای قبلی این ساعت سازگار است.

اپل واچ سری ۷، همانطور که قبلا هم شایعه شده بود؛ در اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود. به گفته اپل، حاشیه‌ها ۴۰ درصد کوچک‌تر شده‌اند و اندازه نمایشگر ۲۰ افزایش یافته است.

تغییر دیگر انجام گرفته در اپل واچ جدید شامل افزایش ۳۳ درصدی سرعت شارژ دستگاه می‌شود. اپل می‌گوید شارژ این ساعت از صفر درصد تا ۸۰ درصد فقط ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. این ساعت از سیستم شارژ جدید USB-C و پک شارژ مغناطیسی فعلی استفاده می‌کند.

متاسفانه هنوز تاریخ عرضه رسمی اپل واچ جدید مشخص نشده است و به گفته اپل، این ساعت «اواخر پاییز امسال» در دسترس خواهد بود.

آیفون ۱۳ – آیفون ۱۳ مینی

آیفون ۱۳

اپل با معرفی رسمی سری جدید آیفون ۱۳ خود که شامل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس می‌شود، رویداد خود را به پایان رساند. این سری از نظر طراحی شباهت زیادی به آیفون ۱۲ دارد اما ناچ (یا بریدگی) آن ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

آیفون ۱۳-1

ویژگی‌های اصلی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی نمایشگر Super Retina XDR OLED با افزایش ۲۸ درصدی حداکثر روشنایی در فضای باز و حداکثر روشنایی بیشتر برای نمایش محتوای HDR است. به گفته اپل، این دو گوشی «جهش بزرگ در طراحی دوربین» با دوربین اصلی عریض به خود دیده‌اند که ۴۷ درصد نور بیشتری را برای نویز کمتر و تصاویر روشن‌تر به خود جذب می‌کند. اپل همچنین لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی کرده است که قبلا فقط منحصر به آیفون ۱۲ پرو مکس بود.

آیفون ۱۳ پرو – آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو - آیفون ۱۳ پرو مکس

اپل سرانجام آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، دو پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد. این دو گوشی هم تغییرات کمی نسبت به نسخه قبلی داشته‌اند و فقط بریدگی نمایشگر آن‌ها کوچک‌تر شده و برآمدگی دوربین آن‌ها نیز بیشتر شده است. 

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس مانند دو برادر کوچک‌تر خود از پردازنده A15 Bionic استفاده می‌کنند و بسیاری از ویژگی‌ها دوربین دو گوشی غیر «پرو» را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان حالت سینمایی برای فیلم، سبک‌های مختلف عکاسی و دیگر موارد اشاره کرد.

این دو گوشی قابلیت‌های منحصربه‌فردی هم دارند. هر دو دستگاه یک دوربین اولتراواید با ۹۲ درصد افزایش عملکرد در نور کم، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار و لنز ۶ عنصری دارند. دوربین عریض (اصلی) دارای f/1.5 است و تا ۲.۲ برابر عملکرد آن در نور کمک بهبود یافته است. در نهایت، دوربین تله‌فوتو برای اولین بار از یک سنسور جدید با زوم اپتیکال سه‌برابری بهره می‌برد.

آیفون ۱۳ پرو - آیفون ۱۳ پرو مکس-1

دیگر ویژگی‌های دوربین شامل موارد زیر هستند:

  • عکاسی ماکرو: کاربران می‌توانند تصاویر واضح و خیره‌کننده‌ای از اجسام نزدیک ثبت کنند و سوژه‌ها را با حداقل فاصله فوکوس ۲ سانتی‌متر بزرگ کنند.
  • Smart HDR 4
  • ضبط ویدئو ProRes
  • حالت شب برای هر سه دوربین
  • Cinematic Focus

از نظر باتری، آیفون ۱۳ پرو با یک بار شارژ، تا یک و نیم ساعت بیشتر از آیفون ۱۲ پرو دوام می‌آورد و آیفون ۱۳ پرو مکس هم دو و نیم ساعت بیشتر از نسخه قبلی عمر می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس برای اولین از نمایشگرهای جدید ProMotion استفاده می‌کنند. برای اولین بار است که نمایشگری با نرخ نوسازی تطبیقی به آیفون‌های اپل اضافه می‌شود و نمایشگر این دو دستگاه دارای نرخ نوسازی داینامیک ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز هستند.

قیمت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس مانند نسخه‌های قبلی، به ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. گفتنی است که برای اولین بار حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی نیز به آیفون‌ها اضافه شده است. این دو گوشی از هم‌اکنون برای پیش خرید در رنگ‌های گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و آبی سیرا (sierra blue) هستند و اولین سفارش‌ها ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) به دست خریداران خواهد رسید.

جمع‌بندی رویداد اپل

جمع‌بندی رویداد اپل

علاوه بر محصولات سخت‌افزاری جدید، اپل دیشب اعلام کرد که به روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود شامل iOS 15، watchOS 8 و iPadOS 15 را روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) منتشر می‌کند. اپل همچنین قابلیت‌های جدیدی برای +Apple Fitness معرفی کرد و تیزرهای نمایش‌ها و فیلم‌های جدید +Apple TV را نیز پخش کرد.

چیزی که در رویداد دیشب ندیدیم، AirPods 3 و مک‌های جدید بود. این بدان معنی است که اپل هنوز محصولات جدیدی را برای معرفی در رویداد خاص دیگری در اکتبر یا نوامبر امسال دارد.

کدام محصول رویداد اپل توجه شما را بیشتر جلب کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رحمان سعیدی گفت:

اپل بازم با این حافظه جدید نشون داد قدرت دست کیه
حیف که ما نمیتونیم بخریم!

فرشید گفت:

انتظار تغییرات ظاهری بیشتر از این می‌رفت، مخصوصا تو قسمت گوشی‌ها…اما به نظرم ۱۳ مینی فوق‌العاده بود

شایان گفت:

به نظر من تغییرات خیلی کمی نسبت به سری پیش کرده و کمبود اثر انگشت حسابی به چشم میاد

ممد گفت:

اپل دوس ندارم