etebarkala snappay
etebarkala snappay

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس افزایش خواهد یافت

5
(4)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
آیفون ۱۴ پرو

یک افشاگر که با نام iHacktu ileaks در توییتر فعالیت می‌کند و ادعا کرده است که خبرنگار اپل است، بخشی از اطلاعات گوشی‌های iPhone 14 Pro و   iPhone 14 Pro Max را در توییتی افشا کرده است.

براساس این توییت، اپل در تلاش است امتیاز پنچ مارک Antutu این دو مدل آیفون جدید را بالای ۸۹۶۰۰۰  برساند. این یعنی امتیاز بنچ ماک Antutu این دو مدل گوشی از مدل‌های سال قبل به میزان ۶۰ هزار امتیاز (معادل ۷ درصد) بیشتر است. بنابراین باید انتظار داشته باشیم، عملکرد آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس بسیار قدرتمندتر از مدل‌های سال قبل باشد. 

اما این تنها نصف قضیه را تشکیل می‌دهد. آیا عمر باتری نیز در این مدل‌ها افزایش پیدا می‌کند؟ معمولا وقتی ظرفیت باتری‌های گوشی‌های آیفون نسبت به نسل قبلی افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند، اپل برای مدتی طولانی در میزان ظرفیت باتری گوشی‌های خود تغییری ایجاد نمی‌کند و همه چیز آرام می‌گیرد تا منتظر افزایش بعدی ظرفیت باشیم. برای مثال ما در iphone 11 Pro Max، جهش ۲۰.۳ درصدی را در افزایش ظرفیت باتری، نسبت به گوشی iphone XS max  شاهد بودیم؛ به طوریکه ظرفیت باتری این گوشی از ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت در iphone XS max، به ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعت رسید. اما ظرفیت باتری آیفون ۱۲ پرومکس نسبت به نسل قبلی به میزان ۷.۱ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت رسید. با وجود این کاهش ظرفیت، عمر باتری iphone 12 Pro Max به لطف استفاده از تراشه‌ ۵ نانومتری  TSMC در ساخت پردازنده A14 bionic، کاهش پیدا نکرد و ثابت ماند. هر چه معماری ساخت یک پردازنده عدد کوچک‌تری باشد، این یعنی تعداد ترانزیستورهای بیشتری را در یک محدوده از چیپست خواهیم داشت. هر چقدر تعداد ترانزیستورهایی که داخل یک چیپ تعبیه می‌شوند بیشتر باشد، آن پردازنده قوی٬تر خواهد بود و در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل خواهد کرد.

در همان سال اپل دوباره ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرومکس را به ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت افزایش داد. این افزایش ظرفیت باعث شد که آیفون ۱۳ پرومکس، اولین آیفونی باشد که ظرفیت باتری آن بالاتر از ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت قرار می‌گرفت. این محصول یکی از گوشی‌های هوشمندی بود در سال  ۲۰۲۱ بیشترین عمر باتری را داشت. با این تفاسیر ما انتظار داریم که امسال اپل شتاب خود را در افزایش ظرفیت باتری کم کند.

البته iHacktu ileaks  عقیده دارد که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس، امسال نیز جهش بزرگی را در افزایش ظرفیت باتری تجربه خواهند کرد. طبق اظهارات این افشاگر، عمر باتری این مدل‌ها، به میزان ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه نسبت به نسل قبلی افزایش خواهد داشت. نتایج تست‌های انجام شده بر روی باتری آیفون ۱۳ پرومکس نشان می‌دهند که این گوشی ۲۵ ساعت پخش ویدیو را پشتیبانی می‌کند. به گفته iHacktu ileaks، این عدد در آیفون ۱۴پرومکس به ۲۷ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد رسید. این گوشی بروزرسانی ‌های دیگری نیز در سایر بخش‌ها خواهد داشت، از جمله: بروز رسانی دوربین‌ها این گوشی. عملکرد پردازنده این گوشی نیز، با بهره بردن از پردازنده جدید اپل موسوم به A16 Bionic، به میزان ۴۲ درصد بهبود را تجربه خواهد کرد. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی این گوشی نیز ۳۵ درصد بهتر خواهد شد. 

باید به این نکته توجه کنید که تنها آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس به پردازنده  A16 bionic مجهز خواهند بود و انتظار می‌رود دو مدل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از همان پردازنده نسل قبل یعنی A15 Bionic استفاده کنند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :