etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی تنظیمات پیش فرض سامسونگ گلکسی که باید تغییر دهید

0
(0)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
معرفی تنظیمات پیش فرض سامسونگ گلکسی که باید تغییر دهید

چه عاشق گوشی‌های سامسونگ باشید و چه از آنها متنفر باشید، نمی‌توانید منکر تنظیمات فراوان آن باشید. در بیشتر موارد، لازم نیست تمام این تنظیمات را تغییر دهید تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید، اما مواردی وجود دارد که بهتر است آن را تغییر داده تا عملکرد گوشی سامسونگ خود را ارتقا دهید. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما به شما 10 مورد از تنظیمات پیش فرض گوشی‌های سامسونگ را معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری خود با گوشی‌های گلکسی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی Bixby را از دکمه پاور غیرفعال کنید

بیایید تغییرات تنظیمات ئیش فرض را با آزاردهنده‌ترین بخش گوشی‌های Samsung Galaxy شروع کنیم . کاربران زیادی هستند که دستیار مجازی سامسونگ Bixby را دوست ندارند، اما این کمپانی به طور پیش فرض آن را به دکمه پاور ادقام می‌کند. اگر از Bixby استفاده نمی‌کنید، باید آن را از دکمه پاور حذف کنید. شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی سامسونگ عملکرد اصلی دکمه پاور، یعنی نمایش گزینه‌های خاموش کردن و ری‌استارت را بازیابی کنید.

درصد باتری را در نوار وضعیت نشان دهید

به طور پیش فرض، درصد باتری با میزان پر بودن نماد باتری در نوار وضعیت نشان داده می‌شود. با نشان دادن درصد دقیق به صورت اعداد، می‌توانید آن‌را با دقت بیشتری زیر نظر داشته باشید. فعال کردن این قابلیت بسیار ساده است و با این کار هر لحظه می‌دانید که گوشی شما تا چه میزان باتری مصرف کرده است.

پالت رنگ سیستم را تغییر دهید

گوگل روش جدیدی را برای قالب بندی گوشی خود با اندروید 12 معرفی کرد. پیاده سازی سامسونگ با گوگل متفاوت است، اما همچنان به شما اجازه می‌دهد تا تم سیستم را بر اساس تصویر زمینه خود تغییر دهید. پالت رنگ روی دکمه‌های تنظیمات سریع، رنگ پس‌زمینه سایه اعلان‌ها و همچنین رنگ‌های برنامه‌های سیستم و برخی از برنامه‌های شخص ثالث اعمال می‌شود. این روش کمی ظریف‌تر برای تغییر ظاهر بدون تم کامل است.

میانبرهای قفل صفحه را سفارشی کنید

به طور پیش فرض، سامسونگ میانبرهایی را برای گوشی‌های هوشمند در صفحه قفل در نظر گرفته است. برای راه‌اندازی سریع برنامه‌ها بدون باز کردن قفل گوشی، می‌توانید روی میانبرها به چپ یا راست بکشید. این میانبرها در واقع می‌توانند شامل هر برنامه‌ای که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید، باشد.

پیمایش اشاره‌ای را بجای منوی سه نقطه فعال کنید

امروزه سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند به ناوبری مبتنی بر ژست تغییر رویه داداه‌اند. رابط کاربری One UI نیز در گوشی‌های گلکسی مانند سایر گوشی‌های اندرویدی این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما سامسونگ همچنان از سبک ناوبری سه دکمه‌ای قدیمی به طور پیش فرض استفاده می‌کند.

تنها کافیست به بخش تنظیمات رفته و حالت ئیمایش را از سه دکمه‌ای به حالت اشاره تغییر دهید.

با چرخاندن تلفن خود تماس ها را بی صدا کنید

شما می‌توانید در گوشی‌های هوشمند سامسونگ از طریق تنظیمات آن، تنها با چرخاندن گوشی، تماس‌های دریافتی را بی‌صدا کنید تا دیگر نیازی نباشد گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید و یا دکمه ئاور را فشار دهید تا بی‌صدا شود که البته هموراه این کار عملی نیست!

با فعال کردن این ویژگی تماس تلفنی قطع نمی‌شود، اما نادیده گرفتن تماس‌ها و بی‌صدا کردن آن‌را آسان می‌کند. شما به راحتی می‌توانید گوشی را برگردانید یا دست خود را روی صفحه نمایش قرار دهید تا صدای زنگ متوقف شود.

ساعت صفحه قفل را سفارشی کنید

بیایید به صفحه قفل برگردیم. به طور پیش فرض، سامسونگ از یک ساعت دیجیتال بسیار ساده با متن سفید یا سیاه استفاده می‌کند. شما می‌توانید این ساعت را با چند سبک و رنگ مختلف سفارشی کنید. این یک راه ساده برای ایجاد تغییرات جذاب در ظاهر قفل نمایشگر است، که احتمالا در طول روز بارها آن را می‌بینید.

از شر برنامه های تکراری خلاص شوید

سامسونگ دارای برنامه‌های تکراری بوده که ئیش‌تر توسط گوگل با سیستم‌عامل اندرویدی ارائه شده است. به این ترتیب شما بر روی گوشی خود از هر برنامه، دو نسخه خواهید داشت! برای مثال دریافت اعلان‌های دوگانه از سامسونگ و Google Calendar بسیار آزاردهنده است.

متاسفانه، برخی از برنامه‌های پیش فرض سامسونگ مانند تقویم نمی‌توانند به طور کامل حذف شوند. اگر نمی‌توانید برنامه‌ها را حذف کنید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بدون حذف کردن، دست کم غیر فعال کنید.

لغو تایپ با اشاره

صفحه کلید پیش‌فرض سامسونگ در گوشی‌های گلکسی دارای ویژگی واگرد است که به‌طور پیش‌فرض فعال نیست. در این زمینه، واگرد چند کلمه آخری را که تایپ کرده‌اید حذف می‌کند، نه نویسه‌های جداگانه. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با دو انگشت روی صفحه کلید بکشید. نکته منفی این است که اگر این ویژگی را فعال کنید، نمی‌توانید از تایپ کردن با کشیدن انگشت استفاده کنید.

جلوگیری از غیرفعال شدن برنامه ها در پس زمینه

یکی از ناامیدکننده‌ترین موارد در رابطه با گوشی‌های گلکسی سامسونگ، غیرفعال کردن ناگهانی برنامه‌های پس‌زمینه است. این کار برای صرفه جویی در مصرف باتری انجام می‌شود، اما گاهی اوقات منجر به از دست رفتن اعلان‌ها و عملکرد نادرست برنامه‌ها می‌شود.

چند تنظیمات وجود دارد که برای اطمینان از اینکه برنامه‌ها در پس‌زمینه به درستی اجرا می‌شوند یا خیر، می‌توان آن را فعال کرد. همچنین می‌توانید به برنامه‌ها اجازه دهید همیشه اجرا شوند تا اطمینان حاصل شود که هرگز اعلان‌های آن‌ها را از دست نخواهید داد.

سخن پایانی

مواردی که در این مطلب به آن اشاره شد، می‌تواند با تغییر تنظیمات حاصل شود که در نتیجه تجربه کاربری بهتری را برای شما رقم بزند. اکنون به تنظیمات گوشی سامسونگ خود رفته و این ده مورد را تغییر دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جهانبخش خداکرمی گفت:

برداشتن جستجوی ایمن