etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی های گیمینگ آیفون ۲۰۲۳

4.8
(4)
عاطفه تاسا
1 سال پیش
بهترین گوشی های گیمینگ آیفون ۲۰۲۳

 امروزه بازی در گوشی‌های هوشمند، بین کاربران محبوب‌تر از همیشه شده است. حتی اگر شما اهل بازی کردن در گوشی نباشید و قدرت پردازشی  گوشی برای شما اهمیت داشته باشد، گوشی‌های گیمینگ گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. 

مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب گوشی مناسب بازی به آن توجه داشته باشید پردازنده قدرتمند است. زیرا گوشی‌هایی با پردازنده‌هایی ضعیف، نه تنها نمی‌توانند بازی‌ها را اجرا کنند بلکه در اجرا کردن اپ‌های مختلف نیز ممکن است دچار مشکل شوند. گوشی‌های آیفون معمولا قدرتمندترین پردازنده‌های موجود را دارند. عمده گیمرها به مدت طولانی‌تری نسبت به سایر کاربران از گوشی استفاده می‌کنند پس طول عمر باتری در گوشی‌های گیمینگ نیز دارای اهمیت است.

گوشی‌های آیفون حتی اگر نسبت به بعضی گوشی‌های گیمینگ برندهای دیگر قدیمی شده باشند باز هم گوشی‌های با ارزشی هستند. این گوشی‌ها نسبت به بسیاری از گوشی‌های هم قیمت موجود در بازار برتری دارند و به بیشتر نیازهای گیمرها در هنگام بازی پاسخ می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی‌های گیمینگ آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. با مجله اعتبار کالا همراه باشید.

آیفون ۱۴ پرو مکس

از آنجایی که آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر در ایران رجیستر نمی‌شود، علارغم کارایی بالایی که دارد، نمی‌توان آن را گوشی گیمینگ رایجی در کشور دانست. با این حال، ویژگی‌های این گوشی عبارتند از:

ابعاد و وزنابعاد ۱۶۰.۷ در ۷۷.۶ در ۷.۹ میلی‌متر وزن ۲۴۰ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷ اینچی  LTPO Super Retina XDR OLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل
حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت
پردازندهApple A16 Bionic
۴ نانومتری
۶ هسته‌ای
پردازنده گرافیک ۵ هسته‌ای
حافظه رم۶ گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت ۱ ترابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم
سیستم عاملiOS 16

آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

مشخصات کلی

اندازه نمایشگر(پیکسل)۶.۷ اینچ OLED

(۲۷۷۸ *۱۲۸۴)
حداکثر نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز
پردازندهاپل A15 بیونیک (۵ نانومتر)
حافظه رم۶ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی / قابلیت افزایش۵۱۲-۲۵۶-۱۲۸ گیگابایت / خیر
دوربین‌ها(جلو/عقب)اصلی ۱۲ مگاپیکسل – اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل – تله‌فوتو۱۲ مگاپیکسل / سلفی ۱۲ مگاپیکسل
وزن۲۴۰ گرم
ظرفیت باتری۴۳۳۵۲ میلی آمپر ساعت

مزایا:

  • نمایشگر با طیف رنگی متنوع، روشنایی خوب و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
  • پردازنده فوق العاده قدرتمند A15 Bionic
  • طول عمر بالای باتری
  • کیفیت دوربین عالی

معایب:

  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در مدل اولیه
  • قیمت گران در مقایسه با رقبا
  • وزن سنگین و ابعاد بزرگ

بدون شک آیفون ۱۳ پرومکس بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار است. حتی بهترین گوشی اندروید موجود در بازار قابل مقایسه با این محصول آیفون نیست. تمام ویژگی‌های نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس به جز نرخ نوسازی آن مشابه نسل قبلی آیفون است. نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس به دلیل بهره مندی از فناوری ProMotion توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی تا سقف ۱۲۰ هرتز را دارد. این ویژگی، تجربه بسیار روانی را در استفاده از نمایشگر برای کاربر به وجود می‌آورد.

پردازنده A15 Bionic  نسبت به رقیب اندرویدی‌اش در پردازش‌های مربوط به CPU به میزان ۳۹ درصد عملکرد بهتری دارد؛ همچنین این پردازنده در پردازش‌های مربوط به GPU نیز نسبت به رقیب اندرویدی خود ۲۱۰ درصد عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. کیفیت عملکرد پردازنده‌های اپل باعث تولید گرمای کمی می‌شود؛ همین امر سبب شده است تا بسیاری از افراد علاقمند به اجرای بازی‌هایی نظیر PUBG Mobile و Garena FreeFire بر روی آیفون باشند.

۲. آیفون ۱۲ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس

مشخصات کلی

اندازه نمایشگر (پیکسل)۶.۷ اینچ(۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۶۰ هرتز
پردازندهاپل A14 بیونیک (۵ نانومتر)
حافظه رم۶ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی / قابلیت افزایش۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت / خیر
دوربین‌ها (جلو/ عقب)۱۲ مگاپیکسل واید- ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید- ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو / ۱۲ مگاپیکسل سلفی
وزن۲۲۸ گرم
ظرفیت باتری۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت

مزایا:

  • نمایشگر درخشان با کیفیت عالی
  • عمر باتری بیشتر، نسبت به نسل قبلی
  • دوربین‌های قدرتمند

معایب:

  • نمایشگر ۶۰ هرتزی
  •  قیمت بالا
  • وزن سنگین و ابعاد بزرگ

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس یکی از بهترین گوشی‌هایی است که اپل تاکنون تولید کرده. همچنین این محصول، مانند برادر کوچک‌ترش یعنی آیفون ۱۳ پرومکس ابعادی غول پیکری دارد. این گوشی، یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی دارد که آن را برای بازی مناسب می‌کند. نسبت اندازه نمایشگر به سطح گوشی ۸۷.۴ درصد است که نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است و باعث افزایش جذابیت نمایشگر شده است. البته اگر شما گیمر باشید شاید یک صفحه نمایش لب به لب که حاشیه نداشته باشد را ترجیح دهید.

طراحی نمایشگر و بدنه این گوشی کاملا تخت است و نزدیک به دو گرم از گوشی آیفون ۱۱ پرومکس سنگین‌تر است. البته وزن آن کم‌تر از آیفون ۱۳ پرومکس است. طراحی تخت این گوشی ممکن است دست شما را در استفاده‌های طولانی مدت خسته کند که این یکی از معایب این محصول است. بدنه این گوشی استحکام فوق‌العاده‌ای دارد که حتی آن را بدون قاب نیز در برابر زمین خوردن‌های محکم مقاوم می‌کند.

این گوشی از پردازنده A14 بیونیک بهره می‌برد که بسیار قدرتمند است. پردازنده این محصول حتی در دراز مدت نیز از لحاظ پردازشی افت نکرده و شما را ناامید نمی‌کند. شما می‌توانید به راحتی سنگین‌ترین بازی‌ها را روی این گوشی اجرا کنید. در واقع مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از پردانده‌هایی بهره می‌بردند که توسط سایر شرکت‌ها تولید می‌شد. ولی پردازنده‎‌های سری A توسط شرکت اپل و مخصوص آیفون‌ها ساخته می‌شوند. این پردازنده از دو هسته قدرتمند Firestorm و ۴ هسته کم‌مصرف Icestorm استفاده می‌کند. 

نمایشگر آیفون ۱۲ پرومکس عملکرد پایدار و بسیار عالی را از خود نشان می‌دهد. این نمایشگر در استفاده‌های طولانی مدت نیز از خود افت فریم نشان نمی‌دهد. تنها عیب نمایشگر این گوشی این است که اپل در آن از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده کرده است.

۴. آیفون ۱۲ پرو

گوشی آیفون ۱۲ پرو

مشخصات کلی

اندازه نمایشگر (پیکسل)۶.۱ اینچ(۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۶۰ هرتز
پردازندهاپل  A14 بیونیک (۵ نانومتر)
حافظه رم۶ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی / قابلیت افزایش۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌ها (جلو/ عقب)۱۲ مگاپیکسل واید- ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید- ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو / ۱۲ مگاپیکسل سلفی
وزن۱۸۹ گرم
ظرفیت باتری۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت

 مزایا:

  •  پردازنده قوی بیونیک A14
  •  طراحی جذاب و خوش دست بودن گوشی
  •  نمایشگر OLED با درخشندگی عالی

معایب:

  • نمایشگر ۶۰ هرتزی

اپل در ساخت نمایشگر آیفون ۱۲ پرو نهایت تلاش خود را کرده تا نمایشگری فوق العاده با کیفیت را برای این گوشی تولید کند. نمایشگر OLED آیفون ۱۲ پرو با درخشندگی عالی و کیفیت خیره کننده خود تجربه بسیار لذت بخشی را برای شما در هنگام بازی خواهد ساخت. پنل نمایشگر این گوشی super Retina XDR OLED است و از رزولوشن ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل بهره می‌برد.

 این نمایشگر گستره رنگ‌های بسیار وسیعی را پوشش می‌دهد و رنگ‌ها در آن عمق خوبی دارند. نمایشگر این محصول از قابلیت‌ Dolby Vision نیز بهره مند است. این یعنی این نمایشگر قابلیت نمایش تعداد رنگ‌های بسیار بیشتری نسبت به نمایشگر سایر گوشی‌ها دارد. نمایشگر گوشی آیفون ۱۲ پرو همچنین از قابلیت‌های  +HDR10 و True-tone نیز بهره مند است که باعث می‌شود چشم‌ها در هنگام نگاه کردن به این نمایشگر خسته نشوند.

 ظرفیت باتری گوشی آیفون ۱۲ پرو نسبت به نسل قبلی کم‌تر شده است. ولی باز هم این گوشی عملکرد خوبی در شارژدهی دارد و ظرفیت باتری آن ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعت است. اگر شما به مدت یک ساعت بازی سنگینی مانند پابجی را بر روی این گوشی اجرا کنید تنها ۱۶ درصد از شارژ آن کم می‌شود که این قابل قبول و خوب است. پردازنده این گوشی A14 بیونیک است که اولین پردازنده ۵ نانومتری دنیاست. این گوشی با بهره مندی از این پردازنده قدرتمند توان اجرای سنگین ترین بازی‌ها را دارد. بازی‌های سنگین بر روی گوشی آیفون ۱۲ پرو بسیار روان اجرا می‌شوند به طوری که از بازی کردن با آن خسته نمی‌شوید.

سخن آخر

گوشی‌های آیفون در کل پردازنده‌های قدرتمند و خوبی دارند که آن‌ها را برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب می‌کند. همچنین نمایشگر‌ها این گوشی‌ها عموما بزرگ اند، از کیقیت خوبی برخوردار هستند و روشنایی بسیار عالی دارند. ولی گوشی‌های آیفون افزونه‌های فیزیکی که بعضی گوشی‌های اندروید برای گوشی‌های گیمنگ خود در نظر می‌گیرند تا بازی کردن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند را ندارند. این شاید از خوش دست بودن این گوشی‌ها بکاهد.

عملکرد گوشی‌های آیفون در بلند مدت نیز خوب است و این یکی از مزایای این گوشی نسبت به گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود. در واقع این گوشی‌ها بعد از گذشت چند سال دچار افت عملکرد کم‌تری می‌شوند. ما در این مقاله ۴ گوشی آیفون را به شما معرفی کردیم که قابلیت‌های لازم برای اجرای بازی‌های سنگین را دارند و گوشی‌های قدرتمندی هستند. خوشبختانه همه این گوشی‌ها را می‌توانید در ایران تهیه کنید. نظر شما چیست ؟ به نظر شما جای کدام گوشی آیفون در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با مجله اعتبار کالا به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

یه گیمر گفت:

سلام poco x4 gt با poco f4 gt برای گیم کدوم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای گیم ما گوشی پوکو X4 GT را پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه پوکو F4 نیز برای گیم مناسب است اما یک گوشی اقتصادی گیمینگ محسوب می‌شود و پوکو X4 gt عملکرد بهتری دارد

مهدی گفت:

آیا s22الترا حاله میندازه صفحه اش

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، چنین مشکلی ندارد

علی گفت:

ردمی نوت ۱۱ گوشی خوبیه به نظرتون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ردمی نوت ۱۱ در مقایسه با همرده‌های خودش در میان سایر برندها، گوشی بسیار عالی بوده و در زمینه دوربین و پردازنده بسیار خوب عمل می‌کند