etebarkala snappay
etebarkala snappay

پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی بازار ایران

4.6
(14)

لیست تبلت‌های پرفروش اندرویدی بازار ایران

حسین رجب چالی
2 سال پیش
بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار ایران

یافتن بهترین تبلت اندرویدی در بازار سخت است. در این بازار تبلت‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت وجود دارند که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌هایی مخصوص به خود دارند. در این مطلب برای کمک به شما در انتخاب تبلت، پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی بازار را معرفی خواهیم کرد. چه به دنبال تبلتی برای فرزند خود یا کلاس‌های آنلاین باشید؛ چه برای طراحی و کارهای حرفه‌ای بخواهید از تبلت استفاده کنید، در این فهرست مدل مطلوب شما وجود دارد.

در ادامه ۵ تبلت پرفروش بازار را به صورت اجمالی بررسی کرده‌ایم که شامل ۳ تبلت پرفروش سامسونگ و ۲ تبلت از برند لنوو است.

۱. سامسونگ گلکسی تب S7

سامسونگ گلکسی تب S7

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس
نمایشگر۱۱ اینچ TFT

 

۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ – ۸ گیگابایت
پورت‌هاUSB-C
MicroSD
ابعاد۶.۳ × ۱۶۵.۳ × ۲۵۳.۸ میلی‌متر
وزن۴۹۸ گرم
مزایامعایب
عمر باتری بالاکیبورد Book Cover طراحی جالبی ندارد
نمایشگر زیبایی ۱۲۰ هرتزیحالت DeX هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است
طراحی باریک و سبک 

سامسونگ با ساخت گلکسی تب S7 تبلتی بی‌عیب و نقص تحویل کاربران داده است. این دستگاه طراحی باریک و تمام صفحه دارد که امروزه به استانداردی در تبلت‌های گران‌قیمت بازار تبدیل شده است. نمایشگر روشن و ۱۲۰ هرتزی تب S7 در کنار عمر باتری بالا، نوید استفاده‌ای راحت را به کاربر می‌دهد. البته حالت DeX این تبلت هنوز کامل نیست.

اگر به محصولات اپل علاقه ندارید یا با اندروید راحت‌تر هستید، این تبلت کاملا می‌تواند رقیب سرسختی برای آیپد پرو باشد. البته پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در مقایسه با عملکرد آیپد پرو ضعیف‌تر عمل می‌کند و نمی‌تواند آن را شکست دهد. با این حال، با توجه به اینکه اکثر تبلت‌های اندرویدی بازار قیمت و عملکرد بالایی ندارند، این تبلت هم در بخش قیمت و هم در بخش عملکرد می‌تواند پا به پای آیپد پرو حرکت کند و عملا توانسه جزو تبلت های پرفروش بازار ایران و جهان باشد.

۲. سامسونگ گلکسی تب S7 FE

سامسونگ گلکسی تب S7 FE

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون 750G 5G
نمایشگر۱۲.۴ اینچ TFT

 

۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۶۴ – ۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
رم۴- ۶ – ۸ گیگابایت
پورت‌هاUSB-C
MicroSD
ابعاد۶.۳ × ۱۸۵.۳ × ۲۸۴.۸ میلی‌متر
وزن۴۹۸ گرم
مزایامعایب
عمر باتری بالاکاور کیبورد خیلی ساده است
نمایشگر فوق‌العادهشارژ دستگاه زمان‌بر است
قلم S Pen داخل جعبه 

اگر به دنبال تبلت اندرویدی به عنوان دستیار همراه هستید حتما می‌توانید روی گلکسی تب S7 FE حساب کنید. این تبلت تقریبا همه‌چیز دارد و بخش‌هایی مانند نمایشگر، عملکرد، قابلیت حمل و عمر باتری نسبت به رقبای هم‌قیمتش بهتر عمل می‌کند. درست است که تبلت‌های قوی‌تری در بازار موجود هستند، گلکسی تب S7 FE برای اکثر کاربران عملکردی کافی ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی‌های مانند نمایشگر بزرگ ۱۲.۴ اینچی، اسپیکرهای استریو، وجود قلم S Pen در جعبه، باعث شده است تا این دستگاه به شدت برای تولید و ویرایش محتوا مناسب باشد.

با این حال، این تبلت هم مانند دیگر مدل‌ها معایب خود را دارد. یکی از معایب تمام تبلت‌های اندرویدی این است که سیستم‌عامل گوگل برای تبلت به خوبی بهینه نشده و تب S7 FE نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین شارژ دستگاه، با وجود شارژ سریع ۴۵ واتی، چیزی حدود ۱۹۰ دقیقه زمان می‌برد. 

۳. سامسونگ گلکسی تب A7

سامسونگ گلکسی تب A7

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۶۶۲
نمایشگر۱۰.۴ اینچ TFT

 

۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۳۲ گیگابایت
رم۳ گیگابایت
پورت‌هاUSB-C
MicroSD
ابعاد۷ × ۱۵۷.۴ × ۲۴۷.۶ میلی‌متر
وزن۴۷۶ گرم
مزایامعایب
عمر باتری بالانمایشگر کمی تاریک است
تشخیص چهرهعملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار
شارژ USB-C 

سامسونگ دوباره رقیبی برای تبلت‌های اپل معرفی کرده است و این بار قرار است گلکسی تب A7 رقیب نسخه پایه آیپد باشد. این تبلت ۱۰.۴ اینچی با قیمت مقرون‌به‌صرفه، به شدت مناسب مشاهده محتوای چندرسانه‌ای است. چه در حال وبگردی و چه در حال مشاهده فیلم باشید، حاشیه‌های باریک نمایشگر که از رقیبش آ‌یپد هم باریک‌تر است، تمرکز شما روی محتوا را بالاتر می‌برد.

یکی از بهترین قابلیت‌های گلکسی تب A7، تشخیص چهره است و درست مانند رقیب گران قیمتش، با درگاه USB-C شارژ می‌شود. نمایشگر این تبلت به اندازه کافی روشن نیست؛ اما با توجه به برچسب قیمت پایین دستگاه می‌توان از این عیب چشم‌پوشی کرد.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید تبلت مناسب کودکان + معرفی ۳ مورد

۴. لنوو Tab M10 X505X

لنوو Tab M10 X505X

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۴۲۹
نمایشگر۱۰.۱ اینچ IPS LCD

 

۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۸ – ۱۶ – ۳۲ گیگابایت
رم۲ – ۳ گیگابایت
پورت‌هاUSB-C
MicroSD
ابعاد۸.۱ × ۲۴۲ × ۱۶۸ میلی‌متر
وزن۴۸۰ گرم
مزایامعایب
طراحی سبک و باریکنسخه اندروید قدیمی
ماژول GPS دقیقدوربین‌های ضعیف
اسپیکرهای استریو دقیقعملکرد متوسط فقط برای کارهای ساده و بازی‌های قدیمی

دستگاه لنوو تب Tab M10 X505X یک تبلت میان‌رده مناسب و مقرون‌به‌صرفه است که ویژگی‌های مخصوص به کودکان آن افراد ترغیب به خریدش می‌کند. پردازنده اسنپدراگون ۴۲۹ آن برای انجام اکثر امور جوابگو خواهد بود و اسپیکرهای استریوی آن از بیشتر رقبا کیفیت بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد. 

باید بدانید که قیمت مقرون‌به‌صرفه آن باعث شده تا برخی ویژگی‌ها از آن حذف شوند که نمایشگر کم نور، عمر باتری کم، نسخه اندروید قدیمی و دوربین‌های ضعیف، از جمله آن‌ها هستند. با تمام این موارد، اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ فرزندتان یا تبلتی برای انجام کارهای جانبی خود هستید، لنوو Tab M10 می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

۵. لنوو Tab M7 7305X

لنوو Tab M7 7305X

مشخصات کلی

پردازندهمدیاتک MT8765B
نمایشگر۷ اینچ IPS LCD

 

۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۸ – ۱۶ – ۳۲ گیگابایت
رم۱ – ۲ گیگابایت
پورت‌هاmicroUSB
MicroSD
ابعاد۸.۳ × ۱۰۲.۹ × ۱۷۶.۳ میلی‌متر
وزن۲۳۶ گرم
مزایامعایب
قیمت پایینسرعت وای‌فای پایین
شاسی محکمنداشتن پورت USB-C
حاشیه‌های کمفضای ذخیره‌سازی کم

تبلت لنوو Tab M7 7305X قدرت زیادی دارد. پردازنده آن قوی نیست و سرعت وای‌فای هم می‌توانست بهتر باشد. در بخش باتری هم با حجم باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، این تبلت عمر باتری خیلی خوبی دارد؛ اما با توجه به قیمتی که دارد، می‌تواند تبلت اندرویدی ارزان قیمت مناسبی باشد.

شما می‌تواند با کمی هزینه این تبلت محکم و خوش ساخت را برای فرزندان خود تهیه کنید. حاشیه‌های کم تبلت مذکور باعث شده تا تماشای محتوا در آن لذت‌بخش باشد. اگر به دنبال تبلت ارزان برای وبگردی و تماشای فیلم هستید، این تبلت می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

در فهرست بالا پرفروش‌ترین تبلت‌های اندرویدی بازار ایران را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما چه گزینه‌های دیگری را می‌توان به این فهرست اضافه کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :